850 T5 project...einde project nadert

Gestart door koenne, 11-11-2008 19:09:18

Vorige topic - Volgende topic

koenne

Citaat van: M a r c op 07-09-2009 11:37:06
Klinkt als drijfstang of drijfstanglagers. Als je gas geeft en gas loslaat, zit er dan ergens een punt waar het tikken even stopt?

Zo'n punt heb ik niet gehoord. Het geluid gaat precies mee met het toerental

koenne

Ik heb het carter losgehaald deze week, en er is helemaal niets te zien, geen ijzervijlsel, geen gekke dingen. Alles ziet eruit zoals het moet zijn. gisteravond het carter weer terug gemonteerd. Ik heb de motor niet meer kunnen starten ivm het drogen van de vloeibare pakking.

Ik heb besloten de cilinderkop niet meer los te halen, en afscheid te nemen van de 850 zoals ie nu is. Na zoveel pech met deze auto ga ik toch maar omstappen na iets anders.
Hij gaat weer terug in zijn originele staat en zal zo worden ingeruild voor iets anders.
Komende week gaat al het speciale spul eraf om los te verkopen, dus als er liefhebbers zijn hoor ik het wel.

spullen die te koop staan zijn:
- houten stuur
- simons uitlaat
- ferrita downpipe
- Open luchtfilterkit
- T5 spoiler
- blokjesgrille
- comet wielen incl banden
- 302 remmenset

)()()sT

Dat is wel heel jammer....
Wordt het gelijk een afscheid van het merk?

:-\

koenne

Citaat van: )()()sT op 13-09-2009 16:17:59
Dat is wel heel jammer....
Wordt het gelijk een afscheid van het merk?

:-\

Het zal eventjes afscheid worden van het merk. Voor de komende tijd heb ik een ford scorpio 2.9 ghia als als tijdelijke oplossing. En dan kan ik even sparen voor een S70 of S60, of mogelijke een mitsubishi galant, in ieder geval wat jonger en minder kilometers. Dit is aantrekkelijk omdat ik werk bij een mitsubishi/toyota/kia dealer, en dit is eigenlijk het enige betaalbare en mooie model dat ik mooi vind van al die merken.

Maar volvo blijft er toch inzitten denk ik.

elianmars

Ik heb ook een paar keer op het punt gestaan om te kappen met Roetmobiel, maar dan doet-ie later toch weer z'n beste en kan ik het niet over m'n hart verkrijgen........  :eusa_shifty:

Jammer van je beslissing, maar wel begrijpelijk, René. Succes met de verkoop en met de aankoop van de opvolger.

onnaj

Zonde joh...ik kan t vd ene kant wel voorstellen ma je hebt er natuurlijk veel aan gedaan he.

Ik zit mijn Volvo met hetzelfde ma wil voorlopig toch nog niet opgeven!

Hopelijk zien we je hier toch weer terug met een Volvo, Ford kan eigenlijk niet he ook al is Volvo onderdeel van :P

thuur

Zo, hier sta ik wel van te kijken :o

Je klinkt behoorlijk definitief, dus succes met de verkoop! ;)

Gr :-\

koenne

Citaat van: thuur op 13-09-2009 22:21:23
Zo, hier sta ik wel van te kijken :o

Je klinkt behoorlijk definitief, dus succes met de verkoop! ;)

Gr :-\

Tja soms moet je keuzes maken, ik heb op het moment gewoon een betrouwbare auto nodig. De meeste volvo's zijn betrouwbaar, maar op de mijne kan ik helaas niet vertrouwen. Zodra er tijd, geld en ruimte is komt er zeker een hobby volvo bij, watvoor iets het wordt weet ik nog niet, maar bij voorkeur iets met een turbo.

koenne

Het geluid is getraceerd, het komt hoogstwaarschijnlijk van een uitlaatklep af. drijfstanglagers zijn goed, ik heb nogmaals een motorflush geprobeerd, in de hoop dat het een vastzittende klepstoter was, maar het is echt de klep zelf.

Dus voor iemand die met een leuk project wil beginnen een goede kans lijkt me.

De auto is weer vrijwel origineel gemaakt, staat nu op een setje perfo's, met de originele grille enzo. Er zijn weer wat mensen blij gemaakt met spullen van mijn project.

De auto zelf is nog te koop, het liefst verkoop ik hem in één geheel, maar als het bod te laag is gaat ie maar in onderdelen weg.

Eugene

Citaat van: koenne op 21-09-2009 21:49:47
Het geluid is getraceerd, het komt hoogstwaarschijnlijk van een uitlaatklep af. drijfstanglagers zijn goed,

Hoe ben je tot die conclusie gekomen dan?

If it's not blown, it sucks...

koenne

Citaat van: Eugene op 21-09-2009 21:58:29
Citaat van: koenne op 21-09-2009 21:49:47
Het geluid is getraceerd, het komt hoogstwaarschijnlijk van een uitlaatklep af. drijfstanglagers zijn goed,

Hoe ben je tot die conclusie gekomen dan?

het geluid klinkt nu bovenin de motor, als het een stoter is moet het geluid harder klinken als de oliedop eraf is, en zou het geluid bij draaien met motorflush minder moeten worden of weg moeten gaan doordat de olie verdund wordt.
Ik heb gisteren nog met lopende motor geluisterd met zo'n speciaal ding om naar trillingen te kunnen horen, en daarmee hoor je aan de bakzijde boven cilinder 2 het geluid het duidelijkst.

Vorige weekend heb ik het carter gedemonteerd, en alles ziet er gewoon goed uit. Olie bevat geen ijzervijlsel enzo. Loopt ook gewoon soepel rond.

Ik heb op dit moment geen ruimte waar de auto kan staan als hij niet meer rijdt, dus uit elkaar halen gaat niet lukken. Hiervoor heb ik ook te weinig tijd op het moment.

UserID6342

heb je al eens, gewoon voor de zekerheid, compressie gemeten ?

koenne

Citaat van: Dirk342 op 22-09-2009 06:56:23

Compressie heb ik niet gemeten, maar om een geluid weg te krijgen zie ik daar ook geen meerwaarde in

Eugene

Citaat van: koenne op 22-09-2009 19:15:50

Compressie heb ik niet gemeten, maar om een geluid weg te krijgen zie ik daar ook geen meerwaarde in

Dat zou je vermoeden van een defecte klep toch wel bevestigen, niet?

If it's not blown, it sucks...

koenne

Citaat van: Eugene op 22-09-2009 19:34:23
Citaat van: koenne op 22-09-2009 19:15:50

Dat zou je vermoeden van een defecte klep toch wel bevestigen, niet?

Kan ik nogeens proberen ja. Maar het gekke is dat de motor gewoon nog lekker loopt, stationair gewoon strak en loopt ook gewoon zonder gekke dingen. Of dit zegt iets over de kwaliteit van de rest van de motor