Zware koppeling

Gestart door Ralfb, 17-11-2008 21:02:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ralfb

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier, nog geen Volvo in bezit maar dat gaat misschien binnenkort veranderen. Ik heb vandaag een proefrit gemaakt in een 850 2.5I 10-klepper. Wat me opviel is dat de koppeling behoorlijk zwaar gaat, geldt dat voor al deze auto's of valt er nog wat aan af te stellen? Ik heb al geprobeerd op het forum een antwoord te vinden maar dit onderwerp kon ik zo snel niet terugvinden.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

dennis850estate

Koppeling van een 10 klepper is met je grote teen te bedienen. Als dit niet het geval is kun je afdingen en hem laten vervangen. Er schijnt een specialist op het forum te zijn  ;)

LPGLE

het is je druklager dat niet meer wil glijden. Door roest, vuil en andere troep.

Ik heb het ook met mijn 10V gehad.  flinke operatie, maar daarna is ie weer als nieuw, en ben je snel alle €'s vergeten...;)

Doe dan ook je krukaskeering als je het toch los hebt.

Ralfb

Citaat van: LPGLE op 17-11-2008 21:37:21
het is je druklager dat niet meer wil glijden. Door roest, vuil en andere troep.

Ik heb het ook met mijn 10V gehad.  flinke operatie, maar daarna is ie weer als nieuw, en ben je snel alle €'s vergeten...;)

Doe dan ook je krukaskeering als je het toch los hebt.

Het is nog niet 'mijn' druklager op dit moment. Maar wel even handig om te weten dat zoiets er aan zit te komen. Het viel me ook op dat de auto soms wat hakerig schakelt, kan natuurlijk ook de koppeling zijn.

Ralfb

Citaat van: dennis850estate op 17-11-2008 21:25:53
Koppeling van een 10 klepper is met je grote teen te bedienen. Als dit niet het geval is kun je afdingen en hem laten vervangen. Er schijnt een specialist op het forum te zijn  ;)

En dat schijn jij dan weer te zijn. Ik ben gek op specialisten. Wat zou dat ongeveer kosten om de koppeling te laten vervangen (even uitgaande van het vervangen van de drukgroep, druklager, platen etc)?

Het verhaal van de lekkende krukaskeerring had ik ook al meegekregen, er hing wel een druppie olie onder ongeveer op die plek. Ik wil hem in ieder geval nog even op de brug hebben voordat ik een definitieve beslissing neem.

Kilometerstand is overigens ca. 250.000, het is dus niet onmogelijk dat de koppeling nu problemen gaat geven.

Ralfb

Vandaag de auto laten keuren, koppeling moet inderdaad vervangen (trilt ook iets bij op laten komen), stabilisatorstangen moeten vervangen en de remschijven en blokken voor moeten gedaan. Bij elkaar richting 1300 euro (1000 voor koppeling en stangen, 300 voor remschijven).

Moet er nog eens goed over denken of ik voor deze ga of verder ga kijken.

S. Brouwer

Citaat van: Ralfb op 20-11-2008 15:51:14
Vandaag de auto laten keuren, koppeling moet inderdaad vervangen (trilt ook iets bij op laten komen), stabilisatorstangen moeten vervangen en de remschijven en blokken voor moeten gedaan. Bij elkaar richting 1300 euro (1000 voor koppeling en stangen, 300 voor remschijven).

Moet er nog eens goed over denken of ik voor deze ga of verder ga kijken.

zou dan toch maar eens contact opnemen met eerder genoemde specialist. Lijkt mij dat het stukken goedkoper kan.

harry

pas op he ik ben eerst aan de beurt meneer de specialist
gr.Har :eusa_whistle:

Ralfb

Citaat van: S. Brouwer op 20-11-2008 22:22:13
zou dan toch maar eens contact opnemen met eerder genoemde specialist. Lijkt mij dat het stukken goedkoper kan.

Die eerder genoemde specialist heb ik inmiddels gesproken, ben weer een stuk wijzer geworden.

Ralfb

#9
Dit wordt hem dus niet, auto is wel OK maar er moet nog iets teveel aan gebeuren naar mijn zin. Iemand nog een 850 in de aanbieding?  8)

Edit: ben wel op zoek naar een station. Mag ook een V70 zijn voor een nette prijs.