De Roetmeeuw

Gestart door Taranis, 29-11-2008 20:34:08

Vorige topic - Volgende topic

Ewout Schalkwijk

Citaat van: elianmars op 25-07-2013 23:13:57
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 25-07-2013 22:54:39
Hoezo eigenlijk playboy? Volgens mij valt dat nogal mee hoor. :-[

Ik gok dat Richard eigenlijk pleeboy bedoelt:

http://i1059.photobucket.com/albums/t431/boukeglastra/IMG_0836_zps89781256.jpg

;D

Ah, dat verklaart een boel... ik kon mezelf met de beste wil geen playboy vinden. :eusa_whistle:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Inmiddels zelf bijna 250 km met de roetmachine gereden en het went, alleen ben erg verwend met power, maar uiteindelijk kom je zeer goed mee met het verkeer. Morgen wordt de airco op het werk even onderzocht op lekkage etc en daarna eventueel vullen. Het is nu wel warmpjes in de auto met een airco die het maar half doet.
Het geluid is ook even wennen, bij mijn kruissnelheid rond de 140 gaat het wel, iets harder geeft meer lawaai.

Kwa verbruik nog geen idee waar we op uit komen, denk niet heel zuinig.
Een automaat is wel weer lekker om in te rijden. Vanavond nog even met de banaan op pad geweest en bij afrijden snelweg was het waarom wil dat ding niet meer, oja schakelen.....

The Volvoboy

Citaat van: Sbv op 25-07-2013 23:28:23
Vanavond nog even met de banaan op pad geweest en bij afrijden snelweg was het waarom wil dat ding niet meer, oja schakelen.....

;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Taranis

Dus de ruil heeft plaats gevonden. De v70 is een stuk moderner dan die 'dino 850'. Kan me niet voorstellen dat je er niet aan zou kunnen wennen. 'Helaas' hoef je zelf geen brandstof te betalen, maar anders zou je binnen twee keer tanken aan de v70 gewend zijn geraakt.;D

Ik heb er maar een paar dagen en 500 km in gereden, maar ik was er ook alweer helemaal aan gewend eigenlijk. Inclusief de veel kleinere draaicirkel, het grotere veercomfort, het mooiere motorgeluid en inderdaad een brandstofmeter die niet direct zakt als je eens goed op het rookpedaal gaat staan.
Waar ik alleen niet aan kon wennen was de zitpositie. Toen ik vanuit de V70 in de XC ging rijden, miste ik in het begin de stoelen van de classic. Nu zat ik in de classic dat ik geen lekkere zitpositie kan vinden. Het begon al wel iets te wennen, maar toch.

Is die auto eigenlijk al dynamisch afgesteld, of alleen met de magische vingers van Arjen? Knippers zijn nog goed?

Alleen de magische vingers van Arjen. Het ding start en loopt keurig en rookt amper bij volgas, dus de timing staat gewoon goed. De pompriemspanner (ik heb het vanaf nu echt helemaal gehad met die imitatietroep!) rammelt en tikkelt soms dus die mag nog eens vervangen worden, als er daarna echt kilometers gevreten gaan worden met de V dan inderdaad eens dynamisch afstellen. Dat verdien je wel terug aan diesel die je bespaart.
Ja knippers zijn prima hoor :D

Ik hoop dat je in de Roetmeeuw nog een tochtje naar Noorwegen mag maken van Sander.  :eusa_whistle: Maar ik gok dat hij hem voorlopig zelf houdt.

Ja doei! De roetmeeuw gaat gewoon naar Noorwegen (en terug) in oktober.

Ewøut (sorry voor m'n lange afwezigheid) AUB niet ontvrienden... :-*

;D ;D
Zelfs Marije stuurde een berichtje... ik hoop dat je zelf ook door had dat het een geintje was ::) :P

Het geluid is ook even wennen, bij mijn kruissnelheid rond de 140 gaat het wel, iets harder geeft meer lawaai.

Mooi he? :D

Kwa verbruik nog geen idee waar we op uit komen, denk niet heel zuinig.

Met een beetje christelijke rijstijl haal je altijd wel 1:13,5.

Sbv

Koude, voor zover je van koude kan spreken, start geeft mooi nagelend geluid. Mijn buren hadden het over rammelkist.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 26-07-2013 08:59:24
Mijn buren hadden het over rammelkist.

Dan weet je dat die mooi loopt. ;D Audi gebruikt toch de term 'loopcultuur'? Of was dat toch BMW?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 26-07-2013 08:53:41
Ewøut (sorry voor m'n lange afwezigheid) AUB niet ontvrienden... :-*

;D ;D
Zelfs Marije stuurde een berichtje... ik hoop dat je zelf ook door had dat het een geintje was ::) :P

Ja, duhhh. Tuurlijk. ;D

Sbv

Vanmiddag op het werk de airco nagelopen en na laten kijken.
Er zat 158 van de 750 gram in het systeem.
We hebben even gekeken naar lekkage en konden zo niet echt wat vinden. Na controle systeem op druk gezet en ook dat leek goed te gaan, dan maar netjes vullen.
Wat een verademing weer werkende airco......

Vanmiddag ook maar eens getankt en zowaar wel een nette 1:11,5  :o
zal wel wat zuiniger worden, wat heel erg zuinig hebben we niet gereden

Taranis

Ik heb dat ding nooit onzuiniger gekregen dan 1:11,8 ;D

Airco zal wel lek zijn gok ik zo. Vorige week sloeg ie aan dus zat er (ik dacht) minimaal 550 gram in het systeem. Als daar een week later al 400 gram van verdwenen is...

KIM

Als de airco op druk is gecontroleerd en is gevacumeerd, mag je geen grote lekken verwachten.

Sbv

Vanavond maar weer even met de roetmeeuw bezig geweest.

Vanmiddag het raam RA per ongeluk open gedaan en uiteraard ging deze niet meer dicht vanaf bestuurdersplek, wel vanaf portier zelf gelukkig.
vrouwlief heeft schakelaar even gedemonteerd en schoongemaakt, maar helaas nog steeds niet.

Ik ben zelf even onder de auto gekropen daar ik een achterdemper vermoedde die wat lek was. Geen lekker dempers aangetroffen, wel een gebroken stabi stang achter.
Nu heb ik in mijn magazijn nog wel een gebruikte stang liggen en van de week even monteren.
Voor de rest even wat vacuümslangen onder de kap vervangen, degene die er op zaten zagen er wat poreus uit.

In mijn onderdelen magazijn kwam ik nog een goede rechter buitenspiegel tegen, deze er maar op gezet en spiegelkap overgezet. De oude spiegel heeft waarschijnlijk bij vorige eigenaar een tik gehad en zat redelijk los. Binnenkort maar even kijken of ik ergens voordelig nog een spatbord en dorpel rechts tegen kom in 426, dan lijkt het alweer een stuk netter.

Taranis

Iris had dus toch gelijk dat je 't niet zou kunnen laten om er het één en ander aan te doen ;D

Volgens mij was die stabi-stang al gebroken toen ik 'm nog had.

Sbv

Ik leg er van de week wel even andere stabi stang op.

Heel langzaam ruimt het zo wat op in de reserve onderdelen bij mij en dat is mooi, scheelt ruimte in de garage  ;D

Bekleding achterklep moet nog.

Sbv

Vanavond maar weer even met het ding aan de slag gegaan.
achterklep bekleding zit er weer op en plaat onder de motor.

Interieurfilter maar even vervangen. Het was zeer nodig, ongeveer 3 handen aan dennenaalden etc lagen er op en rond het filter. Luchtfilter viel mee, was niet erg smerig.

Komende zaterdag brandstoffilter en stabi stang nog vervangen en dan maandag eens kijken of het ding door de apk wil komen.

Er is hele licht speling op voorwielen te voelen(stuurkogels wat aan het slijten).

De afgelopen tijd ca 800 - 850 km per week met ding gereden, vanaf zaterdag staat de auto weer tijdje bij Ronald, mag hij wat kilometers ermee maken

Taranis

Citaat van: Sbv op 08-08-2013 21:21:10
Interieurfilter maar even vervangen. Het was zeer nodig, ongeveer 3 handen aan dennenaalden etc lagen er op en rond het filter. Luchtfilter viel mee, was niet erg smerig.

Ik begin te begrijpen waarom ik best wel last van m'n hooikoorts had in dat ding :eusa_think:

Luchtfilter hebben we bij Arjen nog een beetje schoon staan maken.

Komende zaterdag brandstoffilter en stabi stang nog vervangen en dan maandag eens kijken of het ding door de apk wil komen.

Er is hele licht speling op voorwielen te voelen(stuurkogels wat aan het slijten).

Stuurkogels zijn de kosten niet, als ie verder niets mankeert.

De afgelopen tijd ca 800 - 850 km per week met ding gereden, vanaf zaterdag staat de auto weer tijdje bij Ronald, mag hij wat kilometers ermee maken

Dan heeft ie vakantie met 200-300 km per week ;D