Motor hikt

Gestart door JoostG, 17-11-2008 10:52:56

Vorige topic - Volgende topic

JoostG

Oke ik heb al veel doorgelezen, maar er nog niet echt mijn vinger op kunnen leggen wat het  nu is.

Ik heb zo nu en dan, voornamelijk als ik lange tijd dezelfde snelheid rij soms last van een schokje/trilling/hik van de motor. Het is niet een verlies van vermogen, en duurt ook altijd niet meer dan een halve seconde. Toch maak ik me hier wel zorgen om.

Zou iemand weten wat dit nu wel is?

Betreft een 2.3 blok met vialle lpi.
Automaat eruit, handbak erin. Leve de roffel!

Misha

Citaat van: JoostG op 17-11-2008 10:52:56
Oke ik heb al veel doorgelezen, maar er nog niet echt mijn vinger op kunnen leggen wat het  nu is.

Ik heb zo nu en dan, voornamelijk als ik lange tijd dezelfde snelheid rij soms last van een schokje/trilling/hik van de motor. Het is niet een verlies van vermogen, en duurt ook altijd niet meer dan een halve seconde. Toch maak ik me hier wel zorgen om.

Zou iemand weten wat dit nu wel is?

Betreft een 2.3 blok met vialle lpi.

Vermoedelijk ijsvorming door LPG-bevriezing. IJspijpjes laten plaatsen aan je injectoren kan helpen. Ook kan het zijn dat de spuitbuis niet goed geplaatst is.

Op benzine heb je het probleem niet, vermoed ik
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

)()()sT

Ludo heeft vorige week inderdaad in een ander topic het geval uitgelegd.
Er wordt als het ware een overschot aan gas ingespoten, waardoor er een snottebel (zoals hij noemde) aan de injector blijft hangen (bevroren gas dus).
Als die de inlaat in komt krijg je dat hikje dus.

daytonawim

Ik heb hetzelfde, meestal met de eerste rit van de dag, daarna geen last meer.

JoostG

Nouja...ik had dus moeten zoeken op "snotterbel" :)

Maargoed ik ben er in iedergeval achter wat het is, en dat het niet echt schadelijk is. Ik zal eens ijsbuisjes laten plaatsen. Iemand een idee wat dat kost?

gr Joost
Automaat eruit, handbak erin. Leve de roffel!