motormanagement valt weg?

Gestart door pietersen, 15-11-2008 12:24:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pietersen

Gister i km gereden en de motor begint te stotteren en slaat af. Het motormanagementlampje begint te branden. Nog een paar keer geprobeerd te starten en hetzelfde probleem; motor stottert en slaat af. Na 10 minuten wachten nog s geprobeerd en de zaak doet het weer!  en ik kan vlekkeloos 100 km naar huis rijden rara?

elianmars

Brandt het motormanagementlampje nog steeds?

Het zou de LMM kunnen zijn, die slecht wordt. Zit de stekker goed vast op de LMM?

thuur

Welke foutcodes heb je?


Gr ;)

elianmars

Citaat van: thuur op 15-11-2008 12:31:07
Welke foutcodes heb je?


Gr ;)

Ik heb zo'n idee dat die nog niet bekend zijn  :P

pietersen

Nee foutcodes heb ik nog niet; anwb kan niet uitlezen. Lampje brandt nu niet meer en hij stottert ook niet meer. Volgens ANWB kan het een sensor zijn maar die wist het ook niet verder.

pietersen

Wat is een LMM? Hier spreekt weer de techneut  :eusa_silenced:


pietersen

Ok een lucht massa meter; heeft dat te maken met die haperende vacuumpomp die ik er op heb zitten? Dan ou ik die dus snel moeten vervangen.

elianmars

Citaat van: pietersen op 15-11-2008 14:11:21
Ok een lucht massa meter; heeft dat te maken met die haperende vacuumpomp die ik er op heb zitten? Dan ou ik die dus snel moeten vervangen.

Nee, heeft niks met elkaar te maken.

Die vacuĆ¼mpomp hapert trouwens niet, hoor. Alleen is de veer, die binnen in zit, een beetje versleten, waardoor de pen gaat tikken.


MoundMan

Vanochtend het zelfde probleem, ANWB erbij, konden niets vinden.
Uitlezen konden ze ook niet. Naar huis gesleept. Thuis alle zichtbare stekkers losgehaald, schoongemaakt. Starten en lopen!
Kan dus vuil of slecht contact zijn bij een stekker.

gr,
MoundMan

Yilmaz Tosun

Kijk even naar de massadraden onder de koplampen, ik dacht onder de rechter. Daar zit een dikke massdraad, deze wil weleens afbreken en dan heb je af en toe geen massa.