Tigger stelt zich voor

Gestart door Tigger, 01-12-2008 01:29:42

Vorige topic - Volgende topic

J a a p

Belangrijkste is het aankooptopic.

Wat verder hete hangijzers zijn:

1. Koppeling. Gaat deze zwaar of maakt hij bijgeluiden en je weet niet wanneer vervangen: reken op vervangen! Er is een forumlid die het voor je kan doen voor de helft, maar wel ,professioneel.

2. Blauwe rook uit uitlaat (als warm) bij stationair laten draaien en dan op t gas:
Kan turbo zijn, maar ook klepsteelrubbers of olieschraapveren. Als turbo al oud is: vervangen. (duur!) Als probleem niet over:kan olieschraapveren/rubbers zijn: flushen met Forte, anders kop eraf en vervangen (mocht je dat perse willen, het kan geen kwaad). Echter, voor 800 euro kan je heel wat liters olie kopen.

3. Lekkende krukaskeering komt ook nog wel eens voor. Dure reparatie, want de bak moet er onder uit. Perfecte tijd om de koppeling ook te vervangen.

verder: draagarmen (normale slijtage) stabilisatorstangen (kost geen drol), complete ontsteking (zowiezo goed om te vervangen na 15 jaar en tig km's), bestaat uit bougies, kabels, rotor en verdeelkap.
Vacuumslangetjes (zijn vaak poreus na zoveel jaar)

Dan heb je de duurste wel gehad alsmede de meest vorkomende dingen (aanvullingen welkom, ben een beetje lam hehe).

Reken ook op regelmatig een setje voorbanden, en op den duur de onontkomelijke MTE of Rica chip en 3 inch downpipe (mi een onafscheidelijke combi, wat een verschil, zo'n DP).
Wannabe C70 rijder.

francois

welkom tigger

blijf zoeken. niet te snel kopen ,kijk goed rond    :eusa_dance:

thijsj

Citaat van: J a a p op 06-12-2008 03:36:10
1. Koppeling. Gaat deze zwaar of maakt hij bijgeluiden en je weet niet wanneer vervangen: reken op vervangen! Er is een forumlid die het voor je kan doen voor de helft, maar wel ,professioneel.

Maar dit gaat niet op voor een automaat, natuurlijk:

Citaat van: Tigger op 05-12-2008 23:08:37
Automaat blijft absoluut een vereiste.

J a a p

(aanvullingen welkom, ben een beetje lam hehe).

;D

Dank je, auw mijn hoofd.
Wannabe C70 rijder.

RATFINK

Welkom en succes met de zoektocht, zo'n snelle gezinsbak gaat nooit vervelen  ;D

Mooi spul die Mazda's, deze is van mijn vader

thijsj

Citaat van: J a a p op 06-12-2008 19:05:42

;D

Dank je, auw mijn hoofd.

Proost ;D ...sterkte

Tigger

Hé Ratfink, ook hier aanwezig? ;) Blijft mooi spul inderdaad, die Mazda's.... :D

Nu nog een snelle gezinsbak erbij en ik ben klaar  8)

darius

Citaat van: J a a p op 06-12-2008 19:05:42

;D

Dank je, auw mijn hoofd.

geld moet rollen en het plafond moet draaien
No show, only go.

RATFINK

Citaat van: Tigger op 07-12-2008 02:11:20
Hé Ratfink, ook hier aanwezig? ;) Blijft mooi spul inderdaad, die Mazda's.... :D

Nu nog een snelle gezinsbak erbij en ik ben klaar  8)

Tuurlijk, kan niet anders he  ;D

Ben natuurlijk niet zo vaak op het MX-5 forum, mijn vader zit er elke dag.
Die is nog steeds in zijn nopjes met de NA en doet 'm voorlopig ook niet weg.
Volgend jaar even de dorpels aanpakken en dan is hij weer spik en span.

Pak 'm af en toe wel eens en dat is elke keer weer genieten  8)

Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden, mijn R heb ik inmiddels alweer 1 1/2 jaar en zou geen andere auto meer willen hebben.

Succes met de zoektocht  :laugh:

Tigger

Citaat van: RATFINK op 07-12-2008 16:30:54Tuurlijk, kan niet anders he  ;D

Ben natuurlijk niet zo vaak op het MX-5 forum, mijn vader zit er elke dag.
Die is nog steeds in zijn nopjes met de NA en doet 'm voorlopig ook niet weg.
Volgend jaar even de dorpels aanpakken en dan is hij weer spik en span.
En ook lid van de MX-5 Owners Club? ;)

Citaat van: RATFINK op 07-12-2008 16:30:54Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden, mijn R heb ik inmiddels alweer 1 1/2 jaar en zou geen andere auto meer willen hebben.
Tja, sinds ik heb besloten om de "harde eis" van LPG te laten gaan, is de keuze wel groter geworden qua aantal auto's. Dan kan ik thuis ook beter verkopen dat een T5-R of een R ook absoluut een zeer goede keuze is  :eusa_pray:
Overigens vindt mijn vriendin het prima als er zo'n auto komt, ze houdt immers ook van lekker snel rijden (waar 't kan) en snel bochtenwerk.....

Eerst maar eens goed rondkijken en een aantal proefritten maken en dan pas een keuze maken ;)

Tigger

Het kan verkeren.......................zo denk je nog aan een R of T-5R en dan moet je opeens kijken naar een diesel..........  ???

Omdat ik niet wist hoeveel kilometers ik ging rijden, was de keuze gevallen op een benzine-auto. Maarrrrrr........het "onmogelijke" is gebeurd: ik kreeg een opdracht (een hele leuke), maar die is niet naast de deur -> zo'n dikke 150km per dag. En dan ook nog door de huidige economische situatie moeten zakken in m'n tarief.....dus een benzine-auto werd toch wat duurder dan eigenlijk gewenst.... :( Dus nu maar op zoek naar een 855 TDI. Ach, ik denk maar zo: die leuke R komt echt wel een keer!! :)

Ik heb al wel een interessante zien staan bij Used Volvo in Liempde: nette prijs voor een nette wagen en het lijkt mij een (zeer) betrouwbaar bedrijf. Binnenkort maar eens gaan kijken.

Vulk

Een gechipte TDI automaat lijkt me ook zeker geen straf om mee te rijden (integendeel). :)

Taranis

Citaat van: Tigger op 23-12-2008 22:09:14
Het kan verkeren.......................zo denk je nog aan een R of T-5R en dan moet je opeens kijken naar een diesel..........  ???

Omdat ik niet wist hoeveel kilometers ik ging rijden, was de keuze gevallen op een benzine-auto. Maarrrrrr........het "onmogelijke" is gebeurd: ik kreeg een opdracht (een hele leuke), maar die is niet naast de deur -> zo'n dikke 150km per dag. En dan ook nog door de huidige economische situatie moeten zakken in m'n tarief.....dus een benzine-auto werd toch wat duurder dan eigenlijk gewenst.... :( Dus nu maar op zoek naar een 855 TDI. Ach, ik denk maar zo: die leuke R komt echt wel een keer!! :)

Ik heb al wel een interessante zien staan bij Used Volvo in Liempde: nette prijs voor een nette wagen en het lijkt mij een (zeer) betrouwbaar bedrijf. Binnenkort maar eens gaan kijken.

Ach, bekijk het van de zonnige kant: jij komt er nog op tijd achter. Ik had de R al kwam toen ik tot de ontdekking dat ik toch wel heel erg veel reed ;D

Maar waarom een 855TDI? Voor het zelfde geld rij je ook al een V70 TDI of 2.5D. Toch weer iets nieuwer en vooral het interieur steekt beter in elkaar. Dat het uiterlijk van een 850 mooier is, zal ik dan weer niet ontkennen ;)

Voor wat betreft Van Kempen in Liempde: snel overslaan en naar een andere 850/V70 zoeken. Ik ben nu 2x bij die toko geweest en tot 2x was 't rommel wat er stond (laatste keer zelfs overduidelijk teruggedraaide tellerstand van een uit Duitsland geïmporteerde auto... zo dom geweest om 't onderhoudsboekje erin te laten liggen).
Als je niet overtuigd bent: vraag Turbobiker van 't forum hoe zijn aankoop bij Van Kempen 'm bevallen is ::)

Succes met de zoektocht 8)

Tigger

Ships!!! Dacht net een leuke te hebben gevonden...... :(

Toch maar weer eens op de site van Hennes kijken.....

HELP!!! Ik weet het niet meer: diesel of toch LPG???  ::) :eusa_pray: :eusa_eh: Een auto die ik 't komende jaar zonder problemen kan rijden met zeker een half jaar 150km / dag..... Diesel? LPG?

Ik ga maar weer eens rustig nadenken en e.a. berekenen. En dan over een week of zo TOCH die R kopen.... Pfffff, vermoeiend is dit!

razorx

Welkom op het forum Tigger!
Diesel/LPG/Benzine?
Ik zou het laten afhangen van je km's per jaar.
LPG is al vrij snel aantrekkelijk.
Gr,
Yits.