De Roetmeeuw

Gestart door Taranis, 29-11-2008 20:34:08

Vorige topic - Volgende topic

Ewout Schalkwijk

Mooie foto's. Geen idee wat ik eraan moet zien. Volgens mij ziet alles er heel normaal uit.

Die onderste foto is de Gasserati? In elk geval niet de Roetmeeuw

Nog maar twee weekjes...
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 02-03-2013 20:35:50
Mooie foto's. Geen idee wat ik eraan moet zien. Volgens mij ziet alles er heel normaal uit.

Vandaar dat ik ook in de verleiding kwam om er gewoon een nieuw riempje om te leggen, maar ik vertrouw in dit geval op Arjen die me waarschuwde dat je beter de kop eraf kon trekken en zeker weten. Dan kun je altijd nog besluiten welke kop je terug monteert. De huidige of de vervangende kop die al gereed ligt. Die 110 euro aan kopbouten en koppakking mogen het verschil ook niet maken op zo'n projectje.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 02-03-2013 20:35:50
Die onderste foto is de Gasserati? In elk geval niet de Roetmeeuw

Arjen was aan het mopperen dat 't ook altijd wat is met die ouwe zooi ;D De Gasserati was net afgekeurd op een lek flexibel deel van het uitlaatspruitstuk en daar kun je dus pas bij als je eerst de verdamper eruit haalt.

Taranis

Zojuist hebben we de lokale Zeeuwse economie weer even gestimuleerd. Inmiddels hebben we besteld:

Origineel Volvo
- krukasbout
- pakking vacuümpomp
- brandstoffilter
- oliefilter
- koelvloeistof 4l

Origineel VAG
- distributieset (Gates)
- multiriem (Gates)
- waterpomp (Kühne)
- koppakking
- kopboutenset
- keerring nokkenas v
- keerring nokkenas a
- inlaatspruitstukpakking
- uitlaatspruitstukpakking
- klepdekselpakking
- 2x gloeibougie (Bosch, de 2 achter de stuurpomp, nu kun je er goed bij)
- luchtfilter (Bosch)

Dan is er verder nog wat olie onderweg en de klep op het kleppendeksel die ik afgebroken heb (VAG).

Mocht de roetmeeuw goed te blijken rijden, dan blijft er nog over:

- 3x gloeibougie
- spanner multiriem
- interieurfilter

En dan moet ie het voorlopig maar doen 8) Volgende week woendagmorgen gaat de kop eraf :D Inmiddels liggen er ook andere achterlichten en een ruitenwissermotor te wachten op montage, alleen nog even een spiegelglas links regelen, of liever 2 complete spiegels (deze zitten los).

@ Arjen: als je nog iets mist dan hoor ik het graag. De poetsdoeken en remmenreiniger zijn onderweg :)

Sbv

Zeeland kan weer even zonder ontwikkelingshulp zo te lezen  ;D

Ewout Schalkwijk

@ your service. Ik zal nog een tweede camera meenemen. En een rugzak met goeie zin. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Is dat laatste nodig dan? :P

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 11-03-2013 21:26:19
Is dat laatste nodig dan? :P

Nee, heb ik gewoon altijd bij me. ;D

Taranis

Draag jij je rugzak op je buik dan? :evil:

* Taranis zoekt dekking

Sbv

Citaat van: Taranis op 11-03-2013 21:29:04
Draag jij je rugzak op je buik dan? :evil:

* Taranis zoekt dekking
Daar lijkt het wel vaak op

Ewout Schalkwijk

Bouke

Sbv

Kop is er nog niet vanaf hoor.

Bouke

Citaat van: Lunadust op 13-03-2013 20:57:50
Is die kop er nou al vanaf? Ben wel benieuwd naar de schade..... ;D :angel:
Anders kom ik zaterdag wel even kijken als dat mag van de heren...

misschien kom ik wel bij jou in de buurt zaterdag

Taranis

Is die kop er nou al vanaf? Ben wel benieuwd naar de schade..... ;D :angel:

Citaat van: Taranis op 11-03-2013 21:14:11
Volgende week woendagmorgen gaat de kop eraf :D

;)

Anders kom ik zaterdag wel even kijken als dat mag van de heren...

Van mij mag je, maar ik ben er morgen niet ;)

Taranis

Citaat van: Lunadust op 15-03-2013 12:29:01
Stiekem hoop ik dat ik gelijk heb wat de kleppen betreft, niet om Ewout een teleurstelling te bezorgen, maar gewoon, omdat ik ook eens gelijk wil hebben...  :eusa_think:

Ik hoop juist dat 1 of meerdere kleppen krom zijn, want dan snap ik ook waarom de riem gebroken is. Tot nu toe nog steeds geen duidelijk aanwijsbare oorzaak, alleen een vermoeden.

We hebben al een andere kop liggen die er op kan dus dat is alvast geen probleem mochten er inderdaad kleppen krom zijn :)