Handig om te weten: D-stijl speakers V70 vervangen

Gestart door Elsje, 15-11-2008 07:50:20

Vorige topic - Volgende topic

Elsje

Ik was gisteren onder het genot van een muziekje de lampjes van de knipperlichten aan het vervangen. Die gaven meer wit dan oranje licht. Het muziekje kwam alleen niet door in de D-stijl speakers  :(  Vreemd ze zijn wel aangesloten. De fader staat neutraal. Ik heb een sc 900.

Ook lijkt het alsof de centerspeaker het niet doet. Hij staat ingesteld op prologic cd-tje erin maar geen geluid of het moet wel erg zacht zijn.

Moet ik het zoeken in een instelling van de radio of meer in bedrading of defecte sc-900. De speakers in de achterportieren werken wel.

Ik ga de lens straks ook eens schoonmaken. Hij heeft erg veel moeite met het lezen van CD's.

Emiel

Amazon

Kijk ook even of het roostertje van de speakerkap van de D-stijl wel open is.

Ik heb een keer meegemaakt dat er nog een soort rubber overheen geplakt zat dat na montage van de tweetertjes verwijderd had moeten worden.

Toen ik de auto kocht had dat al vijf jaar zo gezeten...
Bigger and better!

Elsje

Amazon de roosterkapjes zijn open. Het viel mij op toen ik de kapjes eraf had voor het vervangen van de knipperlichtjes in de D stijlen. Totaal geen geluid uit de speakers maar wel aangesloten.

Emiel ik de zal handleiding doorlezen maar uh kan je me nog een tip geven waar ik het moet zoeken in de instellingen van de SC-900  :eusa_think:

Emiel

Druk eens op 3CH of OFF, waarschijnlijk doen ze het dan wel.

Elsje

Ze doen het op 3CH en op Prologic beide niet. Ook de functie hoedenplank speakers aangezet en uitgezet, geen effect. Met OFF bedoel geen CH3 en geen prologic. Maakt helaas niets uit.

Er zit volgens het boekje een functie om de centerspeaker harder en zachter te zetten die werkt ook niet lijkt wel er komt geen geluid uit de centerspeaker.

Tja nu weet ik het even niet meer  :eusa_think:

Even een update: Ik heb de versterker gevonden onder de bijrijdersstoel Als ik de kabel naar de SC-900 erui haal valt het geluid weg. Ik komt dan alleen nog heel zacht geluid uit de centerspeaker. Paar vraagjes:

1. Heeft de centerspeaker een aparte versterker enof aansluiting vanaf de SC-900? Zo ja waar zit de versterker en welke kabel?
2.. Zijn de D stijl speakers (tweeters) direct aangesloten op de versterker of lopen ze via de achterportierspeakers en scheidingsfilter naar de versterker.

Maakt het zoeken wat makkelijker voor mij  ;)

Elsje

De D-stijlspeakers volvo audio systeem waren doorgebrand. Na lang zoeken een goede speakerwinkel gevonden in Rotterdam. Speaker & Co aan de Bergweg. De hebben een mooie speaker die met een kleinbeetje vijlwerk perfect past. Dus niet gezocht bij autoaudio omdat ik daar veelal 4 ohm speakers worden verkocht.

Het gaat om de visaton TW70 8 ohm speaker 1.500-20.000 Hz
Konushochtoner miet spezieller korbform fur den Hochtonberreich ab 5000 Hz
Art. nummer 9002
Een setje kost 24,50 dus een kleine 100 euro bespaart en een kwaliteitsspeaker

Ik ben zeer tevreden over het geluid. Msschien dat ik de tweeters in het dashboard ook nog ga vervangen door de visaton.

Visaton kan je bij elke goede speakerzaak krijgen. Is een bekend merk voor zelfbouwers.

Zal nog een fotootje maken ...

-D©©©L-

Citaat van: Elsje op 29-12-2008 08:51:15
Een setje kost 24,50 dus een kleine 100 euro bespaart en een kwaliteitsspeaker

Ik dacht dat orginele ook nog maar 4 tientjes per set waren ?!

Elsje

Mijn dealer in Vlaardingen zei ongeveer 50 euro per stuk exclusief BTW Vreemd :eusa_think:

)()()sT

Hoe zit het dan nu met je centerspeaker? Ik kan in de radio center op maximaal draaien maar in het totaalgeluid hoor je niet echt veel geluid erdoor. Er KOMT geluid uit als je je oor erop legt  ;D

Elsje

Vandaag de centerspeaker even goed bekeken. Ben bezig een parrot carkit in te bouwen.  Nou de centerspeaker is ook overleden.... De volvospeakers zijn duidelijk niet "for life".......... Vandaag heb ik een nieuwe besteld voor 35 euro.

Ga als het ietsje warmer is ook maar de speakers in de portieren checken maar eerst uitvinden hoe ik de panalen kan verwijderen zonder iets de beschadigen.