Ventilatie Unit werkt niet goed

Gestart door Rianne, 04-12-2008 07:24:12

Vorige topic - Volgende topic

Rianne

Heey mensen,

Ik ben nog nieuw hier dus als het niet op de juiste plek staat, excuses alvast!

Ik ben sinds een tijdje in het bezit van een Volvo 850 GLT-U9 uit '92, (een automaat, als het er iets toedoet) maar sinds een paar weken werkt de ventilatie unit niet goed meer. Hij blaast eigenlijk alleen als hij zin heeft lijkt het...

Met koud weer starten blaast hij in een keer. Start ik hem later op de dag en zet hem volop aan om te ontwasemen = gebeurt niks.
Ik heb hem eigenlijk altijd aanstaan op een graad of 21, 22 soms.

Soms werkt hij de hele rit niet (meestal km 5 of 15). Niet hele grote afstanden en uit het niets gaat hij dan voluit aan!! Ik heb dan helemaal NIKS aangeraakt, net of er ineens een knop omgaat lijkt het :D

Wie weet waar dit aan kan liggen? Zijn dit 'instellingen'. Doe ik iets verkeerd??
Alle tips zijn welkom en anders doen we een retourtje garage, maar misschien is het wel iets heel simpels dus vraag de 'kenners' hier even.

groetjes, Rianne!

mehn

Heb je airco?
Zo ja, heb je ECC (oranje lampje bij de airco knop als de ECC uit staat) of handmatige airco (blauw lampje bij de knop als de airco aan staat)?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Rianne

Hey,

Ik heb airco ja. Maar ik weet niet welke knoppen je bedoeld, ik heb n.l. een 'touch screen' achtig scherm, wat er zelf in gemonteerd is. ik kan er wel een foto van maken als je niet snapt wat ik bedoel?

alvast bedankt voor het meedenken!

-D©©©L-

mehn

Hmmm. Dat zal een Deltamil airco zijn.

Plaats maar eens een fototje ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Rianne

De foto hierboven die heb ik inderdaad !
Alleen zonder het hoesje erop..! :D (de omlijsting)

thuur

Heb je gaatjes achter de handgrepen in het plafond zitten? Zo ja: maak de sensors+ventilatortjes daarachter even schoon.

Gr ;)

UserID6342

Deltamill zit in Overasselt, is hier om de hoek :)

Rianne

En wat zou het probleem nu kunnen zijn nu ik het merk weet van mijn ECC enzo. Iemand idee?

UserID6342

Ken het systeem niet, maar bel ze eens.. Wie weet kunnen ze je telefonisch helpen

Rianne

Het probleem is inmiddels opgelost! :P

thuur

Citaat van: Rianne op 08-12-2008 18:20:32
Het probleem is inmiddels opgelost! :P

En wat heb je er aan gedaan dan?

Gr ???

Rianne

Oja, nou ik niet zoveel. :o
Maar mijn vader heeft de plaat onder het dashboardkastje losgehaald en daar een klap tegen aan gegeven..

Verwarming sprong zo aan en werkt sindsdien (sinds zaterdag) foutloos.
Er was dus wel iets en gaat hij nog nader onderzoeken maar ik had de auto nodig en we weten nu waar de fout zit (vooralsnog werkt hij sindsdien foutloos :P)

Black Magic

Citaat van: Rianne op 08-12-2008 20:20:59
Oja, nou ik niet zoveel. :o
Maar mijn vader heeft de plaat onder het dashboardkastje losgehaald en daar een klap tegen aan gegeven..

Verwarming sprong zo aan en werkt sindsdien (sinds zaterdag) foutloos.
Er was dus wel iets en gaat hij nog nader onderzoeken maar ik had de auto nodig en we weten nu waar de fout zit (vooralsnog werkt hij sindsdien foutloos :P)

Lijkt op een los contactje of een ventilatiemotor die niet zo fijn meer is. Over het algemeen zijn die deltamill airco's beter dan de orgineel volvo airco's  8)

thuur

Als je een piepje gaat horen binnenkort (vooral in bochten naar links) zal je ventilatormotor wel ver versleten zijn. Uit elkaar halen, schoonmaken en licht smeren kan zomaar nog een jaar goedgaan.

Gr ;)