lampjes automaat

Gestart door BennieV70T, 28-09-2003 11:18:37

Vorige topic - Volgende topic

BennieV70T

Hoi,

Sinds kort branden de alle lampjes van de automaat niet meer.
Het is dus niet zo dat een lampje van de automaat het niet meer doet .
Het is s`avonds vervelend als je niet kunt zien welke stand de pook staat, natuurlijk doe je dat op gevoel, maar het is toch fijn als de standen verlicht zijn.
Ik ben van mening dat er een stekkertje los moet zitten of dat het met massa te maken heeft,het lijkt me vreemd dat alle lampjes tegelijk kapot zijn.
maar waar zit dat stekkertje of aansluiting, en hoe kom je daar bij ?

mvr Bennie
Volvo 850 2.5 glt, Volvo V70 2.5t, Volvo 850 T5, Volvo S80 2.9, Volvo S80 2.4T, Volvo S70 10V, Volvo 850 T5R
Huidige auto`s= Volvo S80 3.2 en C70 T5

Entuscan

Volgens mij is dat maar 1 lampje hoor.
Witte matte plexiplaat onder de driveletters en de standindicatie is gewoon een stukje rode plexi wat er over schuift.

Pas op IK DENK he :)
Kan volgens mij dus toch dat gewoon het lampje stuk is.
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Pretorian

Als ik het goed heb is het inderdaad maar 1 lampje
If you want the job done right, hire a professional!          Volvo 850 Club lidnummer 0703300

Ro

lipton

Citaat van: Ro op 28-09-2003 20:40:56
Hier staat hoe je erbij kan
http://www.volvospeed.com/Repair/Microswitch.htm
jah ik heb dat lampje vervangen. dit zijn er geen 3 maar 1tje, en ik heb er zo even 3 uur aan gewerkt.

pffff :d
mvg

S. Brouwer

de s en v70 hebben daar maar 1 lampje zitten,

Ik heb de mijne ook vervangen en kreeg eerst de console er niet uit, daarop ben ik bij de volvo langs gereden en een monteur heeft het er voor mij het midden console losgehaald.

Komt erop neer dat je eerst je asbak eruit moet halen, daarna het deel rond je handrem naar de bestuurderstoel eruit moet trekken (beleid graag) en 2 boutjes in het bakje onder de armsteun moet verwijderen.

Daarna kan je het geheel naar boven losklikken en drukken en kan je net van onderaf langs de bekleding het lampje vervangen.

Misschien dat je nog iets extra's tegen komt maar dit kan ik mij er van herinneren

lipton

ik heb een 850 :D en das ook maar 1 lichtje

heb nog aantal fisches gezien die niet waren aangesloten voor eventueel nog opties. (ik dacht dat die al full option was.

mvg

mitchelli

Je hoeft het hele middenconsule niet weg te halen hoor.Als je vloerbedekking flap aan de linker zijde van het consule weghaalt,kun je het lamp houdertje eruit pielen en vervangen.Vaak genoeg zo gedaan  ;)
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

Frank Selen

Ik heb het een tijdje geleden ook zelf gedaan.
Groetjes, Frank

S. Brouwer

de ts heeft een v70, die zit anders in elkaar dan een 850.

hathü

Vandaag even geknutseld om het lampje dat de standen van de pook (automaat) verlicht te vervangen. Lampje gehaald, kost bij de dealer 5,50 euro.
Thuis aan de slag gegaan. 
Twee boutjes in het opbergvak onder de armleuning verwijderd met dop 8, vervolgens met beleid de console naar achter gerukt. Toen begon het gefriemel om het kapotte lampje te verwijderen en de nieuwe er in te prutsen, dit ging niet echt gemakkelijk >:((je moet kleine handjes en lange vingers hebben voor dit klusje). Onder het slaken van verwensingen en met behulp van een punttang ging het nw lampje op zijn plek. Terug kijkend viel het toch wel mee 15 minuten bezig geweest ;D.

Heb een V70 dus niet 8 maar slechts twee bouten verwijderen de rest van de console zit geklikt.