rollenbank voor en na chiptuning. UPDATE: met uitdraai.

Gestart door Campo, 28-11-2008 11:25:40

Vorige topic - Volgende topic

mehn

Ook nog een slimme DP zo te zien. Zou ook zomaar eens op een 15G kunnen passen ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

bassie81

vond hem zelf ook al niet te duur, is natuurlijk wel de vraag of het ook echt wat is maargoed....

1 DP voor eigen gebruik en eentje om te verkopen (en een gedeelte van de aankoopprijs terug te verdienen  :D)

Geeft APK ook problemen zonder kat maar met LPG??

elianmars

Geen idee, maar de keurmeester wilde mijn wagen niet keuren met een katloze dp er onder. Ook al zouden de waarden goed zijn, als er optisch geen kat aanwezig is, zou het afkeur zijn  :eusa_think:

Eugene

Citaat van: elianmars op 24-12-2008 10:30:39
Geen idee, maar de keurmeester wilde mijn wagen niet keuren met een katloze dp er onder. Ook al zouden de waarden goed zijn, als er optisch geen kat aanwezig is, zou het afkeur zijn  :eusa_think:

Klopt (helaas)

If it's not blown, it sucks...

Campo

Een nieuw hoofdstukje in het chiptuningboek

Na chiptuning al melding gemaakt van afbouwen na 5500rpm, gevoelsmatig bijna alsof het blok in toerenbegrenzer loopt.  Dit geaccepteerd een eerst maar eens een paar 100km gereden en genoten van het koppel en de paardjes.

hierna ook standaar BP ultimate gaan tanken...

in verband met winterweer etc de afgelopen weken het gas niet te vaak te ver ingetrapt (toch alleen maar wielspin in 1,2 en soms met nat/slechte weg etc ook in 3) dus verder geen echte aandacht meer voor het afbouwen..

totdat.... afgelopen week, droge weg etc, wel nog fris buiten (goed voor de intercooler), weer eventjes aan het gas gehangen. En, nou breekt mijn klomp, het blokje loopt heerlijk door tot zeker 6500rpm. Heb verder niet goed opgelet, aanacht beetje bij de weg gehouden   ;)  , maar het plotse afbouwen is volledig verdwenen!!

een typisch gevalletje van "loskomen van het blok"?  dacht eerlijk gezegd dat dat toch een soort fabeltje was... iemand ideeen? (ook met temperatuur van 10 graden plus loopt hij nog heerlijk door)

help mij dit "wonder" te verklaren...

-D©©©L-

Citaat van: Campo op 18-03-2009 21:30:27
Een nieuw hoofdstukje in het chiptuningboek

Na chiptuning al melding gemaakt van afbouwen na 5500rpm, gevoelsmatig bijna alsof het blok in toerenbegrenzer loopt.  Dit geaccepteerd een eerst maar eens een paar 100km gereden en genoten van het koppel en de paardjes.

hierna ook standaar BP ultimate gaan tanken...

in verband met winterweer etc de afgelopen weken het gas niet te vaak te ver ingetrapt (toch alleen maar wielspin in 1,2 en soms met nat/slechte weg etc ook in 3) dus verder geen echte aandacht meer voor het afbouwen..

totdat.... afgelopen week, droge weg etc, wel nog fris buiten (goed voor de intercooler), weer eventjes aan het gas gehangen. En, nou breekt mijn klomp, het blokje loopt heerlijk door tot zeker 6500rpm. Heb verder niet goed opgelet, aanacht beetje bij de weg gehouden   ;)  , maar het plotse afbouwen is volledig verdwenen!!

een typisch gevalletje van "loskomen van het blok"?  dacht eerlijk gezegd dat dat toch een soort fabeltje was... iemand ideeen? (ook met temperatuur van 10 graden plus loopt hij nog heerlijk door)

help mij dit "wonder" te verklaren...

Hoe zijn de meetwaardes van je LMM ?  Als die te weinig meet, krijgt de motor te weinig brandstof. Vooral bovenin merkbaar als "inhouden".

Diederick

Campo

Nee, heb de lmm nog niet bekeken; Die kan je waarschijnlijk uitlezen via de OBD-II?

Maar zou dat niet raar zijn; dan zou hij eerst geen goed signaal gegeven hebben, en nu, de afgelopen weken wel.      Zelfherstellende LMM?

Daarbij dacht ik dat het wel vaker voorkwam met een RICA chip; dat de turbo als het ware buiten adem was bij de hoge toerentallen,  ik alleen niet verklaren waarom dat fenomeen aanvankelijk echt goed voelbaar was, en nu een stuk minder merkbaar werd.

maar goed idee, mocht hij wel weer "inhouden" bovenin dat eens nakijken..

jammer dat ik rollenbank dag van feb gemist heb en die van maart niet doorgaat...