Campo en C70 stellen zich voor (met interieurfoto's) OVERLIJDENSBERICHT

Gestart door Campo, 13-11-2008 21:38:24

Vorige topic - Volgende topic

Campo

nieuw lid op het Forum;
Martin Campo, 29, samenwonend in het alombekende Almere, werkend in Hilversum.

Na anderhalf jaar "orienteren"  en verlekkeren aan C70's in september dit jaar de knoop doorgehakt. De vertrouwde 440 (in 3 jaar tijd alleen een startmotor en 4 banden vervangen en 600 euro afgeschreven) verkocht en een fraai exemplaar gekocht:

C70 T5 modeljaar 2002 afgelverd in 2001 aan een poolse diplomaat welke in Belgie gestationeerd was.
91000 km, prestige pakket,  volvo 901 radio, aluminium inleg.
E14.500

Maart 2010, total loss, zie hieronder voor het verhaal

helaas een 'nieuw" kenteken, maar dit was de prijs die ik wel wilde betalen voor een auto met minder dan 100.000 km.
Bij aflevering nieuwe distributie en multiriem, grote beurt en APK. Na enkele "opstartproblemen" (zie hiervoor mijn  post op het remmen-forum) nu een superfijne auto waar ik veel plezier van ga hebben.

Ik ga mij binnenkort zeker melden bij een meeting om eens wat gelijkgestemden te ontmoeten.

Ben daarbij aan het nadenken over chiptuning, op dit moment denk ik in de toekomt eens een bezoekje aan European Tuning te brengen. Enige, maar grote nadeel is dat zij geen rollenbank hebben (en Rica wel)
kent iemand een plek in de buurt van Almere waar je voor niet al teveel geld een run kan doen.

De foto's volgen zondag; en dus (vandaag zondag):

nb: de kleur is dark grey pearl, heb ik zelf eigenlijk nog niet eerder een C70 in gezien

Helaas een update in het leven van de C70: eind februari door een mercedes Vito geschept, en dermate veel schade dat de C het niet heeft mogen overleven.

inmiddels wegens gezinsuitbreiding een V70 model 2004 aangeschaft. (2.5T aut) Helaas een beetje te nieuw voor dit forum..

Maar ik zal af en toe blijven komen bijken... en mocht er ooit iemand een C70 kopen in dark grey pearl waarbij de proefrit een paar opgerookte banden en een grote greins oplevert (280PK, 460Nm); weet dan dat de motor in orde was, maar de auto een behoorlijke dreun achter de rug heeft.

Ter info: ik heb nog 2 nieuwe koplampunits te koop welke aangeschaft waren ivm een gebarsten glas, maar door bovenstaand voorval nooit gemonteerd zijn..

darius

Een poolse diplomaat,veel plezier met je "corps"auto . Welkom
No show, only go.

rifwachter

Hallo Martin,

Welkom op het forum.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Topsport180

Van harte welkom, we zijn (zoals altijd) zeer benieuwd naar de pics  ;D
Zo te lezen heb je 1 van de laatste C70's (coupe dan), nice ! De mijne is van 1999 en heeft ook nog niet veel km's op het klokkie (125.000) ...
Je zult op dit forum veel te weten komen, ook over tuning. Mijn auto is door MTE onderhanden genomen. Later heeft mijn auto tijdens een clubmeeting alsnog op een rollenbank gestaan en je hoort mij niet klagen ;) RICA adverteert trouwens met een vermogen van 310pk, maar met uitsluitend andere software en zonder andere aanpassingen (downpipe, uitlaat, turbo) kun je dat gevoeglijk vergeten hoor  :eusa_whistle:
C70 T5 - 122.000KM - 275pk/395Nm - handbak - leer/alcantara. 440 TD - 207.000 KM - lederen bekleding, ABS, airbag, airconditioning, 15 inch
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,2777375,2779221#msg-2779221

Campo

Het wachten is beloond, kostte wat moeite maar er staan een paar leuke fotootjes van de wagen op. :eusa_dance:

"topsport 180; heb jij hem ook voor het chippen op de rollen gehad?, en op hoeveel kom je met de european/mte software?

Ik ben namelijk ook benieuwd naar het exacte verschil. Heb zelfs nog even nagedacht mezelf kandidaat te stellen voor het eerder geopperde RICA vs European rollenbank verschil, maar vind dat toch maar teveel gerotzooi met mn auto. Hij moet met name heel blijven en geen problemen geven...

BenC70ES

Mooie C70!   8)

Hoe is het interieur, en is het een handgeschakelde?

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Chris

Hele mooie auto! Veel plezier ermee.

Ben benieuwd welke software je gaat kiezen. Welkom op het forum.

Groeten,
Chris

Campo

interieur is "zwart" leer, bijna onbeschadigd. dashboard met aluminium inleg (wilde ik zelf in plaats van "hout", maar was erg moeilijk te vinden.

Inderdaad handgeschakeld, ook lastig te vinden, maar was ook een voorwaarde voor mezelf.

zal nog wat foto's vant interieur maken en plaatsen. (Bij daglicht)

Chris:
denk toch aan European (mte). Heb ze gebeld, man aan de lijn was super met uitleg etc. Tevens vond ik het belangrijk dat hij meldde dat je met hun software in principe gewoon met 95 kan blijven rijden.
(bij rica staat op de site dat je 98 moet tanken, maar zal ze nogeens bellen)

Blijft jammer van het missen van de rollenbank bij ET, maar wil proberen de auto eerst een keer zonder software op een bank te zetten, en dan met software (op dezelfde bank)

Topsport180

@Campo

Zie linkje, het resultaat kwam uit op 275pk en 395nm. Hoewel de auto VOOR tuning niet op de bank is geweest kan ik je zeggen dat ik na de tuning een andere auto heb teruggekregen ;) Het geeft tevens perfect aan wat je met de C70 T5 (maximaal) kan bereiken met enkel andere software, en dus verder geen aanpassingen zoals 3 inch DP + ander uitlaatsysteem. Voor mij persoonlijk is het behaalde resultaat meer dan voldoende  8) 300pk is zeker mogelijk, maar daarvoor moet je dan wel een stuk dieper in de buidel tasten  :)
P.S. Ik tank met mijn auto altijd de Duitse V-Power, tegenwoordig "Racing", die heeft 100 octaan. 95 Lijkt me meer wat voor de Seat Arosa van de buurvrouw !

http://i218.photobucket.com/albums/cc156/cvom2/Rollenbank%20sessie%2003-2008%20Verhoeven%20tuning/HS-PS-239.jpg

8)http://img532.imageshack.us/my.php?image=dscn3073zo3.flv

In woorden:

Vermogen: tussen 4.500 rpm en 6.500 rpm ligt het vermogen boven de 250 pk, met een piek van 275pk bij 5.400 rpm.
Koppel: tussen 2.900 rpm en 5.500 rpm ligt het koppel boven de 350 Nm, met een piek van 395 Nm bij 4.000 tot 4.500 rpm.
C70 T5 - 122.000KM - 275pk/395Nm - handbak - leer/alcantara. 440 TD - 207.000 KM - lederen bekleding, ABS, airbag, airconditioning, 15 inch
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,2777375,2779221#msg-2779221

Bram

Hele hele mooie auto! Ben benieuwd naar het interieur.

MichielMaas

Datie mooi is, welkom op het forum

FGG

Welkom op 't Forum, Martin.

Mooice C70 in een, voor een C70, bijzondere kleur. Persoonlijk vind ik de Canisto's één van de mooiste velgen C70.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Bram

johan283

Erg mooie wagen zeker met die lage km stand......

Misschien nog wat verlagen ;)

Donderklompen

Van harte. Nu ik dat aluminium zie, vind ik mijn eigen notenhout ineens erg houterig...