850 TDi kopen

Gestart door Hout, 28-09-2003 00:43:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hout

Hallo allen,
Ik ben momenteel op zoek naar een 850. Ik moet er zo'n 40K per jaar mee kunnen rijden en was daardoor op zoek naar een TDi. Of natuurlijk een Estate met G3. Maar ik probeer me te beperken tot de 850 TDi sedan, i.v.m. tijdsdruk (ex-leaser binnenkort) en het kostenplaatje.
Mijn vraag is of ik hier verstandig aan doe en waar ik het beste kan zoeken.

Ik ben al bezig via Marktplaats en http://www.nordicar.com in Heerhugowaard.

Wat mag een '96 TDi automaat kosten met 245K, standaard uitvoering, alleen carkit en cd-wisselaar, met geluid in de lagers, remschijven die klinken, en wellicht een lekkende kachel radiateur? Distributie en pomp moeten ook worden vervangen. De carrosserie is niet parkeerschade en minideukjesvrij, maar dit is niet storend. Rijdt goed.

Kan ik beter verder kijken, of is een onderhandelingspoging de moeite waard?

Alvast bedankt, en hopelijk kan ik snel mijn pictogrammeke toevoegen ;-)

Roy V70R

Citaat van: Hout op 28-09-2003 00:43:11
Hallo allen,
Ik ben momenteel op zoek naar een 850. Ik moet er zo'n 40K per jaar mee kunnen rijden en was daardoor op zoek naar een TDi. Of natuurlijk een Estate met G3. Maar ik probeer me te beperken tot de 850 TDi sedan, i.v.m. tijdsdruk (ex-leaser binnenkort) en het kostenplaatje.
Mijn vraag is of ik hier verstandig aan doe en waar ik het beste kan zoeken.

Ik ben al bezig via Marktplaats en http://www.nordicar.com in Heerhugowaard.

Wat mag een '96 TDi automaat kosten met 245K, standaard uitvoering, alleen carkit en cd-wisselaar, met geluid in de lagers, remschijven die klinken, en wellicht een lekkende kachel radiateur? Distributie en pomp moeten ook worden vervangen. De carrosserie is niet parkeerschade en minideukjesvrij, maar dit is niet storend. Rijdt goed.

Kan ik beter verder kijken, of is een onderhandelingspoging de moeite waard?

Alvast bedankt, en hopelijk kan ik snel mijn pictogrammeke toevoegen ;-)




Beter verder kijken!!!
Wat je beschrijft klinkt aardig als een afgetrapte bak met veel kosten eraan.
Er zijn zat van dat type auto te koop.


Groeten roy.


of kijk eens bij autotrader.nl, daar staat er èèn bij wiedenhoff cars.
850 GLT - 855 T5 - V70R

Entuscan

Bij dealers staan er zo vaak.
Staan meestal ook V70 TDI die nog Selected Used Car zijn. 12maanden volledige garantie.

Enigste nadeel aan 850/70 TDI is dat het bijna allemaal ex-leasebakken zijn :( en daar wordt meestal niet erg zorgzaam mee omgesprongen.
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Hout

Citaat van: Roy op 28-09-2003 09:52:13
Beter verder kijken!!!
Wat je beschrijft klinkt aardig als een afgetrapte bak met veel kosten eraan.
Er zijn zat van dat type auto te koop.

De auto is van een particulier die 2e eig. is. Hij heeft er zelf een ton mee gereden en heeft al een grote beurt staan voor volgende week.
De beste man heeft er geen verstand van en doet wat Ton van Kuyk zegt.
Serviceboekje is OK.
Vraagprijs is 7500 na de beurt.

Citaat van: Roy op 28-09-2003 09:52:13
of kijk eens bij autotrader.nl, daar staat er èèn bij wiedenhoff cars.

Ik had hem al gezien ja! Ga ik ook maar eens kijken, merci!

Hout

AEO

Bij de Volvo garage in Delft staat een hele mooie 850 TDI estate met 135k. Alles erop en eraan (CC/ECC/ETS/dakspoiler), echt een mooie auto. Heb hem ooit een dag mogen lenen en rijdt erg goed. Vraagprijs is dacht ik 15k, maar daar moet je over kunnen handelen. Nadeel: de auto is wit, maar eigenlijk staat dat niet echt lelijk.
Persoonlijk ben ok ook heel tevreden oevr de service van de garage, dat is toch ook wat waard.

Suc6
Alle paddestoelen zijn eetbaar. Weliswaar zijn er paddestoelen die je maar
een keer kunt eten

denkweb

Tip van een 850 tdi rijder:

Zoek een S70 tdi... minimaal 1 jaar recenter en wellicht 2-5 duizend euro duurder, maar heeft ook de nodige voordelen. Verder zijn deze makkelijker te vinden, er zijn maar weinig 850 tdi's in sedan uitvoering wat de prijs ervan op om- en nabij de 10.000 euro brengt op de niet-dealer markt. De kilometerstand van de tdi zegt niet veel, als het zogeheten snelwegkilometers zijn dan kan deze motor wel wat hebben. Heb bijna 4 ton op mijn tellertje en kom ze maar zelden met minder km tegen. Mocht je toch door willen zoeken naar een 850 tdi, mijn schoonvader doet de zijne wellicht weg, heeft ca 2 ton gelopen maar is een estate.

Als je een Tdi zoekt pas dan echt goed op met de kilometerstanden. Bij de aanschaf heb ik geleerd:
- Koop geen auto zonder papieren bij importbedrijf
 (en zeker niet in Friesland omdat de velgen mooi zijn)
 Nationale Auto Pas op een importauto?
- Koop een auto met minder als 3 ton op de teller, dan
 kun je er nog jaren mee vooruit.
- Ga niet op zoek naar een auto met LM velgen, de Tdi
 is standaard met wieldoppies geleverd (sedan), dit is
 een vergeefse zoektocht (en de prijs is veelal hoger!)
- Vraag Onderhoudshistorie op bij de dealer:
 let op de:
 - riemen
 - waterpomp
 - olieverbruik (moet bijna niks gebruiken)
 - koelvloeistofgebruik (idem)
 - onderhoudsdatum SIPSbags (bestuurdersportier,
   sticker) dit kun je wellicht nog geregeld krijgen voor
   de afleveringsbeurt!
 - controleer op APK papieren of er geen herkeuring is
   geweest ivm de roetmeting
 - is de ECC of Airco afgevuld/onderhouden

Dit zijn wat dingen waar ik zelf de volgende aanschaf op zal letten. Succes met zoeken!


(Ps. voordelen S70 tov 850 sedan naar mijn idee:
- Sips bags-controles van 850 tdi valt in 2004
- Voertuig is recenter, hogere dagwaarde
- Voertuig heeft veelal minder KM
- Voertuig heeft meer kans op LM velgen
- Tweederde van de S70's is met ECC afgeleverd
- Meer keus in kleurstelling van de auto
- Betere tuningopties (voor de liefhebbers, heldere
  koplampjes e.d.)
- Vallen nog binnen diverse volvo-garanties mits het
  onderhoud bij de dealer is gedaan (S70 = >97).

Niels10

Ik heb wel eens begrepen dat de TDI in de 850/70 vanaf de 4e maand 99 wat verbeterd is meen dat het de brandstofpomp betreft. Iets over kekend ? ik zie overigens regelmatig öuder"TDI's rijden die nogal pluimen wanneer ze haast hebben; bekend probleem ?

denkweb

Citaat van: Niels10 op 30-09-2003 09:50:26
Ik heb wel eens begrepen dat de TDI in de 850/70 vanaf de 4e maand 99 wat verbeterd is meen dat het de brandstofpomp betreft. Iets over kekend ? ik zie overigens regelmatig öuder"TDI's rijden die nogal pluimen wanneer ze haast hebben; bekend probleem ?

Na de 4e maand '99 is het geen Tdi meer maar een ander model motor... (dacht ik te weten)

Niels10

wat voor een blok dan wel ?!

BartRas

#9
Alleen de naam is veranderd van TDi naar 2.5 D vrijwel geen modifikaties (dus "gewoon" audi diesel 2461cc) 140pk/ 290Nm Pas later (eind 2001) is de D5 gekomen 2.4 liter (2401 cc) 163pk/ 340 Nm
ps de 140 pk is wel te chippen tot iets behoorlijks, als je dat zoekt. De D5 ook ;D ;D
there is no substitute for PK's

denkweb

Volgens mij is de 2.5D ook niet in de S70 gebruikt, alleen in de V70... dus:

850TDI (Sedan en Estate) 2.5 Tdi
S70TDI 1997-1999, einde productie
V70TDI 1997-1999
V70D    1999-

Zoiets toch?

BartRas

#11
De S70 is ook in de 2.5D gemaakt enwel van mei 1999 tot juni 2000 niet lang dus, maar hij bestaat wel. maar ook dit is dus de audi 2.5 tdi motor 140pk

850 TDi sedan geproduceerd tot 01-1997
S70 TDi van 01-1997 tot 05-1999
S70 2.5D 05-1999 tot 06-2000
there is no substitute for PK's

denkweb

dank u voor de update.

Terzijde: 7500 euro met bovenstaande beschrijving is een nette prijs mits alle gebreken aan het voertuig zijn verholpen en er 6 maanden garantie op zit, naar mijn idee.

vfredje

#13
Ik heb zelf pas een V70 tdi automaat (bouwjaar 1997)gekocht met alles erop en eraan (ECC, achterspoiler, leer, 17 " titan,koplampruitenwissers,etc.) compleet met 6 maanden garantie(op motor en bak).
Km stand 230.000. Geen enkele lakschade.
Gekocht bij ETD auto''s te Kaatsheuvel.
Hij heeft steeds erg veel 850/70 staan en is hierin gespecialiseerd.
De tweede week had ik een lekke krukaskeerring, welke direct gemaakt werd en tevens de distributieriem met spanrol werd vernieuwd.
Ik ben erg tevreden over mijn dieseltje.
ETD auto''s is aan te raden en goed mee te onderhandelen.
BATAVUS-KOGA-MIYATA-PUCH-ZUNDAPP-GOLF-GOLF-AUDI-LAGUNA-NISSAN-MONDEO-LAGUNA-DAEWOO-VOLVO-en in de toekomst:
??????????? oeps....nu een bmw 525 tds touring erbij.

99fl

v ;Vorig jaar bij van aarle in nuland (www.vanaarle.nl; ca. 100 occasions) een ' 96 855tdi gekocht met 235K op de teller. Nu 60k verder gereden en nog steeds geen problemen. Ik zou wel een betrouwbare wagen kopen waar je "minder" aan hoeft te doen dan degene welke je hebt omschreven. Heb zelf goede ervaring met van aarle: niet duur in onderhoud; goede service 8)