Onderhoudslog nickk's 850R

Gestart door nickk., 27-11-2008 17:50:18

Vorige topic - Volgende topic

arjenT5R

Vandaag in het echt gezien strakke kar hoor  :D
En waar heb jij je chipperij vandaan?

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

nickk.

Citaat van: arjenT5R op 10-05-2009 00:32:20
Vandaag in het echt gezien strakke kar hoor  :D
En waar heb jij je chipperij vandaan?

Dankjewel, die van jouw ziet er ook zeker niet slecht in, kvond je interieurtje goed geslaagd!

Mijn chippie komt van Rica, maar denk dat ik em toch eens laat remappen bij fasttech, alleen hoorde ik dat op 'wat meer dan 350 euro uitkomt, als je er een andere intercooler en downpipe in hebt hangen.

nickk.

Maar weer eens een updatjeee;

Vandaag even meters erin gezet, wel zo fijn

Verders weer het onderhoud gepleegd. Vaatje Shell olie in de schuur is wel fijn 8). Er komt wat leuks aan, maar dat gaat helaas nog even duren ;D

Jeff

Mooi hout man wat je erop hebt zitten  8)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

big ben

Waarom geen A-style meterhouder  ::) ik vind dat toch iets "netter" staan, verder klasse kar! :D

Grt Ben

UserID6342

Was het niet mooier om idd een A-stijlhouder te monteren Nick ?

nickk.

A stijl vind ik echt te jap-style. Dit ziet er in het echt ook vrij netjes uit, wil misschien later nog een optie maken met het wegwerken in mn asbak, maar dan moet ik eerst een mooi plaatje polyesteren 8)

UserID6342

Ok dan, ben heel erg benieuwd hoe het er dan uit komt te zien.  Succes alvast.

)()()sT

Weten jullie goede adressen voor die A-stijl meters? Zat laatst te neuzen op een site maar schrok me een ongeluk van de prijzen :O

big ben

)()()sT

Dank u, heb even een mailtje gestuurd, want zag niet specifiek een turbodrukmeter staan  8)

darius

Goed bezig Nickk  ;D En wat betreft het leuks, dat gaan we samen doen zeker ?
Ga zo door...
gr Darius
No show, only go.

nickk.

Zo, even de stand van zaken in het kort weergeven 8);

- Turbo van JCviggen komt erop;
- 630cc siemens injectoren;
- Een 2e blok met versterkte drijfstangen(CHINAAAA ;D), German Wossner zuigers, Glyco sputter drijfstanglagers en normale glyco krukaslagers is in opbouw, foto's volgen;
- Zit nog te dubben of ik de kop laat flowen, dit zal wel het opspoelgedrag van de turbo beinvloeden;
- Wil of met een standaard R koppeling of met een Helix sport koppeling aan het werk;
- GLT assen liggen ook al klaar, komt denk ik een uitlaatas in;-
- Voor het instellen van turbodruk etc. is er een Apexi AVC-R aangeschaft;
- Het uitlezen van EGT en AFR zal via een zeitronix module gedaan worden, ook deze ligt thuis;
- Ben aan het kijken voor een externe oliekoeler, alleen hoe ik deze aan ga sluiten weet ik niet precies, misschien een draad tappen in de orginele thermostaat en dan met staalomwonden leidingen de oliekoeler aansluiten? En hoeveel rijen zijn nodig, 13 of 16?

Uiteindelijke goal is het proberen in de buurt te komen van de 400pk en rond de 450nm koppel.

Foto's enzo zullen wel binnenkort volgen, vergeet elke keer de camera :eusa_wall:

Misha

Citaat van: nickk. op 08-09-2009 18:49:06
Zo, even de stand van zaken in het kort weergeven 8);

- Turbo van JCviggen komt erop;
- 630cc siemens injectoren;
- Een 2e blok met versterkte drijfstangen(CHINAAAA ;D), German Wossner zuigers, Glyco sputter drijfstanglagers en normale glyco krukaslagers is in opbouw, foto's volgen;
- Zit nog te dubben of ik de kop laat flowen, dit zal wel het opspoelgedrag van de turbo beinvloeden;
- Wil of met een standaard R koppeling of met een Helix sport koppeling aan het werk;
- GLT assen liggen ook al klaar, komt denk ik een uitlaatas in;-
- Voor het instellen van turbodruk etc. is er een Apexi AVC-R aangeschaft;
- Het uitlezen van EGT en AFR zal via een zeitronix module gedaan worden, ook deze ligt thuis;
- Ben aan het kijken voor een externe oliekoeler, alleen hoe ik deze aan ga sluiten weet ik niet precies, misschien een draad tappen in de orginele thermostaat en dan met staalomwonden leidingen de oliekoeler aansluiten? En hoeveel rijen zijn nodig, 13 of 16?

Uiteindelijke goal is het proberen in de buurt te komen van de 400pk en rond de 450nm koppel.

Foto's enzo zullen wel binnenkort volgen, vergeet elke keer de camera :eusa_wall:

Heeft iemand al eens geprobeerd om de  CVVT-  nokkenassen van de latere x70's te te integreren  ? 
Zal wel wat met motormanagement geprutst moeten worden, en is misschien wat te veel voor je, maar vroeg het me gewoon af, weet ook niet of dat wat extra zou brengen eigenlijk.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

nickk.

Zou een mooi experiment zijn, het spijtige is alleen dat ik niet die kennis beschik, denk dat ik een beetje de standaard weg nog moet bewandelen :eusa_shifty: