Onderhoudslog nickk's 850R

Gestart door nickk., 27-11-2008 17:50:18

Vorige topic - Volgende topic

nickk.

Citaat van: Emiel op 26-04-2010 13:12:24
Citaat van: nickk. op 26-04-2010 11:30:09
De achterremmen passen prima, alleen moet ik ook S60R handremschoenen erbij doen? De orginele schoentjes lopen keihard aan in de remschijf..

Beter afstellen.. :evil:

Had iig geen last van aanlopen met handrem en achterste BBK.

Denk dat ik de backingplate verkloot heb met het ruimte maken voor de remklauw. Opzoek naar een nieuwe!

nickk.

In de trant van een toekomstige (hopelijk heel snel) trackday, alvast maar een mooie kuip besteld, van een onbekend merk, maar met FIA goedkeuring en t zit geweldig!

Nu nog wat moois toveren qua gordels, wordt denk k een 4 punts, met t oog op verhoogde veiligheid tov. een drie punts.

Schroefset moet er toch ook maar eens van komen, Intrax gebeld en toch enigzins geschrokken..:

RSA setje is 1640 ex. btw
1K2 setje is 2500 ex. met camberplaten en weetkveel allemaal wel niet meer.

Nu de vraag, hoe verhoudt KW V3 zich tov. bovenstaande? Deze is met 1500 toch wel goedkoper.

nickk.

Citaat van: Eugene op 26-04-2010 13:07:04
Originele handremschoentjes gaat ook. alleen even de zijkanten schuin afslijpen.

Ja, wat gek..? Het is inderdaad alleen op de randen. Zijn wel bijna nieuwe handremschoentjes, zou dat t misschien zijn?

nickk.

Goed, achterremmen zitten erop! Remt vreemd momenteel, driften in de regen is niet moeilijk nu.  ;D

Brackets voor de DB9 klauwen zijn ook opnieuw gemaakt, echt klassewerk, props voor Jansen in Tholen!

Oud & nieuw:

Ludo

Dat ziet er mooi uit.
Maar heb je nu een ander materiaal, ik las dat je aluminium had, maar kromme?.  :o

Jeff

Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Volvo850 93

Mooie stoelen, netjes gemaakt

Mvg

nickk.

Citaat van: Ludo op 15-05-2010 15:49:17
Dat ziet er mooi uit.
Maar heb je nu een ander materiaal, ik las dat je aluminium had, maar kromme?.  :o

Nee, naderhand bleken ze niet krom te zijn. Er moest met een stelring gewerkt worden, maar dat vond ik dermate link dat er gewoon nieuwe gemaakt zijn die zo pasklaar zijn zonder ook maar één stelring oid.

Hier nog een fototje van mn achterremmen, met dank aan Dave!

Jeff

Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

M a r c

Yep, nu alleen nog een paar mooie wielbouten  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

fearless

Die wielbouten.  :eusa_snooty:

Remmen zien er dan wel weer erg netjes uit.  :eusa_clap:

arjenT5R

hahahahha

daar komt de vrekkige zeeuw weer om de bocht kijken
pegs opnieuw laten spuiten
S60 R remmen
en een paar roestige oude bokke bouten er terug in draaien

hahaha ;D

nick  :azn: doe mij ook zo'n setje  :D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Wibren

Ziet er mooi uit Nick :eusa_dance: de remmen dan ;D

Zou zo'n klauw ook op de achteras van een AWD passen :eusa_think:
1997 V70R ex-AWD: Trackday driver

nickk.

Citaat van: arjenT5R op 15-05-2010 20:14:38
daar komt de vrekkige zeeuw weer om de bocht kijken
pegs opnieuw laten spuiten
S60 R remmen
en een paar roestige oude bokke bouten er terug in draaien

Haha, dank u allen!

Zijn er ook zwart gecoate / weetkveel wat wielbouten? Ik vind dat blingbling niet zo in antraciete velgen.. Anders ff naar de Halfords, hebben ze mooie kapjes.  :eusa_shifty:

Arjanos, moeten we een keertje passen of ze achter titans gaan, dat weet ik niet. Bij peggies heb ik in ieder geval zat ruimte.

Wibren, heb jij een foto van de montage ogen van de AWD as?

nickk.

Na al een week lang een zakkend koelvloeistofpeil te hebben na een oververhitte motor door een weigerende koelfan, had ik de hoop opgegeven. Alles gecontroleerd, nergens een lekkage. Slangen zijn redelijk hard, maar niet zo erg, dat ze niet in te knijpen zijn.

Toch bleef koelvloeistof verdwijnen. Ook de uitlaat rookte wit na zo'n 5min stationair te hebben gedraaid(wel met open 3inch uitlaat).

Eigen diagnose; of kop krom of koppakking eruit, of erger.. Goed, sta ik vandaag stil voor een stoplicht, ineens grote witte rookpluimen uit mn ventilatieroosters; kachelradiateur uit 2008 heeft t begeven.

Mijn vraag: is dit door te hoge druk in het koelsysteem of is het gewoon mogelijk dat t spul na nog geen 1,5 jaar oud te zijn, verrot gaat? Kan ik dit meten?