Ruitenwissers

Gestart door Justin-850, 08-12-2008 21:38:09

Vorige topic - Volgende topic

Justin-850

Hallo medeforummers,

Ik heb kortgeleden nieuwe ruitenwissrs op mijn 854 GLT gemonteerd in de hoop dat de wisprestaties zouden verbeteren.
Het was namelijk zo dat de ruitenwisser aan de bestuurderskant een groot gedeelte oversloeg, ongeveer 30 centimeter vanaf de A-stijl. Nu blijkt echter na montage van de nieuwe wisser het probleem alleen maar te zijn verergerd. Kan het zo zijn dat de arm van de wisser krom is? ( heb al geprobeerd te buigen e.d.)

Ik hoop dat iemand hier meer informatie over heeft en of het een bekend probleem is........ ???

Groeten Justin-850

@®-

De arm van de ruitenwisser moet je iets naar beneden buigen.

Zet de ruiten wisser in de stand dat ie recht omhoog staat, en dan aan de onderkant naar de ruit toe buigen.

http://volvospeed.com/wiperarm.php

FGG

Volvo-kwaal bij modellen vanaf 1994

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Lampje

Kwaal is bij mij opgelost door van die dunne flexibele wisserbladen te monteren, zowel voor de voor- als voor de achterruit.

Dit werkt goed. Verder zitten er ook vaak kleine spoilers op om de druk bij hoge snelheiden hoog genoeg te houden.

De luxe versies hebben ook iets van Teflon door of aan het rubber gemengd of gesmeerd, waardoor het beter glijd en minder slijt.

Als je geïnteresseerd bent heb ik nog wel ergens een linkje.

MJH

Ik heb 'm afgelopen weekend ff in de bankschroef gezet.
Klein stukje bijbuigen onderaan en klaar!
[tr][td]
[/td][td]Vroem...[/td][/tr][/table]

Justin-850

Kijk eens aan, dit is nog eens goede info!

Bedankt, ik ga t direct uitproberen!

Groeten

MJH

Info die ik zelf ook op het forum gevonden heb. De zoekfunctie doet het wel hoor.
[tr][td]
[/td][td]Vroem...[/td][/tr][/table]