rollenbank voor en na chiptuning. UPDATE: met uitdraai.

Gestart door Campo, 28-11-2008 11:25:40

Vorige topic - Volgende topic

Johann

Citaat van: Lampje op 28-11-2008 16:44:35
Haaksbergen en Gramsbergen liggen maar 51 minuten rijden van elkaar, zodat je mooi je chipresultaten vóór en ná kunt vergelijken.

Weet niet hoe je bij Haaksbergen komt in deze draad maar Fasttech zit net in hun nieuwe pand in Haaksbergen en hebben een rollenbank. Weet alleen niet of deze al helemaal operationeel is.

elianmars

Citaat van: Johann op 28-11-2008 16:58:59
Citaat van: Lampje op 28-11-2008 16:44:35
Haaksbergen en Gramsbergen liggen maar 51 minuten rijden van elkaar, zodat je mooi je chipresultaten vóór en ná kunt vergelijken.

Weet niet hoe je bij Haaksbergen komt in deze draad maar Fasttech zit net in hun nieuwe pand in Haaksbergen en hebben een rollenbank. Weet alleen niet of deze al helemaal operationeel is.

Ik ben benieuwd wanneer de rollenbank werkt. Ik wil daar wel even op met de V70. Hopelijk tegen een billijk tarief, daar de wagen door hen getuned is  :eusa_shifty:

Laserblue

Citaat van: Campo op 28-11-2008 13:58:10
Bent met jullie allemaal eens, Uitdraai zegt niet veel, maar vaak wel illustratief, en daar gaatut mij eigenlijk alleen maar om.

Daarbij vind ik het leuk om de uitdraai te correleren met "het gevoel" zoals jullie ook benoemen.
voorbeeld: de uitdraai van mijn motor geeft een koppelpiek aan bij 8000 rpm, en die is ook daarwerkelijk te merken.

Ben nu benieuwd of bij mijn C70 het gevoel van inkomen van de turbo bij zo'n 2300 rpm en nog een vermogenstoename bij 3000rpm zichtbaar zijn op de "standaard-uitdraai"

maakt me inderdaad niet uit of het nu 35 of 38pk winst is, maar wel leuk om te zien waar de winst zit dus...

nog meer rollenbank plekken behalve goes?

8) 8000? is het een 850 Vtec?  ::)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Campo

8000? is het een 850 Vtec? 

nee gewoon (maar) een 1000cc V-twin, bedoelde de motor van mijn motorfiets, een suzuki TL1000S; 115pk aan het achterwiel en bijna 100Nm bij ongeveer 8000rpm, is best veel voor ongeveer 300kg met bestuurder.

Heb nog een anekdote voor de geinteresseerde (die misschien wel lid van het forum is. ) (en een goed geheugen heeft)

ongeveer 1.5 jaar geleden op de A16 vanaf dordrecht richting rotterdam wat "gesport" met een zwarte 850sedan. Op de achterruit stond 19T, en nog wat dingen die ik vergeten ben.
Auto viel me op door geluid en acceleratie in drechttunnel, supergaaf. Heb daarna toch wel even door moeten halen met de motor(fiets) om vanaf ongeveer 100km/uur sneller te accelereren.
Die volvo was bloedsnel!!!! Erg mooi. was eerste stap naar aanschaf eigen T5 met chiptuning.

ben overigens wel benieuwd hoeveel pk die volvo heeft of heeft gehad, gaan er bellen rinkelen bij iemand?

Fasteddie

Nou...heb er ook een 19T opzitten......en daar heb je boven de 100 op je motor inderdaad een hele kluif aan...
Ik ben er zelf met de 850 nog niet eens uitgereden door auto of motor  ;D...die zwarte die jij tegengekomen bent zal ook wel snel richting 350pk gaan...
Gewoon naar FastTech gaan zou ik zeggen, die weten echt wel wat ze doen !
Good luck !

JCviggen

Citaat van: Fasteddie op 28-11-2008 18:58:48
die zwarte die jij tegengekomen bent zal ook wel snel richting 350pk gaan...

Anderhalf jaar geleden niet  ;D Dacht 275 aan de wielen iets in die richting
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Topsport180

De mijne heeft begin dit jaar in Harskamp op de rollen gestaan. Ik ben zeer tevreden (275pk en 395nm), zeker wanneer je bedenkt dat mijn auto uitsluitend andere (MTE-) software heeft (OK, en een ander luchtfilter) :eusa_whistle:
En over VTEC gesproken: daar dacht ik ook gelijk aan toen ik na de run zag wat het maximaal toerental was geweest  :o ;)

C70 T5 - 122.000KM - 275pk/395Nm - handbak - leer/alcantara. 440 TD - 207.000 KM - lederen bekleding, ABS, airbag, airconditioning, 15 inch
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,2777375,2779221#msg-2779221

Campo

inderdaad wel veel toeren op de vermogensbank voor onze "arme" langeslag-blokken (in vergelijking met een motorfietsblok dan.. :eusa_dance:

-->Ik ben er zelf met de 850 nog niet eens uitgereden door auto of motor ... <-- ja ik kan natuurlijk ook niet altijd maar spelen met autootjes als ik op de motor zit ( ;)  ), maar kan je uit ervaring wel vertellen dat je echt heel snelle auto nodig hebt om een snelle motor van 100-200 voor te blijven.  :police:

Ik ben op mij vorige, normale, motor (ongeveer 80pk en 300+ kg ) slechts een keer er echt uitge-accelereerd door een mercedes E55AMG.  :eusa_wall:  Daarna gelijk een snellere motor gekocht uiteraard.... ;D

nb: dit soort acties toch altijd wel een "beetje eng", hoge snelheid, vlak bij of naast elkaar. En juist NA dit soort macho-acties realiseer je je hoeveel kwetsbaarder je bent op de brommer dan in de auto. 
Maar ja, het testosteron en adrenaline vieren af en toe toch hoogtij.. :evil:..

Fasteddie

Klopt, heb vroeger oa. een Aprillia RSV 1000 gehad....super motor, V Twin, maar of zo link !
Houd het daarom lekker bij 4 wielen en daarmee kan het mij eigenlijk niet hard genoeg gaan.... ;D

M a r c

Heb al regelmatig een duim omhoog gekregen van verbaasde motorrijders...  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Campo

Hoeveel paarden heb jij dan ongeveer (onder de motorkap dan) marc? 

Moet wel gaat zijn om zo "onverwacht" retesnel uit de hoek te kunnen komen..

Vanochtend naar het werk nog heel even een cayenne-rijder diep in de ogen gekeken bij de oprit van de snelweg, maar deze leek toch ook wat verbaasd over het potentieel van mijn standaard T5-je...

Turbobiker

Citaat van: Campo op 28-11-2008 18:46:08
ongeveer 1.5 jaar geleden op de A16 vanaf dordrecht richting rotterdam wat "gesport" met een zwarte 850sedan. Op de achterruit stond 19T, en nog wat dingen die ik vergeten ben.

Ben overigens wel benieuwd hoeveel pk die volvo heeft of heeft gehad, gaan er bellen rinkelen bij iemand?

Moet Mitchelli geweest zijn.
De Tussenpaus

thuur

Citaat van: Campo op 29-11-2008 11:36:11
Vanochtend naar het werk nog heel even een cayenne-rijder diep in de ogen gekeken bij de oprit van de snelweg, maar deze leek toch ook wat verbaasd over het potentieel van mijn standaard T5-je...

Leuk ;D
Ik heb het gistermiddag opgenomen tegen een 7-traps automaat met 540 Nm bij 1600 toeren. Ik heb de V70 gewoon in de 5 laten staan en de trotse pappa kon zijn zoontje niet laten zien dat zijn uber-luxe auto sneller was 8)

Vwb de rollenbank: gewoon doen. De verschillen tussen de bank maken geen klap uit als je voor en na de sessie bij dezelfde bank komt. Percentage winst is dan gemakkelijk uit te rekenen. Als de rest van de motor op orde is (stage 0) krijg je met de fabriekscijfers zelfs een verantwoorde indicatie.

Gr ;)

Campo

Citaat van: thuur op 29-11-2008 12:38:34
Citaat van: Campo op 29-11-2008 11:36:11

Leuk ;D
Ik heb het gistermiddag opgenomen tegen een 7-traps automaat met 540 Nm bij 1600 toeren. Ik heb de V70 gewoon in de 5 laten staan en de trotse pappa kon zijn zoontje niet laten zien dat zijn uber-luxe auto sneller was 8)

Gr ;)

Das toch een beetje de charme van onze roffls, snel zonder poeha, bij mij staat er ook nogeens geen T5 op, dus das nog iets leuker...

Weet iemand ter info (misschien michelli zelf) hoeveel vermogen zijn wagen levert, en met name het geluid was supermooi, geen raar subaru-gegorgel, maar bijna een soort turbine achtig geluid, (de turbo denk ik..)
:eusa_eh:inderdaad, deze ontmoeting heeft indruk gemaakt :eusa_eh:

kijk al wel uit naar de eerste meeting..

Ludo