Remap?

Gestart door *JL*, 24-11-2008 18:39:05

Vorige topic - Volgende topic

*JL*

Hallo,

IK heb een volvo 850 t5 uit 96.

Er zat al een gechipte ECU van rica op. (15 G software)

Naderhand is er een 3inch dp zonder kat opgekomen en een 16T turbo. (15g was versleten).

Kan het kwaad om met de 15G getunde software rond te rijden en de 16T + 3inch dp?
Of moet ik zo snel mogelijk een remap laten uitvoeren.

De auto heeft wel een raar trekje, als ik bij +/-130 volgas geef in de 5e versnelling dan lijkt het net als de auto zich verslikt. (toerental zakt van 3500 naar 3000 toeren en stijgt vervolgens weer naar 3500 toeren).

Voor de rest rijdt de auto goed.

*JL*

Ik heb een filmpje gevonden op youtube, dat lijkt precies op mijn probleem.

http://www.youtube.com/watch?v=23es7lKbPUA&feature=related&fmt=6

vanaf 1:45min

Deze jongens praten over " inconsistent AFR " iemand enig idee wat dit betekent?
Ik zelf denk air flow registrator? (LMM)

Zou de lmm de ecu zo in de war kunnen sturen dat de auto zich op de boven genoemde manier gaat gedragen?

Lampje

Citaat van: *JL* op 25-11-2008 21:02:25
Ik heb een filmpje gevonden op youtube, dat lijkt precies op mijn probleem.

http://www.youtube.com/watch?v=23es7lKbPUA&feature=related&fmt=6

vanaf 1:45min

Deze jongens praten over " inconsistent AFR " iemand enig idee wat dit betekent?
Ik zelf denk air flow registrator? (LMM)

Zou de lmm de ecu zo in de war kunnen sturen dat de auto zich op de boven genoemde manier gaat gedragen?

AFR zou Air Fuel Ratio kunnen zijn. Idealiter zweeft die rond de 13. Ik zag laatst een dyno uitdraai van iemand die royaal boven de 14 zat. Dat leek me niet optimaal voor de ponies!

*JL*

Dan zal de lucht benzine verhouding dus niet optimaal zijn.
Wat dus goed zou kunnen, omdat het lijkt als de auto zich even verslikt.

Lampje

Hij staat te rijk (bij carburatiemotoren althans) indien je bij 3/4 gas een beetje gas terugneemt en dat hij zich dan verslikt. Klopt dat?

Indien je een kleinere pijp gemonteerd hebt dan er oorspronkelijk opzat dan loopt hij nu rijker. Dat kan je controleren door met een meer open K&N filter of zelfs even één klein testritje zonder filter te rijden. Als hij dan ineens die hik niet meer heeft dan weet je dat dat de oorzaak was (allemaal eigenrisico uiteraard!).

Misschien wordt 't tijd om een open racefilter te monteren van ET? Het zou nét genoeg zijn om de storing / inhouden te verhelpen?

*JL*

" Hij staat te rijk (bij carburatiemotoren althans) indien je bij 3/4 gas een beetje gas terugneemt en dat hij zich dan verslikt. Klopt dat? "

Nee hij lijkt zich te verslikken bij 3/4 of vol gas en alleen in de 5e versnelling.

Het toerental loopt dan ook even terug.

elianmars

Volgens mij heb ik het al eerder gezegd tegen je. Ik heb ook met een 3 inch dp en 16T met 15G software gereden. Was niet fijn.
Ik heb de zaak laten remappen en de wagen reed gigantisch veel beter.

Als je al Rica software hebt, kun je misschien vragen of ze de boel voor je willen upgraden voor een leuk bedrag.

*JL*

Ja dat klopt elianmars.

Ik was zowiezo van plan om morgen even met rica te bellen.

Tot nu toe bedankt voor de moeite beide.

elianmars

Succes!

En als de remap gebeurd is, zul je heel erg gaan genieten!  ;) 8)

Ludo

Citaat van: Lampje op 25-11-2008 21:25:10
Misschien wordt 't tijd om een open racefilter te monteren...? Het zou nét genoeg zijn om de storing / inhouden te verhelpen?

:eusa_think:
:eusa_doh:

JW

Citaat van: Ludo op 25-11-2008 22:37:38
Citaat van: Lampje op 25-11-2008 21:25:10
Misschien wordt 't tijd om een open racefilter te monteren...? Het zou nét genoeg zijn om de storing / inhouden te verhelpen?

:eusa_think:
:eusa_doh:
mee eens
bovendien heeft deze 850 al een K&N filter (of ik moet me heel erg vergissen haha)
240 Turbo | 1991 | 282Kkm | E85

*JL*

Ja dat klopt JW hoe weet jij dat?

Of je kent mijn broer (exhale) anders heb je goed gegokt.

Eugene

Citaat van: *JL* op 25-11-2008 22:49:49

Als je de auto van Exhale hebt, kent hij je broer idd ;D (en ik trouwens ook)

If it's not blown, it sucks...

JW

Citaat van: *JL* op 25-11-2008 22:49:49

ja precies, ik ken jou broer. de 16T komt van mij (was eerst voor mijn 240 bedoeld), en ik heb vorige maand de originele downpipe gerepareerd (nieuw flex stukje er in) voor de keuring  :eusa_dance:
(ik hoop dat het goed paste, het was lastig om het netjes terug te krijgen vanwege het verschil, nieuwe stukje was wat dikker en langer).

goede 850, heb er niet veel in meegereden maar maakte altijd een goede indruk.
240 Turbo | 1991 | 282Kkm | E85

*JL*

Ja hij heeft hem aan mij verkocht ergens eind oktober, hij is gelukkig wel in de familie gebleven  :eusa_dance:

Voor een 19 jarige is het wel een heftige auto ;D, zeker als je uit een 440 turbo komt. 
Ik mocht er deze zomer 3 daagjes in sturen en ik was meteen verkocht ;)

JW nog bedankt voor het lassen, de downpipe paste perfect :eusa_clap: