Motorkap vast(er) zetten

Gestart door ioost, 12-11-2008 17:50:31

Vorige topic - Volgende topic

ioost

Hoihoi,

Ik vond niets via de zoekfunktie dus even een nieuw berichtje 8)

Mijn motorkap zit een tikkeltje los, wat je met name ziet wanneer je de snelweg op gaat. Hij beweegt dan een heel klein beetje.
Ik heb gekeken waar hij los zit en dat is, als voor de auto staat, helemaal links, waar de kap (mede) wordt vergrendeld.

Weet iemand hoe ik dit vaster kan zetten? Heb al eens wat kracht op de kap gezet en losschieten kan hij sowieso niet, maar het is wel vervelend dat hij een tikkeltje los zit.

Ik kan eventueel een foto maken en uploaden. Betreft trouwens een V70 TDI 1998.

Groeten Joost

-D©©©L-

ligt de kap wel op de juiste hoogte ?

thuur

De slotvangers zitten aan een beugeltje wat weer met 2 boutjes vast zit. Niet te los draaien en niet te veel verstellen! Desnoods even aftekenen voordat je begint met stellen.

Gr ;)

mevita

Ik had dit probleem, aan de bijrijderskant viel hij niet in de vergrendeling , bij mij was dat de kabel te strak zat.
oplossing probleem, klein stukje van de buitenmantel  kabel afhalen.

gr mevita

Donderklompen

Nog net on topic: kan een te strakke kabel er ook voor zorgen dat de vergrendeling blijft hangen? Bij mijn V70 gaat de motorkap in etappes open: eerst ontgrendelen, dan uitstappen en proberen hem uit de vergrendeling te tillen, vervolgens weer instappen en nog een keer ontgrendelen. Dan pas kan ik met mijn dikke vingers bij de binnensluiting onder de grille.

Iemand suggesties? Behalve afvallen?

)()()sT

Citaat van: Donderklompen op 13-11-2008 10:39:35
Nog net on topic: kan een te strakke kabel er ook voor zorgen dat de vergrendeling blijft hangen? Bij mijn V70 gaat de motorkap in etappes open: eerst ontgrendelen, dan uitstappen en proberen hem uit de vergrendeling te tillen, vervolgens weer instappen en nog een keer ontgrendelen. Dan pas kan ik met mijn dikke vingers bij de binnensluiting onder de grille.

Iemand suggesties? Behalve afvallen?

;D

Heb ik ook; als je de kap dichtgooit (en dus helemaal in de vergrendeling) moet ik de keer erna ook 2 keer teruglopen  :eusa_wall:

daytonawim

Donderklompen

Toen ik de mijne kocht, hebben ze de slotvanger en de vergrendeling gesmeerd. Maar de kabel waarschijnlijk niet. Ik ben bang dat het daarin zit. Eerder hetzelfde gehad met een Defender.

Misschien gewoon een teken dat je de motorkap dicht moet laten  :eusa_shifty:

thuur

Ik zou beginnen met een keer goed smeren. Wit vet, in de vangers, op de scharnieren (alle bewegende delen!) en vergeet het haakje bij de gril niet. Dan paar keer open en dicht maken en routine herhalen. Na een week of twee nogmaals, dan moet het goed zijn voor een paar maanden.

Stellen doe je pas als de kap echt scheef zit of heel moeilijk dicht blijft gaan.

Gr ;)

Donderklompen

Wit vet... Reuzel?  :P

Ik ga het proberen. Dank!

Donderklompen

thuur

Gewoon wit spuitvet, werkt het makkelijkst.

Gr ;)

ioost

Ok, de conclusie (bedankt Thuur) is die slotvangers stellen en dat met veel liefde en voorzichtigheid doen :eusa_boohoo:

Zal 't eens proberen.

Vulk

Mijn kap ligt links dieper dan rechts. Waar stel je die af? :)

Ludo

Citaat van: Vulk op 22-12-2008 22:50:24
Mijn kap ligt links dieper dan rechts. Waar stel je die af? :)

Citaat van: thuur op 12-11-2008 20:51:20
De slotvangers zitten aan een beugeltje wat weer met 2 boutjes vast zit.

Vulk

Ze ligt bovenaan (tegen de ruit) dieper links dan rechts, niet vooraan. :)