Automaat en starten

Gestart door bart, 29-09-2003 12:14:45

Vorige topic - Volgende topic

bart

Vanmorgen wilde mijn T5 aut niet starten, accu was ok, ik dacht aan de startonderbreking die bleef hangen. ANWB erbij , zet aut in de d(rive) stand en hij start !! Startte niet in de P stand.. (Na) een paar keer proberen en alles deed het weer.
VRAAG : hoe werkt dat, zit er een schakelaar in de bak en kan ik verwachten dat ie er binnenkort echt mee uitscheidt ??

2.0keijzer

zeer waarschijnlijk je schakelstandensensor waarvan de koperen contacten geoxideerd zijn, had ik ook.
Wat soms helpt is je ontgrendelknop ingedrukt houden en de pook een keer of 10 snel van de 1 naar de P en weer terug bewegen. Komt het weer terug (vaak gaat het driehoekje op je dashboard knipperen): 250.- incl. montage

Koos

Citaat van: fpxl51 op 29-09-2003 12:53:45
zeer waarschijnlijk je schakelstandensensor waarvan de koperen contacten geoxideerd zijn, had ik ook.
Wat soms helpt is je ontgrendelknop ingedrukt houden en de pook een keer of 10 snel van de 1 naar de P en weer terug bewegen. Komt het weer terug (vaak gaat het driehoekje op je dashboard knipperen): 250.- incl. montage

Waarschijnlijk wel ja, had de mijne ook. Alleen die sprong ook nog elke keer in het noodprogramma, standensensor vervangen en probleem opgelost.