850 t5 '94 Versnellingsbak (laten) vervangen, wat raden jullie aan?

Gestart door KennieHarder, 27-11-2008 16:21:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KennieHarder

Ik wil me versnellingsbak laten vervangen, wat kan ik het beste doen of zelf doen?(..tweedehands een halen, misschien van een v70(geen idee of dat past, maar is wel nieuwer)..ik hoor het graag

Marc O.

Citaat van: KennieHarder op 27-11-2008 16:21:59
Ik wil me versnellingsbak laten vervangen, wat kan ik het beste doen of zelf doen?(..tweedehands een halen, misschien van een v70(geen idee of dat past, maar is wel nieuwer)..ik hoor het graag

Misschien iets meer info geven?
...The Nile isn't just a river in Africa...

KennieHarder

OK, ik heb een bijna versleten versnellingsbak, en ben benieuwd of ik gewoon het beste een nieuwe eronder kan laten zetten, of past een versnellingsbak van een nieuwer type volvo ook op mijn 2.3l 20v turbo (t5 sedan jan.'94), want die zijn nog wel van schadeauto's te krijgen.

Sbv


thuur

Een handbak van een V70 classic past wel, alleen zul je dan ook de ABS-boel moeten ombouwen anders heeft je auto geen snelheidssignaal meer.

Nieuw lijkt me wat veel van het goede, zoveel klachten zijn er nu ook weer niet bekend met onze bakken. Gewoon wat sloperijen afbellen? Lijkt me toch wel uit te halen..


Gr :eusa_think:

dennis850estate

Als je uit kunt vinden waar het snelheids signaal weg gehaald wordt is het een goede optie. Heb je een recentere bak. Een oude bak, voor MY 96, met een gegarandeerde lage kilometerstand is moeilijk te vinden.

francois

wat is er stuk of slecht aan de huidige bak zo dat je er een nieuwe onder wilt monteren   :eusa_think:

KennieHarder

wat er mis mee is.. : hij voelt niet lekker meer aan, naar z'n 5 toe kraakt hij wel vaker(metalen tandenpoets geluid), gaat vaker niet makkelijk in z'n achteruit, en bij de volvo-estate-services garage in Obdam, waar ik laatst al een keerring voor me versnelling heb laten vervangen,omdat hij lekte,  kreeg ik het nieuws dat me versnellingsbak niet super is, te horen, en hadden twijvels over hoelang die nog zal leven.
..ja..ik ga dat niet afwachten

KennieHarder

er is me wel een 2ehandse al aangeboden, nieuwe pakkingen/keerringen/synchromeg-ring, compleet schoongemaakt en gestraald.. is dat zo'n beetje het beste wat je kan verwachten van een 2ehands versnellingsbak?

thuur

Citaat van: KennieHarder op 30-11-2008 03:59:55
er is me wel een 2ehandse al aangeboden, nieuwe pakkingen/keerringen/synchromeg-ring, compleet schoongemaakt en gestraald.. is dat zo'n beetje het beste wat je kan verwachten van een 2ehands versnellingsbak?

Misschien kun je ze niet beter krijgen idd. Technische staat blijft een (kleine) gok want Volvo heeft de interne onderdelen niet vrijgegeven bij mijn weten.

Moeilijk in de achteruit (vaak gecombineerd met de eerste versnelling) kan ook aan een versleten drukgroep/koppeling liggen.


Gr ;)

ddh

had kwaaltje had ik ook met mijn vorige 850 t5 was ook van 94