distributie?

Gestart door MICHEL306, 21-11-2008 19:32:42

Vorige topic - Volgende topic

MICHEL306

recht voor de wagen staand hoor ik bij draaiende motor een soort schrapend zoevend geluid dat lijkt afkomstig te zijn van een riem . ik heb het over een v70D met 320k op de klok    ik hoop toch niet dat dit iets met de distributie te maken heeft. iemand bekend met dit?

arjenT5R

zal eerder je multi riem zijn dan
als je distributie dit soort geluiden maakt
dan heb je wel een probleem denk ik.

Probeer het eens te traceren?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

LPGLE

de boekhouder

Stuurpomp hoor je doorgaans alleen als je die gebruikt. Een slippende multiriem maakt een "gierend" geluid.
Weet je wanneer de riemen vervangen zijn ? Ik dacht dat de distr.r. iedere 120 dkm en de multiriem iedere 90 dkm. moet worden vervangen. Als je multiriem knapt heb je geen stroom meer, dan heb je ook geen motorkoeling meer en dat schijnt dan weer niet zo bevordelijk voor de levensduur van de motor te zijn.
Als deze echt slipt moet die misschien gespannen worden, of de spanrollen ed. zijn wat vies.
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

LPGLE

Citaat van: de boekhouder op 22-11-2008 14:23:14
Als deze echt slipt moet die misschien gespannen worden.

:eusa_naughty:  automatische spanner

de boekhouder

educatief moment  ;D
(dd.)

thuur

Citaat van: de boekhouder op 22-11-2008 14:23:14
Als je multiriem knapt heb je geen stroom meer, dan heb je ook geen motorkoeling meer en dat schijnt dan weer niet zo bevordelijk voor de levensduur van de motor te zijn.

De waterpomp zit gewoon op de distirbutieriem hoor.

Gr ;)

de boekhouder

Wat hangt er dan wel aan de multiriem ?
(dd.)

bastiaan arissen

Dynamo stuurpomp en airco

Philip850

Dynamo, stuurbekrachtigingspomp, aircopomp indien aanwezig, volgensmij ook nog de rembekrachtiging en natuurlijk de krukaspoelie ter aandrijving.
Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

MICHEL306

ik heb inmiddels kunnen achterhalen waar de wagen zijn onderhoud heeft gehad en ga morgen eens bellen wat er nu precies aan gedaan is en dan specifiek de distributie....(zie wel een blauwe sticker onder de motorkap maar is onleesbaar).daarna even langs de lokale dealer om een luisterend oor en hopelijk een oordeel....wagen rijdt verder goed behalve dat hij bij gas loslaten iets stotert met het afremmen op de motor dat is denk ik een nadruppelende injector....ook last van een tikkende vacuum pomp dus daar moet ook wat aan gebeuren....

Jeroentjuh

Als het je waterpomp is die lawaai maakt zou ik er niet teveel meer mee rijden, als deze vastloopt ben je verder van huis.....

MICHEL306

dat is dus gokken want weet niet hoe een slechte waterpomp klinkt....morgen weet ik vast meer  allen bedankt tot zo ver voor de reacties

de boekhouder

Citaat van: bastiaan arissen op 23-11-2008 16:13:49

Als de dynamo aan de mulitiriem hangt en deze houdt er mee op, heb je geen stroom meer, dus uiteindelijk ook geen werkende waterpomp meer ....
(dd.)

Philip850

Citaat van: de boekhouder op 23-11-2008 21:17:53
Citaat van: bastiaan arissen op 23-11-2008 16:13:49

Als de dynamo aan de mulitiriem hangt en deze houdt er mee op, heb je geen stroom meer, dus uiteindelijk ook geen werkende waterpomp meer ....

Ehhh nee :) die word gewoon aangedreven door de distributieriem. Of je moet bedoelen dat als je accu leeg is je stilstaat, wat dan wel weer waar is  ;D
Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73