850 T5 project...einde project nadert

Gestart door koenne, 11-11-2008 19:09:18

Vorige topic - Volgende topic

Misha

de JT heeft iig wel voor elke tip een demper zitten. Ik rij een AT  en je hoort hem zeker bij volgas, maar de snelheden die je normaal rijdt zijn toch echt goed te rijden zonder herrie.

Dat was bij de Ferrita wel anders, daar moest je echt om de 2000 rpm heenschakelen anders werd je er gestoord van.

Ik heb natuurlijk wel een sedan, doet ook veel.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

koenne

Update:
Vanmiddag de bumper weer opgehaald bij de spuiter, en net weer gemonteerd.
Onderlip heb ik gelijk mee laten spuiten. Het is geen nieuwe geworden, maar het ziet er weer netjes uit.

Ik zal dit weekend even foto's maken en posten, als de auto gepoetst is.

koenne

Toch nog wat sneller tijd gevonden om de 850 te wassen en een foto te maken.

Before:

En nu:

BOV

I take pictures and build stuff...

elianmars

Heb je het 1-tje op de kentekenplaat nou weg-gefotoshopt, of weggepoetst?

BOV

Citaat van: elianmars op 31-08-2009 01:23:16

1-tje is weggepoetst van de plaat.

Zelfde procedé zoals jij het ook hebt, toch? :P
I take pictures and build stuff...

elianmars

Citaat van: BOV op 31-08-2009 10:27:10
Citaat van: elianmars op 31-08-2009 01:23:16

1-tje is weggepoetst van de plaat.

Zelfde procedé zoals jij het ook hebt, toch? :P

:eusa_shhh: ;D

koenne

UPDATE:
Sinds gisteren zit er een ernstig geluid onderin de motor. Echt een zwaar bonkend geluid bij koude motor.
Volgende week op de brug het carter er eens onderuit draaien en kijken wat er precies aan de hang is.
Het zal een drijfstanglager zijn, of een drijfstang zelf misschien.

Dus voorlopig ligt het project weer stil. Op dit moment heb ik niet de behoefte om weer veel in de auto te investeren. Maar ik ben bang dat ik er spijt van krijg als ik hem weg doe. Dus dan maar een tijdje de stalling, en als ik weer zin, tijd en geld heb maak ik hem weer compleet klaar.

Zodra ik weet wat precies het probleem is zal ik het hier posten.

Enno

Ik blijf zo'n XC grille mooi vinden staan op een 850 :)...

Mooie wagen, hopelijk snel je probleem opgelost met de motor.

)()()sT

Tjee wat een geklooi hè  :-\
Het blokje heeft nog zo weinig gelopen, hoe kunnen die dingen toch steeds  :eusa_doh:

Succes.

Freakybaby

Dat is balen..

Succes met het probleem vinden!
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Scooby Doo

Citaat van: koenne op 06-09-2009 12:13:41
UPDATE:
Sinds gisteren zit er een ernstig geluid onderin de motor. Echt een zwaar bonkend geluid bij koude motor.
Volgende week op de brug het carter er eens onderuit draaien en kijken wat er precies aan de hang is.
Het zal een drijfstanglager zijn, of een drijfstang zelf misschien.

Dus voorlopig ligt het project weer stil. Op dit moment heb ik niet de behoefte om weer veel in de auto te investeren. Maar ik ben bang dat ik er spijt van krijg als ik hem weg doe. Dus dan maar een tijdje de stalling, en als ik weer zin, tijd en geld heb maak ik hem weer compleet klaar.

Zodra ik weet wat precies het probleem is zal ik het hier posten.

Gekend fenomeen. Ik heb de laatste tijd regelmatig zin om de 850 de deur uit te trappen.  :evil: En ik heb geen motorproblemen.  :eusa_shhh:

Suc6
Puppy Power!!!

RRRRR_Ramon

Ah dus dat was die 850 die gister vrolijk tikkend het terrein van Harrie Arendsen in Doetinchem verliet....  :eusa_think: Je maat riep uit het raampje nog zoiets als "zoals het klokje thuis tikt....".

Een vreselijk geluid inderdaad  :-\. Zo aan de buitenkant leek het meer op een hangende klepstoter.

Succes ermee.

🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

koenne

Citaat van: RRRRR_Ramon op 06-09-2009 21:48:39
Ah dus dat was die 850 die gister vrolijk tikkend het terrein van Harrie Arendsen in Doetinchem verliet....  :eusa_think: Je maat riep uit het raampje nog zoiets als "zoals het klokje thuis tikt....".

Een vreselijk geluid inderdaad  :-\. Zo aan de buitenkant leek het meer op een hangende klepstoter.

Succes ermee.

Dat was ik inderdaad, in colonne met piet en ludo voor het geval het fout ging onderweg. Dat is gelukkig allemaal goed gegaan.

Maar het komt duidelijk vanaf de onderkant van het blok. We zien wel waar we bij uitkomen.

M a r c

Klinkt als drijfstang of drijfstanglagers. Als je gas geeft en gas loslaat, zit er dan ergens een punt waar het tikken even stopt?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl