Telefoon, wat moet ik nou?

Gestart door Ben, 14-11-2008 21:35:41

Vorige topic - Volgende topic

Ben

Eind deze maand loopt m'n KPN abonnement af en kan ik een nieuw toestel gaan uitzoeken.
maar wat moet ik nou?
Het liefst zou ik een iPhone hebben maar dan ben ik veroordeeld tot T-mobiel.
Alternatief is de X1 van Sony Ericsson, dan kan ik bij KPN blijven.

Snellebaksteen

Tsja, dit wordt typisch zo'n topic waarin iedereen z'n eigen telefoon gaat aanprijzen om maar te laten zien wat voor een goede keuze ze gemaakt hebben.

Ik heb nl de Nokia N95 en daar ben ik bijzonder over te spreken. Super camera, videophone, goede agenda die ook gemakkelijk synchroniseerd met outlook, goede muziek speler, navigatiesysteem (kan gewoon tomtom draaien), mooi groot scherm, goede en logische menu opbouw, kortom een ideaal toestel.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Ben

Ik snap het. ik heb al naar vanalles gekeken en deze twee zijn overgebleven.
Met name om het gebruiksgemak en het feit dat je een qwerty toetsenbord hebt.
Ik kan niet overweg met SMSsen op gewone telefoontoesjes en doe het daarom dan ook niet :-)

wat me bij T-mobiel tegenhoudt is de mindere bereikbaarheid. ik vertoef zo ongeveer in alle uithoeken van Nederland.

verhalen over andere merken en modellen hoeven dus even niet  :P

Misha

Dan geef je zelf het antwoord al he ?
:D
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Johann

Citaat van: Ben op 14-11-2008 21:35:41

Er zijn al simlock vrije 3G's te koop, kosten alleen iets van 700 Euro..  :eusa_wall:

Emiel

Lampje

Ben,

Dé concurrent van de iPhone komt van HTC, waarbij de software door Google geleverd wordt:

De Gphone.

Met Gphone zit je in Europa echter vast aan T-Mobile, maar er is vast al een sim-lockvrije versie van.

Verder kan je via KPN tegenwoordig met je Airmiles overschot bellen, dus volledig gratis: www.miles2call.nl

Veel plezier met kiezen!

cas

1 ding...... er is niets gratis, je betaald het toch zelf. ff uitrekenen wat je bespaard als je een sim only neemt. dan kan je hem zelf los kopen en zelfs geld overhouden?

ik heb een abb. van 60 euro voor 30 gekregen een jaar geleden ipv nieuwe telefoon. dit jaar met wat gelul NOG een halvering losgepeuterd, en betaal dus nog maar 15 euro voor zelfde minuten per maand. ik spaar dus mooi 45 euro per maand uit inmiddels. doe dat keer 12. en hoppa.... je kan iig makkelijk een recente 2ehands i phone uitkiezen. 

het hangt natuurlijk af van de hoogte van je abb. en de verleningsduur.

maar er is niets " gratis " bij.  de mensen die dat denken steken hun kop in het zand en doen alsof. maar belazeren of liegen tegen zichzelf  :eusa_dance:

of heb ik het nou mis?

:)

hallo allemaal, tijd niet gezien! maatje van me heeft een 850 gekocht, en tja, dan laaid het virus toch weer op ......

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

FGG

Ook hier in dubio:

Over precies een maand loopt mijn KPN abonnement af en zal ik overstappen naar Vodafone. Daarbij komt dus ook een nieuw toestel om de hoek kijken. Op dit moment heb ik een HTC710 met Windows Mobile. Het toestel: prima! Het besturingssyteem: een drama! Voor mij dus reden genoeg om terug te gaan naar Nokia.

Ik had in eerste instantie mijn zinnen gezet op de E90 Communicator maar even wat verder kijken en ervaringen van anderen aanhoren bracht me op de E71. Begin deze week zag ik op de site van Nokia dat de E75 er ook aan komt, die vergelijkbaar is met de HTC die ik nu heb, maar die heb ik toch maar weer uit mn hoofd gezet.

Vandaag dus even langs de Vodafone-winkel om mezelf van mijn beslissing te overtuigen laat die verkoper me een ander interessant toestel zien. :eusa_wall: De Blackberry Bold.

De Blackberry is een flink stuk duurder maar i.c.m. het gekozen abonnement praten we uiteindelijk over een bijbetaling van 11 euro. Nu kan ik dus niet meer kiezen. Ik heb geen ervaring met Blackberry. Zijn er mensen die hier iets over kwijt willen?

Wat vind ik belangrijk?:

- Bellen
- SMS-en
- Eventueel emailen
- Agenda
- Contactpersonen
- Synchronisatie met Outlook

Wat vind ik niet belangrijk?:

- Fotograferen
- Formaat (hoewel de Nokia 10mm dik is en da's wel fijn)
- Multimedia afspelen (MP3's, filmpjes en stuff)

Ik weet 't even niet meer. Toch bij mijn beslissing blijven en de E71 nemen, of overstappen en gokken op de functionaliteit van de Blackberry. In geval van de Blackberry bestaat er zo maar de kans dat Ira dan ook overstapt op een Blackberry. Bij de keuze voor de Nokia zal ze gewoon haar huidige toestel houden.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

BartusKN

Blackberry is voornamelijk voor internet en email gebruik, mijn vader heeft een BB voor zijn werk en is er zeer content mee. Staat ook wel beetje patserig. Vriend van mij heeft die Nokia en die is zeker niet slecht, vind hem zelfs wel mooier dan die BB Bold. Enkel over fotokwaliteit kan ik mij niet uitlaten want dat heb ik nog niet gezien.

Wat mij zo lijkt is dat de BB erg dik is ten opzichte van de Nokia.

FGG

Citaat van: BartusKN op 07-03-2009 17:02:47
Blackberry is voornamelijk voor internet en email gebruik, mijn vader heeft een BB voor zijn werk en is er zeer content mee. Staat ook wel beetje patserig. Vriend van mij heeft die Nokia en die is zeker niet slecht, vind hem zelfs wel mooier dan die BB Bold. Enkel over fotokwaliteit kan ik mij niet uitlaten want dat heb ik nog niet gezien.

Foto's vind ik weer niet zo interessant. Daar heb ik een camera voor.

De Nokia is 10mm dik, de BB is ruim 13mm dik. Bijna anderhalf keer zoveel. Wel leuk aan de BB is de achterkant van een soort leer, niet krasgevoelig dus.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Hans Duiven

Naar een goede telefoonwinkel gaan.
Leg je wens uit en laat het gebeuren.

Mijn collega heeft een soortgelijke wens bij The Phonehouse in Steenwijk laten vervullen.
IPhone met een Hi abonnement.
Er is wel de nodige creativiteit gebruikt, maar hij heeft nu een IPhone 16G met een Hi bonnement

BartusKN

Citaat van: FGG op 07-03-2009 17:04:39

De Nokia is 10mm dik, de BB is ruim 13mm dik. Bijna anderhalf keer zoveel. Wel leuk aan de BB is de achterkant van een soort leer, niet krasgevoelig dus.

Als ik dat zo lees, denk ik hmmm hoe zal dat reageren op huidzuren... denk dat dit best vies kan worden.

bupozaanstad

Citaat van: Ben op 14-11-2008 21:35:41
Eind deze maand loopt m'n KPN abonnement af en kan ik een nieuw toestel gaan uitzoeken.
maar wat moet ik nou?
Alternatief is de X1 van Sony Ericsson, dan kan ik bij KPN blijven.

Ik zat met de zelfde vraag na meer dan 2 jaar gebeld te hebben met de HTC P3300 en na lang wikken en wegen heb ik vandaag de X1 van Sony Ericsson besteld. Ik ben gezwicht voor de echte metalcase, het ruime RAM en ROM geheugen en de processor snelheid van 528 MB. Ik vond het toestel qua specificaties beter dan de HTC toestellen en natuurlijk ook het design was een doorlag voor mij. Verder is het qwerty toetsenbord van de X1 beter te bedienen dan van de HTC, de toetsen staan iets verder uit elkaar waardoor je niet snel dubbele toetsen drukt. De IPhone voel voor mij af omdat deze niet in een windows omgeving werkt en ik een echte windows man ben.

-D©©©L-

Omdat mijn good old nokia 6310i qua inbox echt te klein aan het worden is, wordt het tijd voor een nieuw toestel.
Alleen... wat is zo sterk en betrouwbaar als een 6310i ?
Ik denk de opvolger gevonden te hebben in een Samsung E2370. Ik ga het wel meemaken.