Speling module stuurwielschakelaars

Gestart door Marc O., 15-11-2008 17:07:35

Vorige topic - Volgende topic

Marc O.

Vanmiddag even de antennering vervangen vanwege frequent niet willen aanslaan van de motor, danwel aanslaan maar meteen weer stilvallen. Hierbij viel me op de de module (heet dat ding zo??) waarop de stuurwielschakelaars (richtingaanwijzer enzo), contactslot etc zijn gemonteerd, enigszins los om de stuurkolom zit.

De speling bedraagt hooguit enkele graden en valt onder het rijden eigenlijk niet op. Wel had ik al een tijdje het idee dat er ergens speling in de wielophanging zou zijn (voelde af en toe een tikje in het stuur bij het nemen van een drempel in een bocht). Indruk is dat dat dus wordt veroorzaakt door die "losse" module, die dan wat verdraait.

Alhoewel ik heb gezocht naar een mogelijkheid om dat ding vaster te zetten, heb ik daar geen mogelijkheid voor gevonden. Iemand enig idee of dit vaker voorkomt en hoe het te verhelpen is?
...The Nile isn't just a river in Africa...

Misha

Haha, heb hetzelfde.

Is de ring die rond de stuurkolom zit vastgeschroefd. De reden dat je het niet kunt vinden, is omdat de bouten waarmee die ring vastzit zijn bijgeslepen.
Je stuurslot zit namelijk ook vast aan die ring, en daarvan wil je niet dat ze hem zo losschroeven.

Ik ga er ooit wel iets aan doen, maar voor nu laat ik het zo,
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Marc O.

Nou, toch prettig om te weten dat de produktie van onze auto's zodanig gestandaardiseerd is dat ook dit soort "mankementen" structureel de kop op steken. :eusa_wall:

;D

Misha

Citaat van: Marc O. op 15-11-2008 20:13:06
Nou, toch prettig om te weten dat de produktie van onze auto's zodanig gestandaardiseerd is dat ook dit soort "mankementen" structureel de kop op steken. :eusa_wall:

;D
Heb de indruk dat er vanaf 99 een 'efficiencyslag' heeft plaatsgevonden... ;D

Dit soort is trouwens derde persoon enkelvoud; het zou dan ook beter zijn om te schrijven :
.. dit soort "mankementen" structureel de kop op steekt.
:evil:
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Marc O.

Citaat van: Misha op 15-11-2008 21:15:15

Dit soort is trouwens derde persoon enkelvoud; het zou dan ook beter zijn om te schrijven :
.. dit soort "mankementen" structureel de kop op steekt.
:evil:

Jahaaaa..... :P