Distributie zit aan zijn jaren

Gestart door j_a_jansen, 08-12-2008 18:02:39

Vorige topic - Volgende topic

j_a_jansen

Hallo,

ik heb een week geleden een 850 estate uit 95 gekocht. De distributie riem en rollen zitten er nu zo'n 100k op. Alleen zijn ze in februari 2000 vervangen. Volgens het boekje moet het spulletje om de 120k vervangen worden of na 8 jaar.

Ik heb nu een afspraak hier voor op 6 januari.
Denken jullie dat ik tot die tijd hier gewoon mee door kan blijven rijden of beter even niet?

groet

jasper

Misha

Beter van niet.

Zit in het zelfde schuitje: distri moet bij 120.000 km of 10 jaar, en de auto heeft 68.000 gedraaid maar wordt in februari 10.

Zal echt niet op een of twee maandjes komen, maar je moet je afvragen of jet het risico wilt nemen, meestal is het een drama -ook financieel- als de distri in de soep draait.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Enno

Toch wel prettig om met een gerust hart weer door te kunnen rijden......ik zou het risico ook niet nemen.

Bij de V70 had ik elke 2.5 jaar een distributieriem wissel. De riemspanner zou bij 360,000 nog goed zijn, net als de waterpomp. Bij 483.000 KM was de riemspanner DEFECT & de waterpomp zat flink veel speling op.

Van de 850 weet ik niet wanneer de waterpomp & riemspanner vervangen zijn, dus die worden op korte termijn ook maar vervangen, in ieder geval voordat het voorjaar begint.

V70geRwin

als het toch moet is eerder beter natuurlijk. of hij niet zal knappen kan niemand je vertellen.

thuur

Tja, het blijft een gok nathuurlijk. Er zit geen klokje in de riem ingebouwd maar na x kilometer heeft de riem wel een vast (gemiddeld) aantal omwentelingen gemaakt.

Ik rijd liever met een riem die een maand over tijd is, dan met een riem die 1 kilometer geleden vervangen had moeten worden. Maarja, je spreekt hier over 11 maanden te laat...

Bij twijfel niet inhalen zeggen ze..

Gr :-\

Eugene

Gesprongen riemen, de een gaat bij 120.003km de ander rijd nog fijn rond bij 160.000km met de eerste riem. Kun je weinig van zeggen. Kan wel een dure grap worden als de riem het wachten op vervanging moe is, en zichzelf alvast demonteert ;)

If it's not blown, it sucks...

-D©©©L-

Gewoon vervangen, al is het alleen de riem (niet de rollen en waterpomp).
Het zijn de kosten immers niet. Ik heb geen idee hoeveel je nog rijd tot 6 januari. 

j_a_jansen

In principe rijd ik niet veel kilometers meer. Alleen nog korte stukjes tot januari.
Denk dat ik dan toch maar even de fiets pak tot die tijd.

bedankt!