850 T5 project...einde project nadert

Gestart door koenne, 11-11-2008 19:09:18

Vorige topic - Volgende topic

BOV

Citaat van: thuur op 05-01-2009 23:23:08
Als het lampje aanspringt is er wel degelijk een reden voor.

Alleen nou nog even zien te vinden welke :P
I take pictures and build stuff...

koenne

Citaat van: BOV op 06-01-2009 08:24:00
Citaat van: thuur op 05-01-2009 23:23:08
Als het lampje aanspringt is er wel degelijk een reden voor.

Alleen nou nog even zien te vinden welke :P

Er zal zeker een aanleiding zijn ja dat dat lampje brandt, en gezien hij het pas sinds het chippen heeft denk ik dat ik daar moet gaan zoeken. Binnekort nog eens alle vacuumslangen nalopen als ik tijd heb.

Ludo

:eusa_think:
ik denk niet dat je dit in de vacuumslangen moet zoeken.

Vadis geeft dit weer over de code.
CiteerInformatie over storingscode 1–1–2

Toestand

Storingscode 1-1-2 wordt opgeslagen als de regeleenheid een storing detecteert in de circuits van het ROM/EPROM- of RAM-geheugen, het circuit voor de temperatuursensor van de regeleenheid, het circuit voor het anti-pingelsysteem of in het negatieve temperatuurcoëfficiëntkoppel van het circuit van de sensor voor motorkoelvloeistoftemperatuur.

Vervangende waarde
Storing in het circuit van het ROM/EPROM-geheugen, in het circuit van het RAM-geheugen of in het circuit van de temperatuursensor van de motorregeleenheid.
-Geen vervangingswaarde.
-Temperatuursensor, ventilator halve snelheid
Storing in anti-pingelcircuit (nultest, lambda-integratortest):
B5234T/B5204T/B5234T5
-Contacthoek verminderd om veiligheidsredenen.
-Alleen de beginlaaddruk is toegestaan.
-Toename in ingespoten hoeveelheid brandstof om de verbrandingstemperatuur te laten zakken.
B5254S
Storing in temperatuurcoëfficiëntkoppel van het circuit van de sensor voor motorkoelvloeistoftemperatuur:
B5234T/B5204T/B5234T5
-Bij de start wordt een vervangingswaarde aangenomen van +20°C; enige tijd na de start is de aangenomen vervangingswaarde +83°C.
-De motorkoelventilator start op halve snelheid.
-Stationairregeling uitgeschakeld.
-Adaptieve lambdaregeling uitgeschakeld.
-Begrenzing van inlaatluchtdruk
B5254S
-Bij de start wordt een vervangingswaarde aangenomen van +20°C; enige tijd na de start is de aangenomen vervangingswaarde +83°C.

Mogelijke oorzaak

-Storing in de ROM/EPROM- of RAM-circuits van de motorregeleenheid.
-Storing in circuit motorregeleenheid voor temperatuursensor motorregeleenheid.
-Storing in circuit motorregeleenheid voor anti-pingelsysteem.
-Storing in circuit motorregeleenheid voor sensor voor motorkoelvloeistoftemperatuur (negatief temperatuurcoëfficiëntkoppel).

Storingsbeeld
Een storing in het circuit van het anti-pingelsysteem zal leiden tot ongelijke prestaties vanaf de beginlaaddrukgrens.

koenne

Citaat van: Ludo op 06-01-2009 20:53:17
:eusa_think:
ik denk niet dat je dit in de vacuumslangen moet zoeken.

Vadis geeft dit weer over de code.
CiteerInformatie over storingscode 1–1–2

Toestand

Storingscode 1-1-2 wordt opgeslagen als de regeleenheid een storing detecteert in de circuits van het ROM/EPROM- of RAM-geheugen, het circuit voor de temperatuursensor van de regeleenheid, het circuit voor het anti-pingelsysteem of in het negatieve temperatuurcoëfficiëntkoppel van het circuit van de sensor voor motorkoelvloeistoftemperatuur.

Vervangende waarde
Storing in het circuit van het ROM/EPROM-geheugen, in het circuit van het RAM-geheugen of in het circuit van de temperatuursensor van de motorregeleenheid.
-Geen vervangingswaarde.
-Temperatuursensor, ventilator halve snelheid
Storing in anti-pingelcircuit (nultest, lambda-integratortest):
B5234T/B5204T/B5234T5
-Alleen de beginlaaddruk is toegestaan.
-Toename in ingespoten hoeveelheid brandstof om de verbrandingstemperatuur te laten zakken.
B5254S
Storing in temperatuurcoëfficiëntkoppel van het circuit van de sensor voor motorkoelvloeistoftemperatuur:
B5234T/B5204T/B5234T5
-Begrenzing van inlaatluchtdruk
B5254S

Mogelijke oorzaak

-Storing in de ROM/EPROM- of RAM-circuits van de motorregeleenheid.
-Storing in circuit motorregeleenheid voor temperatuursensor motorregeleenheid.
-Storing in circuit motorregeleenheid voor anti-pingelsysteem.
-Storing in circuit motorregeleenheid voor sensor voor motorkoelvloeistoftemperatuur (negatief temperatuurcoëfficiëntkoppel).

Storingsbeeld
Een storing in het circuit van het anti-pingelsysteem zal leiden tot ongelijke prestaties vanaf de beginlaaddrukgrens.

Bedankt Ludo, dat is een duidelijk antwoord. Toch maar eens echt uit laten lezen, kijken ik dan wijzer wordt.

thuur

Ik zou het eerst zoeken in/nabij de temp.sensor. Stekker+kabels nakijken en sensor vervangen. ECU vervangen is meteen zo rigoreus.. Daarna de pingelsensors.

Gr ;)

Ronbroek

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

koenne

Ik probeer deze week even de temperatuursensor te vervangen en de kabels en stekker nalopen, dan kan ik dit uitsluiten. Als het lampje dan weer gaat branden met dezelfde code laat ik hem uitlezen met een volvo computer, misschien dat die meer zegt als het ledje alleen. Maar hopelijk is het gewoon een temperatuursensor.

thuur

Citaat van: koenne op 07-01-2009 22:49:04
Als het lampje dan weer gaat branden met dezelfde code laat ik hem uitlezen met een volvo computer, misschien dat die meer zegt als het ledje alleen. Maar hopelijk is het gewoon een temperatuursensor.

Bespaar je de moeite. Dat ding zegt niets meer dan het zelf uitlezen en even opzoeken.

Gr ;)

BOV

Vorige week met Koenne even naar Kollum (Fr) en Ruurlo geweest.

Zo zag de motorkap eruit na een paar keer de ruiten/koplampsproeiers gebruikt te hebben:

Tevens tijdens de terugtocht even een roertunneltje gepakt om nog wat te laten roffelen:
Youtube linkje klikkerdeklikding

koenne

UPDATE: Dave heeft mijn oude kapotte motor overgenomen in hem inmiddels gedemonteerd. Hierbij een foto van de oorzaak van dit project. Echt ongelofelijk, 2 kleppen kapot....

Vorige week nog 4 nieuwe bandjes gemonteerd, Toyot proxes 215/45R17, het was toch echt nodig. En ik heb vandaag eindelijk weer tijd gehad om naar dat lampje te kijen van de lambda. Heb de temperatuursensor vervangen, gelijk de thermostaat meegepakt. Daarna geprobeerd aan de computer te hangen, krijgt de computer geen verbinding met de ECU :eusa_think:. Wel nog wat dingetjes uitgeprobeerd met die computer wat ie wel deed. Elektrische stoelen calibreren bijvoorbeeld, echt vaag om te zien dat de auto zelf de stoelen beweegt. Lampje maar gewoon met de LED'je gereset en het is nog uit. Even afwachten wat ie doet. Ook heb ik de stuurpomp vervangen vanwege een geluid. Dat geluid is nu weg..blijkt de dynamo ook nog een geluid te maken  :eusa_wall:, Dus als nog iemand een goede dynamo over heeft?

Zaterdag met BOV naar Kollum en Ruurlo geweest dus, en op de terugweg effe via Duitsland gereden. Ondanks het regenachtige weer maar eens gekeken wat ie deed op top. Bij 240 moest ik in de ankers. Tot 170 heb ik hem vergeleken met de GPS, hij heeft dan ongeveer 1 km verschil. Dus niet verkeerd.

Vamiddag de auto nog even gewassen, het was ECHT nodig. En nog wat foto's geschoten.

BOV

Ziet er weer netjes uit!  :eusa_clap:
Doet de rechter stoel het nu wel weer goed?

Je bent de meest veiligheidsverhogende update van vanmiddag nog vergeten:
Bosch Aerotwins!

Binnenkort de lampjes van het dash maar even vervangen...

Vanmiddag die van mij nog steeds niet gepoetst  :eusa_wall:

big ben

Voor het "mooie" zou ik de nummerplaat iest laten zakken ;)

koenne

Citaat van: big ben op 24-01-2009 17:42:17
Voor het "mooie" zou ik de nummerplaat iest laten zakken ;)

Binnekort even een forumplaat erop, de vorige eigenaar heeft schroeven aan de bovenkant door de plaathouder gedraaid. Als ik de kentekenplaat laat zakken komen die gaten er bovenuit. En ik ben anti-reclame, dus geen bedrijven erop...en zeker niet die van mijn eigen baas.

thuur

Citaat van: koenne op 24-01-2009 17:37:01
Daarna geprobeerd aan de computer te hangen, krijgt de computer geen verbinding met de ECU :eusa_think:.

Ook geprobeerd met draaiende motor?

CiteerOok heb ik de stuurpomp vervangen vanwege een geluid. Dat geluid is nu weg..blijkt de dynamo ook nog een geluid te maken  :eusa_wall:, Dus als nog iemand een goede dynamo over heeft?

Meelooprol al vervangen?

Goed werk!

Gr 8)

koenne

Citaat van: thuur op 24-01-2009 22:42:26
Citaat van: koenne op 24-01-2009 17:37:01
Daarna geprobeerd aan de computer te hangen, krijgt de computer geen verbinding met de ECU :eusa_think:.

Ook geprobeerd met draaiende motor?

CiteerOok heb ik de stuurpomp vervangen vanwege een geluid. Dat geluid is nu weg..blijkt de dynamo ook nog een geluid te maken  :eusa_wall:, Dus als nog iemand een goede dynamo over heeft?

Meelooprol al vervangen?

Goed werk!

Gr 8)

Ik heb er met Martijn naar gekeken, ook bekend hier bij het forum. Hij werkt bij een Volvo dealer. Ik neem aan dat hij weet hoe dat uitleesapparaat werkt, maar hij kwam er niet in. De looprol en spanrol zijn al vervangen toen ik de motor heb omgebouwd, vooral de looprol was slecht. We hebben geluisterd met een scoop, hiermee was duidelijk hoorbaar dat er ontzettend veel geluid van de dynamo af kwam...helaas. Dus even zoeken voor een andere of deze laten reviseren.