helpen en......schade

Gestart door blauweroffel, 27-11-2008 22:26:32

Vorige topic - Volgende topic

blauweroffel

Zomaar even een verhaaltje voor het slapen gaan.

Twee weken geleden, op de A1 rg Hengelo sta ik in de file bij Zutphen om 17.20.
Ik heb geen haast en rij/sta stil in de file. Daar staat op de middelste baan een zeer ervaren Hyundai excel met een iets minder ervaren bestuurder. Auto aan de voorkant onherkenbaar. Niemand die ook maar stopt of iets vraagt. Ik sta naast de auto en kijk een beteuterd iemand aan. 'k zeg: beetje lullige plek om te staan?
"krijg 'm niet meer aan de praat..... Ik: waar is de de ander gebleven? Die staat verderop de carpool op mij te wachten........
Ik besloot hem er even heen te slepen. Auto aan de kant, oranje hesje aan, Hyundai naar rechts geduwd, sleep kabel erop en toen..............
Chrysler Voyager staat met veel herrie net op tijd stil vlak achter Hyundai. Vw transporter red  dat voor geen meter en klapt op Chrysler, die op Hyundai en die op....
juist, mijn trouwe V70.
Vw bus redelijk in de poeier, Chrysler eindelijk normale lengte  ;D, hyundai nu definitief overleden en mijn Volvo? : krassen op bumper......

moraal1: trek altijd oranje hesje aan.......
moraal2 : leve de niet afneembare trekhaak......
En ik heb eindelijk een nieuwe fatsoenlijke bumper.

en nu naar bed

BR

Nou nou, eindelijk een schade expert gehad. "zitten al wel een paar krasjes op de bumper, dus ik moet wel iets van de uitkering afhalen"..
IK: hou zou dat nou kunnen, die krasjes?? De auto die erop schoof was aan beide uiteinden langer dan in het midden (er wordt lang nagedacht....) dus daarom al die krassen.......
Hij weer: beetje spuiten en klaar is kees (waarschijnlijk slecht huwelijk ;D)
Ik weer: we staan hier toch bij een volvo garage toch? En geven die niet aan dat bumper opknappen, krassen weghalen, schuren en spuiten ietsje duurder is dan gewoon een nieuwe bumper ???
Hij weer: ja , ik geloof het wel....
Goed: nieuwe bumper incl monteren ongeveer 650 euro. Ik wil graag de schade uitbetaald krijgen.
Even terloops gemeld dat ikzelf toch zeker een half jaar ook zulk werk heb gedaan.
nu op zoek naar een goede 2e hands en meteen de 2 lelijke deukjes in het linker achterscherm bijwerken.

BR

axelvr

mooi verhaal

jammer , maar ook ergens stiekem wel leuk  :eusa_whistle:

gr, Axel

blauweroffel

De bestuurder van de hyundai had wel geluk, overigens, hij zou net in gaan stappen toen de eerste slipgeluiden klonken, ik stond naast hen en kon hem op tijd weghalen bij zijn auto, anders had hij zijn eigen deurstijl in zijn rug gehad.....

BR

Freakybaby

Blij dat het alsnog goed afgelopen is voor wat de persoonlijke gevolgen.. Zonde van de blikschade maar wel een mooi verhaal.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

V70geRwin

iemand helpen  :eusa_clap: wordt dan toch beloond  ;D