Nieuwe banden

Gestart door Apisto79, 02-12-2008 15:37:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Apisto79

Hallo,

Binnenkort dien ik mijn banden te vervangen. Ik ga voor zomerbanden kiezen om dat winterse omstandigheden in Vlaanderen zeldzaam zijn. In all seasons banden geloof ik niet.

Ik heb 2 types in gedachten, de Bridgestone turanza 300 ER of de PirelliP6. Mijn bandenmaat is 195/60 15R. De energy-saver van Michelin wil ik niet omwille van mindere prestatie op nat wegdek. Onlangs last gehad van aqua-planning (gelukkig zonder gevolgen) maar ik wil het liever geen 2 maal meemaken.

Wat ik me nog afvroeg, wat is de minimum load-index voor een volvo 850 2.0 10v estate?

Heeft er iemand ervaring met de bovengenoemde banden van Bridgestone of Pirelli?

Dank bij voorbaat.

V70geRwin

Bridgestone is een mooi uitgewogen band en komt goed uit de testen  ;D

thuur

Citaat van: Apisto79 op 02-12-2008 15:37:55
Wat ik me nog afvroeg, wat is de minimum load-index voor een volvo 850 2.0 10v estate?

Het maximum laadgewicht van de auto gedeeld door vier. Dan zit je altijd safe.

Citeer
Heeft er iemand ervaring met de bovengenoemde banden van Bridgestone of Pirelli?

Vast wel:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,266.0.html


Gr 8)

Apisto79

Laadgewicht / 4   :eusa_think:

Stel er zitten 4 mensen van 85 kg in de auto + 50 kg bagage = 390 kg Dit is in mijn ogen niet uitzonderlijk zwaar geladen, maar de Bridgestone turanza 300 ER voldoet dan al niet meer (195/60 15R  88) 88 x 4 = 352

Ik zoek even op of de Pirelli 6 wel voldoet.

Gr.

Wouter

thuur

88=560 kilo hoor.. x4 is dik 2 ton.


Gr ;)

Apisto79

  :eusa_wall:

Hmm, nu voel ik mij echt een groentje (allé op het gebied van auto's dan toch  :laugh:)

Ik heb trouwens mijn keuze gemaakt het worden de Bridgestone turanza ER300.

Wouter

V70geRwin

Citaat van: Apisto79 op 03-12-2008 22:39:33
  :eusa_wall:

Hmm, nu voel ik mij echt een groentje (allé op het gebied van auto's dan toch  :laugh:)

Ik heb trouwens mijn keuze gemaakt het worden de Bridgestone turanza ER300.

Wouter

En bevallen ze?

Apisto79

Ze worden geplaatst. Ik laat iets weten.

Wouter

M a r c

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Apisto79

De banden bevallen goed. Goede grip in de bochten bij nat wegdek.

Gr


Wouter

FelixB

Citaat van: Apisto79 op 03-12-2008 22:39:33
  :eusa_wall:

Hmm, nu voel ik mij echt een groentje (allé op het gebied van auto's dan toch  :laugh:)

Ik heb trouwens mijn keuze gemaakt het worden de Bridgestone turanza ER300.

Wouter

Prima keuze, had ik ook in 185/60R14 op mijn Golf Cabriolet.
Stil, veel grip in droog en nat, weinig afrolgeluid! enz
855R & C70 T5 cabrio automaat

razz

#11
Mijn vraag is iets anders, heb voorlopig slechts 1 nieuwe band nodig , de band links-voor heeft nl. een grote knobbel opgelopen na een flinke klap tegen een stoeprand die ik niet zag aankomen  ::) hoe ernstig het is weet ik niet maar durf er niet mee de snelweg op, stel dat ie knapt!. De huidige banden zitten sinds aanschaf v.d roffel op en zover ik kan oordelen nog genoeg profiel maar wel 2 verschillende merken ..

voor : 2x Hankook ventus k102 205/55/R15 88V
achter: 2x Goodyear eagle ventura 205/55/R15 88V

Wat te doen? weer een Ventus plaatsen of toch een beter merk/type ? Het liefst zou ik beide voor willen vervangen door Eagle venturas, maar das puur om 4 dezelfde zolen te hebben. Ook vind ik de banden erg lawaaiig maar welke dit veroorzaken kan ik tuurlijk niet nagaan. Wat is jullie advies ?  :-\

mehn

Ik zou 2 nieuwe voorbanden nemen. Eventueel de band rechtsvoor tot reservewiel/band promoveren (mits je natuurlijk een echt reservewiel hebt).

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

koenne

Het beste is om 2 dezelfde types band op een as te hebben liggen. Het hoeft niet, maar er is een kans dat de auto naar 1 kant gaat trekken ofzo.

Als die ene band nog bijna nieuw is zou ik er 1 ventus bij leggen, anders 2 nieuwe en evt die goede op reserve.

razz

#14
Citaat van: koenne op 24-01-2009 21:23:57
Het beste is om 2 dezelfde types band op een as te hebben liggen. Het hoeft niet, maar er is een kans dat de auto naar 1 kant gaat trekken ofzo.

Als die ene band nog bijna nieuw is zou ik er 1 ventus bij leggen, anders 2 nieuwe en evt die goede op reserve.
hmm ok duidelijk dezelfde merk en type dus. Hebben jullie nog wat tips voor een ander merk dan de huidige ? of voldoet de Hankook prima? Online tref ik dit type niet meer aan, wel de K105 92V.  Ik heb een stabiele rechtervoet met af en toe een kort spasme ;D en zoek er dus een die erg duurzaam is en voor lange afstanden

Citaat van: mehn op 24-01-2009 21:21:25
Ik zou 2 nieuwe voorbanden nemen. Eventueel de band rechtsvoor tot reservewiel/band promoveren (mits je natuurlijk een echt reservewiel hebt).
wat bedoel je met 'echt'  reservewiel ? er ligt zo'n standaard te klein uitgevallen gedrocht die max 80 kan in de kofferbak, bedoel je deze? ik denk dat ik idd beide vervang en de goede als ECHTE reservewiel gebruik  ;)