Draadje onder de motorkap

Gestart door bupozaanstad, 25-11-2008 11:00:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

bupozaanstad

Onder de motorkap van mijn TDI trof iki een draad aan waar ik eigenlijk geen ,,draad,, aan vast kan knopen. Ik probeer het zo duidelijk mogelijk te omschrijven. De draad komt vanaf de turbo, als je voor de auto staat zit er een draad links onder op de turbo met een schuifklip, deze is gesplitst en als loze draad onder de motorkap met een tiewrap opgebonden. de schuifklip zit dus op de turbo maar de draad is verlengd. Wat doet de originele draad met schuifklip op de turbo en wat zou de reden kunnen zijn dat deze is verlengd. Ik heb geprobeerd foto's te maken maar die zijn eigenlijk niet duidelijk omdat ik er met een Eos 30D niet goed bij kom.

Op de eerste foto zie je get draadje wat aan de remleiding vat zit en daarna opgebonden aan de kabelboom en op foto 2 de draad vanaf de turbo.




thuur

Het lijkt me sterk dat er een draadje op je turbo zit aangesloten. De mens heeft nog geen geleider + isolatiemateriaal in stekkervorm uitgevonden wat tegen dergelijke temperathuuren bestand is..


Gr :eusa_think:

J a a p

zie ik op de tweede foto de flens van de DP op de turbo? Zie ik daar nou een ringetje tussen zitten?
Wannabe C70 rijder.

bupozaanstad

#3
Daar zit volgens mij ook een ring oid tussen van brons lijkt het, maar met een spiegeltje en een zaklamp was het draadje beter te volgen en het zit dus iets lager en niet op de turbo maar op de startmotor volgens mij, rest nog de vraag wat het doel is dit draadje te verlengen en opgerold aan de kabelboom te bevestigen??????????

Lampje

Restanten van een vorige eigenaar die probeerde extra massa te maken om storingen op te lossen?? :eusa_think:

Jans Duiven

Die had ik op mijn V70 T AWD 1997 ook hangen op dezelfde plek.
Nooit druk om gemaakt,

Hans

bupozaanstad

Ik maak me er ook zeker niet druk om Hans maar ik vraag me alleen af wat het daar doet. En als het bij jou ook zo in de V70 zat dan zal het toch ergens voor zijn, geweest zijn.

Citaat van: LampjeRestanten van een vorige eigenaar die probeerde extra massa te maken om storingen op te lossen??

Dit zou natuurlijk mogelijk zijn zeker gezien dat deze draad gekoppeld is met de schuifklip / stekker op de startmotor maar wel vreemd dat dit ook bij de wagen van Hans op de zelfde manier was gedaan.  :eusa_think:



Rijns_t5r

het zou kunnen om een gedeelte van de startblokkering te omzeilen,gaat het draadje naar binnen je dashboard in toevallig?
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

mehn


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

bupozaanstad

Citaat van: Rijns_t5r op 25-11-2008 16:07:38
het zou kunnen om een gedeelte van de startblokkering te omzeilen,gaat het draadje naar binnen je dashboard in toevallig?


Nee het draadje komt vanaf de schuifklip op de startmotor, zit er daar gewoon bij ,,geprikt,, en hangt verder loos onder de kap, wel netjes opgerold  :eusa_doh:

thuur

Kan zijn dat het startrelais (heeft ge-)hapert. Met sleutel op stand II en dat draadje op de + van de accu zal de motor dan aanslaan.

Als je gaat testen: zet er ajb een zekering tussen. :eusa_pray:


Dat ringetje daar (koper?) kan toch nooit voor een gasdichte aansluiting zorgen ???


Gr :eusa_think:

bupozaanstad

Thuur ik zal morgen eens gaan meten aan het draadje, meten is ten slotte weten en als zendamateur, met licentie moet ik toch wel kunnen meten. Ja, er zit daar inderdaad een ring bij de turbo maar ik kan je verzekeren dat hij echt gasdicht is. Waarom die ring er zit geen idee. Zou die daar niet horen te zitten dan?

MICHEL306

Waarom lijkt je egr nat te zijn op de eerste fotoo??

bupozaanstad

Citaat van: MICHEL306 op 30-11-2008 10:14:57
Waarom lijkt je egr nat te zijn op de eerste fotoo??

Je zegt het goed ,,lijkt,, want hij is kurk droog.

bupozaanstad

Citaat van: thuur op 25-11-2008 17:41:53

Dat ringetje daar (koper?) kan toch nooit voor een gasdichte aansluiting zorgen ???


Gr :eusa_think:

Ik kom toch nog even terug op dat ringetje, zitten er trouwens twee ook bij de bout er onder zit een ring. Wie kan mij vertellen wat er normaal op de turbo staat bij een diesel, bij mij staat er SIMO op en in een driehoek de letters KKK, ik ga me nu afvragen juist omdat die ringen daar zitten of het wel de originele turbo is?? Wie kijkt er even onder zijn kap?