Mijn roffel blijft naar rechts trekken

Gestart door ecobra, 25-11-2008 20:38:11

Vorige topic - Volgende topic

ecobra

Mijn volvo 850 estate 2.5 op lpg van het bouwjaar 1995 Blijft licht naar rechts trekken 2 draagarmen al vervangen is al 4 keer uitgelijnd nieuwe wiellagers nieuwe banden michellin 195/60 r15 remmen zitten niet vast vreemde is als ik koppeling intrap loopt hij wel recht.Maar als ik gas geef trekt hij spontaan naar rechts ook bij lage snelheden. Wie heeft er een idee wat dit kan zijn? Ik wordt er langzaam een beetje moedeloos van.

LPGLE

remklauwen al vervangen ? (ondanks dat ze gangbaar zijn kán het daar zeker aan liggen)

R o b

Doet de mijne ook.....het schijnt zo te zijn dat goed uitgelijnde 850's naar rechts bljiven trekken. Heb dit meer gehoord uit betrouwbare bronnen.

-D©©©L-

Citaat van: ecobra op 25-11-2008 20:38:11... is al 4 keer uitgelijnd...

Wil je het laatste rapport eens posten ?

Ludo

Citaat van: R o b op 26-11-2008 08:01:27
Doet de mijne ook.....het schijnt zo te zijn dat goed uitgelijnde 850's naar rechts bljiven trekken. Heb dit meer gehoord uit betrouwbare bronnen.

:eusa_think:
dan moet ik terug naar de uitlijner, die van mij gaat rechtdoor.

:eusa_doh:

LPGLE

of uit een eerder topic.  zitten de subframe bouten wel goed vast ?

thuur

Citaat van: Ludo op 26-11-2008 08:44:39
Citaat van: R o b op 26-11-2008 08:01:27

:eusa_think:
dan moet ik terug naar de uitlijner, die van mij gaat rechtdoor.

:eusa_doh:

De weg loopt vaak iets naar rechts af (regenwaterafvoer). Testen of je 850 rechtdoor wil doe je dus op verschillende soorten wegen. Als de auto op 1 stuk naar rechts blijft trekken, kan het dus wel degelijk aan de weg liggen. Je moet minstens 300 meter op een goed recht stuk snelweg zonder handen (corrigeren) aan het stuur kunnen afleggen, dat lijkt me een betere uitdrukking.

Veerpootlagers ook bekeken?

Maakt de auto verder bijgeluiden bij inveren/slechte weg/kuilen/etc.

Gr ;)

ecobra

Nee hij maakt voor geen bijgeluiden bij het inveren wel achter als ik over een zware drempel ga.
dit komt verzwaarde veren deze moet ik nog draaien.
subframe bouten zitten goed vast.laatste uitlijn raport niet meer in bezit. remklauwen nog niet vervangen.En het lukt me niet 300 meter op verschillend wegdek te rijden zonder dat hij naar rechts trektHier op de a 28 op nieuw gladwegdek blijft hij trekken.

MichielMaas

Doet ie van mij ook een beetje. Gewoon op de linkerbaan gaan rijden en de vanrail vasthouden  ;)

elianmars

Citaat van: MichielMaas op 27-11-2008 23:49:43
Doet ie van mij ook een beetje. Gewoon op de linkerbaan gaan rijden en de vangrail vasthouden  ;)

;D ;D ;D

elmarconi

Citaat van: MichielMaas op 27-11-2008 23:49:43
Doet ie van mij ook een beetje. Gewoon op de linkerbaan gaan rijden en de vanrail vasthouden  ;)

Wel handschoenen gebruiken!
--
Autogas Inside . . .

thuur

Alle 4 de wiellagers/naven zijn vervangen?

Zijn je remschijven allemaal glad en niet gegroefd (LP-achtig)?

Lees ook dit topic even: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,2851.0.html

Gr ;)