bediening electrische ramen en centrale deurvergrendeling

Gestart door rogerV701998, 16-11-2008 16:42:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rogerV701998

Onlangs heb ik een V70 uit 1998 gekocht met 134.000 km op de teller. Het is de 2.5 10 kleppen met automaat. Bij 1 portier (achter pasagierszijde) werkt zowel de elektrische raambediening als de centrale deurvergrendeling niet. Ook via de schakelaar aan de bestuurderszijde krijg ik het raam niet open. Wel brand de rode lamp in het portier. Ik heb inmiddels alle zekeringen nagekeken en schoongemaakt (na deze actie werkte overigens de niet functionerende ruitensproeier achter weer). Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

axelvr

misschien ligt er een stekker los in je deurpaneel? , zou je eens kunnen controleren.

welkom op het Forum trouwens!

gr , Axel

rogerV701998

Axal,

Dank voor je reactie en het welkomswoord. Ik ga het paneel verwijderen. Ik heb op deze site gelezen hoe dat moet en Ik zal de bevindingen vermelden.

thuur

Kijk ook even naar de stekker tussen de auto en het portier.


Gr ;)

francois

conector niet goed gemonteerd zoals thuur beweert kijk deze goed na of deze goed geborgt is

rogerV701998

Ik heb de auto pas 2 weken, waar kan ik de connector vinden? Klopt het overigens dat de ramen in het achterportier maar tot halverwege opengaan? Ik vind dat vreemd maar in de andere (wel goed functionerende) achterportier gaat het raam keurig en snel open en stopt halverwege.

Sbv

Citaat van: thuur op 17-11-2008 13:07:56
Kijk ook even naar de stekker tussen de auto en het portier.


Gr ;)

Volgens mij zit er bij de achterportieren geen connector tussen de deuren.
Onze deuren expert Marcel heeft het niet kunnen vinden. Het schijnt dat er een connector in de middenstijl van de auto zit.
even deurpaneel loshalen, dan weet je of het niet aan die kant in de stekkers zit, en anders middenstijl los en daar kijken.

francois

haal de rubber los wat van de deur naar de auto gaat (b-stijl)
volg de bedraading en je komt een connector tegen
controleer deze

thuur

Citaat van: Sbv op 19-11-2008 21:18:53
Citaat van: thuur op 17-11-2008 13:07:56
Kijk ook even naar de stekker tussen de auto en het portier.

Volgens mij zit er bij de achterportieren geen connector tussen de deuren.
Onze deuren expert Marcel heeft het niet kunnen vinden. Het schijnt dat er een connector in de middenstijl van de auto zit.
even deurpaneel loshalen, dan weet je of het niet aan die kant in de stekkers zit, en anders middenstijl los en daar kijken.


Hoe heb je dan de deuren omgewisseld?




Gr ;D

francois

1 +

deuren worden apart samen gesteld
en naderhand ingebouwd (op het laaste bijna,als de auto bijna klaar is )
toe gevoegd :eusa_clap:

Sbv

Citaat van: thuur op 19-11-2008 21:53:16
Citaat van: Sbv op 19-11-2008 21:18:53
Citaat van: thuur op 17-11-2008 13:07:56
Kijk ook even naar de stekker tussen de auto en het portier.

Volgens mij zit er bij de achterportieren geen connector tussen de deuren.
Onze deuren expert Marcel heeft het niet kunnen vinden. Het schijnt dat er een connector in de middenstijl van de auto zit.
even deurpaneel loshalen, dan weet je of het niet aan die kant in de stekkers zit, en anders middenstijl los en daar kijken.


Hoe heb je dan de deuren omgewisseld?

http://thuurbo.nl/volvo/850/Afb011.jpg


Gr ;D

Marcel heeft de stekkers van raambediening etc losgehaald en door het gat in de deur naar buiten gehaald. Daarna de deur losgehaald

elianmars

Citaat van: thuur op 19-11-2008 21:53:16
Citaat van: Sbv op 19-11-2008 21:18:53
Citaat van: thuur op 17-11-2008 13:07:56
Kijk ook even naar de stekker tussen de auto en het portier.

Volgens mij zit er bij de achterportieren geen connector tussen de deuren.
Onze deuren expert Marcel heeft het niet kunnen vinden. Het schijnt dat er een connector in de middenstijl van de auto zit.
even deurpaneel loshalen, dan weet je of het niet aan die kant in de stekkers zit, en anders middenstijl los en daar kijken.


Hoe heb je dan de deuren omgewisseld?

http://thuurbo.nl/volvo/850/Afb011.jpg


Gr ;D

Tadaa:



Zó kan het ook!  ;D

't Is wel meer werk, maar 't ging wel....  :eusa_shifty:

thuur

:eusa_think:

Je kunt misschien beter eerst op cursus 'Tanken voor dummies' gaan..


Gr :eusa_shifty:

Sbv

I know. Auto was weer mooi schoon, maar ze heeft weer over wat dijkjes gereden en het ziet er weer zo uit

Jans Duiven

Citaat van: thuur op 19-11-2008 22:55:19
:eusa_think:

Je kunt misschien beter eerst op cursus 'Tanken voor dummies' gaan..


Gr :eusa_shifty:

;D ;D ;D


Die slijptol zo lekker dicht bij de lak vind ik ook wel een huiveringwekkende aanblik.
Paar dagen later: "Hey, roestpikjes???"

Hans