ABS probleempje?

Gestart door ik-rol, 22-11-2008 20:33:40

Vorige topic - Volgende topic

ik-rol

Ik heb een paar keer een trillend rempedaal gehad. Door het forum te lezen zou het een kapotte ABS controller kunnen zijn. Nu heb ik deze laten maken...maar zonder gewenst resultaat. Het rempedaal trilt gisteren even en je hoort dan onder de motorkap: krrr, krrr, krrr. Wat kan dat op duiden?

bupozaanstad

Brand je ABS lampje ook?

elmarconi

Citaat van: ik-rol op 22-11-2008 20:33:40
Ik heb een paar keer een trillend rempedaal gehad. Door het forum te lezen zou het een kapotte ABS controller kunnen zijn. Nu heb ik deze laten maken...maar zonder gewenst resultaat. Het rempedaal trilt gisteren even en je hoort dan onder de motorkap: krrr, krrr, krrr. Wat kan dat op duiden?

Als je gisteren op de weg zat, en in de sneeuw flink moest remmen dan heeft de ABS gewerkt.

Zonder gekheid; gemaakt? Heeft de maker niets verteld?
En heeft de betaler niets gevraagd?

was er een foutcode met bijbehorend ABS lampje in het instrumentenpaneel?

--
Autogas Inside . . .

t5karel

Denk dat ie niet helemaal 100% goed gemaakt is dan,mischien je ABS ringen ook ff nakijken.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

thuur

Zijn alle stekkersolderingen opnieuw gemaakt?

Welke foutcodes heb je?

Gr ;)

Jaco S

Kan ook gewoon bedrading zijn die niet helemaal meer lekker is, had ik ook.
Moet je ff de bedrading doormeten van de multistekker naar de ABS censors!

ik-rol

Bedankt allemaal!
Ik heb een ruil ABS-controller gekregen die opnieuw gesoldeerd is. Ik ga ervan uit dat dat goed is gebeurd. Foutcodes uitlezen kan ik niet. Tot nu toe heeft het ABS lampje nooit gebrand, ook niet voordat ik de ABS-controller heb laten vervangen. Volgens de dealer heeft het geen nut om foutcodes uit te lezen aangezien het ABS-lampje niet oplicht.

Ik ga aan de slag met de andere tips; ik zal laten weten hoe dat is afgelopen.

thuur

Brandt het ABS lampje wel als je de auto op contact zet?

Gr ???

elianmars

Citaat van: thuur op 23-11-2008 13:54:01
Brandt het ABS lampje wel als je de auto op contact zet?

Gr ???

Dat vraag ik me ook af. Toen ik een proefrit maakte in de 850, brandde het lampje van het ABS continu. Ik heb toen geƫist dat dat in orde moest worden gemaakt.
Toen ik de wagen ging ophalen brandde het lampje niet meer.

Achteraf logisch, want de verkoper had gewoon het lampje uit het dashboard gedraaid  :eusa_wall: :eusa_wall:

@ik-rol: Wanneer voel je je rempedaal trillen? Als je flink remt en het ABS grijpt in, is het heel  normaal dat het rempedaal trilt. Dat is juist goed. Dan weet je dat het ABS werkt.

Ik hoop niet dat je voor niks veel geld hebt uitgegeven aan de "reparatie"...........

ik-rol

Als ik de auto start brand het ABS lampje eventjes en gaat dan van zelf uit. Dat is denk ik wel in orde.

Nee, het rempedaal trilt als ik de bocht om ben, zit in de tweede versnelling en raak het rempedaal lichtjes aan....dus niet bij heel hard remmen. Heb ik ooit eens voor de lol gedaan in de sneeuw; dan merk je de werking van de ABS heel goed.

Ik heb de maker zojuist gebeld en het kan volgens hem zijn dat een van de kranzen kapot is bij de wielen. Ondertussen heeft hij mijn andere ABS-controller gecontroleerd en die was aan solderen toe. Hieraan kan het dus niet meer liggen. Ik heb met hem afgesproken dat we volgende week de auto omhoog krikken en kijken wat er aan de hand is. Het krrr krrr onder de motorkap duidt volgens hem op een krans en/of ABS controller. Dat laatste kan het dus niet meer zijn....

reneetje

Citaat van: ik-rol op 23-11-2008 14:26:21
Als ik de auto start brand het ABS lampje eventjes en gaat dan van zelf uit. Dat is denk ik wel in orde.

Nee, het rempedaal trilt als ik de bocht om ben, zit in de tweede versnelling en raak het rempedaal lichtjes aan....dus niet bij heel hard remmen. Heb ik ooit eens voor de lol gedaan in de sneeuw; dan merk je de werking van de ABS heel goed.

Ik heb de maker zojuist gebeld en het kan volgens hem zijn dat een van de kranzen kapot is bij de wielen. Ondertussen heeft hij mijn andere ABS-controller gecontroleerd en die was aan solderen toe. Hieraan kan het dus niet meer liggen. Ik heb met hem afgesproken dat we volgende week de auto omhoog krikken en kijken wat er aan de hand is. Het krrr krrr onder de motorkap duidt volgens hem op een krans en/of ABS controller. Dat laatste kan het dus niet meer zijn....

Komt vaker voor hoor ,een barst in de krans en geeft idd de klachten die jij omschrijft.  :-\
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

thuur

Citaat van: reneetje op 23-11-2008 14:28:15
Citaat van: ik-rol op 23-11-2008 14:26:21

Komt vaker voor hoor ,een barst in de krans en geeft idd de klachten die jij omschrijft.  :-\

Maar doorgaans ook de melding dat het signaal onregelmatig is....

Gr :eusa_think:

elsossa

Heb ik ook gehad zon gebroken abs krans  :((tip kijk eerst rechts voor)
en schrik niet van de prijs 1 zon kransje kost iets van 60 euri  :eusa_wall:

ik-rol

Hoi allemaal,

Vandaag geconstateerd dat een van de kransen (inderdaad RV elsossa) gescheurd en verroest was en de ander verroest (LV), maar tevens dat beide de steekhoezen geheel lek waren  :o. Achteraf had ik dat wel kunnen weten vanwege het vele zwarte vet in de ALU velgen...Dit was dus hopelijk de oorzaak van het licht trillen van de remmen zonder dat het ABS lampje aan ging. Ook de stabilisatorstangetjes waren ter plekke niet zo best meer. De kransen achter in de trommels laten we zo; we gaan ervan uit dat deze niet vervangen hoeven te worden (is dat een juiste constatering?). Binnenkort laat ik alles van bovenstaand lijstje vervangen, net zo veilig gevoel.

ik-rol

Vandaag alles gemaakt  :laugh:. Auto stuurt voelbaar net iets strakker en de (diesel)trillingen van de motor die je in het stuur kunt waarnemen zijn ook wat minder.