Banden probleem 850R

Gestart door 850Roffel, 05-01-2009 22:11:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

850Roffel

Hallo allemaal,

Ik heb een GROOT probleem met mijn banden.
Laatst heb ik 2 nieuwe voor banden gekocht voor mijn 850R
na 12000km te hebben gereden zijn de banden gewoon weg gesleten bijna geen profiel meer.
De banden zijn van pirelli. (type weet ik zo niet)                                                                                                  Verder zijn de banden wel normaal afgesleten (netjes) en ik rij verder ook niet wild of zo.

Weet iemand van deze problemen??????????????

Gr Menno

Ludo

heb je wel een baksteen onder je rechter pedaal gelegd. ???

Sbv

Recht afgesleten of schuin ?

Welk type Pirelli? Met mijn R ging het best goed met de slijtage. Ben geen wilde rijder, enkel op de snelweg wil ik wel eens doorrijden

Eugene

12.000 valt best mee

Heb een Set Pirelli Pzero Nero kaal gekregen op ~5000-6000km   :eusa_eh:

If it's not blown, it sucks...

rifwachter

tja, 250 pk, beetje sportief rijden......
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

reneetje

Maar wat is dat GROTE probleem nu dan  ???
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

-D©©©L-

Citaat van: reneetje op 05-01-2009 22:44:04
Maar wat is dat GROTE probleem nu dan  ???
Ik denk de (grote) krater in de portemonnee. :eusa_shifty:  Gelukkig komt bandenslijtage altijd plotseling en nooit als je eens kijkt of er iets in het loopvlak zit wat er niet hoort, of hoe ze afslijten.  ;D
Wanneer is die wagen voor het laatst uitgelijnd ? 


thuur

Op hoeveel bar heb je ze staan?


Gr 8)

Jeroentjuh

En anders gewoon een x de uitlijning laten controleren, vaak slijten ze dan scheef af maar hoeft niet.....

hpkevertje

Ik heb nog nooit banden afgereden in 12.000 km.
Was altijd een veelvoud daarvan, zonder overdrijven.
Als je normaal rijdt kan het alleen maar liggen aan slechte kwaliteit banden of onjuist uitgelijnd.
Succes!
Hans.

Freakybaby

Het maakt ook heel veel uit hoeveel vermogen je hebt Hans. Als je meer vermogen hebt gebruik je dat makkelijker, en dus trek je voor je gevoel niet snel op maar gaat het wel harder.

Daarnaast maakt het ook nog een wereld van verschil wat voor kilometers je maakt. Ik doe rustig 50 000 km met een setje voorbanden, maar ik rij dan ook heel veel snelweg, maar ik rij ook sportief. Uitlijning en soort band maken natuurlijk ook een groot verschil in de levensduur van de band.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

irian paul

Citaat van: thuur op 05-01-2009 23:21:29
Op hoeveel bar heb je ze staan?


Gr 8)

een 850 heeft toch maar 1 turbo? ;D