service-lampje

Gestart door WG, 28-11-2008 18:49:30

Vorige topic - Volgende topic

WG

Zoals in het "wie ben ik" topic al gemeld ben ik zoekende naar een V70. Nou heb ik in Deutschland wel wat leuks voorbij zien komen. Contact gehad met die gast en op zich klinkt het allemaal goed. Hij zei alleen wel dat het service-lampje brand en dat hij niet weet waar het aan ligt. Heeft me een feauteau gestuurd en inderdaad, is dat lampje met het lambda-tekentje erbij.
Auto heeft pas 135k gelopen en laatste beurt gehad in 06-2006 bij 118k. Zou het ermee te maken kunnen hebben dat die beurt zo lang geleden is? Naar zijn zeggen loopt de motor super, geen gekke geluiden e.d.
Iemand van jullie enig idee wat dit is? Is het iets kleins of moet ik bang zijn voor krukaslagers die zonder sap gestaan hebben?

elianmars

Is het nou het service lampje, of het lambda lampje dat brandt?  :eusa_think:

arjenT5R

Het is een service lampje met een lambda tekentje  ;D
denk dat het het lambda lampje is.

Kan van alles zijn betekend dat er iets onjuist is in het motormanagement.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Marc O.

Citaat van: arjenT5R op 28-11-2008 19:19:12
Het is een service lampje met een lambda tekentje  ;D
denk dat het het lambda lampje is.

Kan van alles zijn betekend dat er iets onjuist is in het motormanagement.

Volgens mij betekent het dat er iets mis is met de emissiewaarden. Voor een storing in het motormanagement is weer een ander lampje ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

arjenT5R

Ludo

uitlezen is het begin van de oplossing.  :D

WG

Nou dit lampje dus...

elianmars

t5karel

Ooit een 940 op gas gehad toen ik nog ambulant supermarktprutser was ;D.Lampje deed het altijd :eusa_shifty:.
Had altijd wel iets gezelligs vond ik ;D.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

arjenT5R

Die 2 lampjes hebben niets met elkaar te maken in ieder geval,
voor dat lambda lampje even uitlezen op A2 kan van alles zijn.

En dat service lampje is kwestie van resetten

elianmars

Citaat van: arjenT5R op 28-11-2008 22:42:11
Die 2 lampjes hebben niets met elkaar te maken in ieder geval,
voor dat lambda lampje even uitlezen op A2 kan van alles zijn.

En dat service lampje is kwestie van resetten

V70 heeft OBD II, dus uitlezen op A2 gaat niet op.

WG

zouden jullie het durven om een auto te kopen met deze waarschuwingen? Als ik het goed begrijp is het service lampje dus puur een kwestie van dat de auto aangeeft dat hij nieuwe olie wil en het lambda lampje zegt dat er iets mis is in get motormanagement, dus waarschijnlijk de mengselverhouding. In het ergste geval zal dat dus een kapotte lambdasensor of luchtmassameter zijn. Nou gaat een lamdasensor eigenlijk nooit kapot, dus dan is de luchtmassameter de verdachte. Tenzij er ergens iets niet goed contact maakt natuurlijk.
Ik denk dat ik mijnheer de duitser toch maar vraag om het even uit te laten lezen bij de volvo-dealer op de hoek. Kan hij meteen een EWG-bescheinigung voor me regelen.

Marc O.

Een lambdasensor kan toch ook wel kapot hoor.
...The Nile isn't just a river in Africa...

arjenT5R

lambda sensor kan best kapot
maar dat lampje kan nog veel meer betekenen als je het mij vraagt.

Maar vind het geen reden om niet te kopen,
bij mijn auto brandde heel het dashboard zo'n beetje toen ik um kocht,
nu alleen ruitensproeier nog  ;D

t5karel

Het kan ook de lambdadraad zijn of een vervuilde stekker,om zo maar iets te noemen.En wat zeker makkelijk en cheap te verhelpen valt :-\.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.