Goedkope Diesel

Gestart door Jans Duiven, 04-12-2008 16:28:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

gjg

ja, vandaag op de weg tussen Lanaken en Maasmechelen voor € 0,88 per liter de tank vol getankt. :eusa_whistle: Nadeel is wel dat de diesel meer schuimt.

GJ

pimsam

CiteerCitaat van: pimsam op Gisteren om 11:26
Citaat
Citaat van: pimsam op Gisteren om 20:14
Gisteren voor 0,92 getankt in Lanaken.


Öztank en de pomp bij de Colruyt in Opgrimbie zijn nog goedkoper 
Overigens woon je op een steenworp afstand 

Öztank is vaak nog een halve cent goedkoper en daar tank ik ook regelmatig. Het is er alleen zo vaak stervens druk.
Wat is een steenworp? Ik werk in Maasmechelen maar woon in Vroenhoven. De voortuin grenst aan Maastricht (bBen overigens allochtoon van Nederlandse origine).


Wij zijn ook allochtoon van NL-origine   en een steenworp is een kilometertje of 2... dorp Hees, je wellicht bekend?
We wonen dus in Hees en ik werk in Sittard (rij dus altijd via Maasmechelen)... we moeten elkaar dus wel eens tegenkomen. 

Hees ken ik wel ja. Daar bij de Porsche garage rijd ik elke dag langs, rond 08.00 uur.
Mijn V70 is donkerbruin / anthraciet met heldere (imi) koplampen en XC grille (en nu met zwarte winterbanden). Kan niet missen.

elianmars

Citaat van: darius op 05-12-2008 11:05:26
eilanmars

Ben zelf echt jaren lang kapitein op een binnentanker geweest, v power etc zijn enkele additieven die ze erbij kiepen.  Zelfs de merken zijn niet exlusief, bij fina staan de camions van alle merken te laden.  Laat je nix wijsmaken pure marketingsstrattegie !!!

Ik weet 't, maar toch loopt de wagen er lekker door en is-ie iets zuiniger.

darius

dat zijn de additieven, bij fina antwerpen staan die in grote ibc,s bij de camion laadplaatsen....("lenen")nee,nee dat kan echt niet. Maar zou je dat rececpt in flesjes niet kunnen kopen? zoals octaanbooster maar dan voor diesel..
No show, only go.

VolvoDeMio

Citaat van: elianmars op 06-12-2008 23:59:55
Citaat van: darius op 05-12-2008 11:05:26
eilanmars

Ben zelf echt jaren lang kapitein op een binnentanker geweest, v power etc zijn enkele additieven die ze erbij kiepen.  Zelfs de merken zijn niet exlusief, bij fina staan de camions van alle merken te laden.  Laat je nix wijsmaken pure marketingsstrattegie !!!

Ik weet 't, maar toch loopt de wagen er lekker door en is-ie iets zuiniger.


Belangrijk is in ieder geval om niet te tanken bij een station met weinig klanditie (dan wel weinig omzet in het brandstoftype dat je tankt).
Dat schijnt de brandstofkwaliteit in de voorraadtanks niet ten goede te komen.
Verder schijnen degene die 's ochtends als eerste tanken een grotere kans te hebben op vocht in de brandstof.

Volvokoen

Op 13.12 heb ik voor 0.849Euro/l getankt  :eusa_whistle: Dats in Lochristi  :eusa_dance:
V70 TDI bj 1998 Automaat Exclusive Line >430d km
764 GLE bj 1990 V6 AW-71 197d km
geschiedenis: Citroen BX 1.9 TDI < 744 bj 1991 TD 190d km

binsbergen

Vandaag  IN NEDERLAND getankt voor € 0.92.3 bij de Shell !!!

Want hoe je het ook probeert, bij al die goedkope pompen kom je lang zo ver niet op een litertje........
Shell gemiddeld 7.1 liter/100km :)
Bijna alle merklozen en te goedkope pompjes 7.5 liter/100km  :(

Tja ik weet het :police:
Ik rijdt te hard... Maar een V70 TDI met een lief chipje loopt zo lekker bij 140+ ;D ;D

850newbie

0,90.9 In Rilland.
Gelukkig gaat mijn V70 absoluut niet minder rijden op goedkope benzine die uit dezelfde tank bij dezelfde rafinaderij komt als alle andere merken ;-)

tdidude

Hier kan je het goedkoopste station in je eigen postcode gebied vinden  8)

http://www.athloncarlease.com/athlon-nl/U-bent-leaserijder/Onderweg.../Goedkoper-tanken/

Veel plezier ermee  :eusa_dance:
5 cilinders is meer dan 4

D-J

Hier 0,89.9...nice!!!
V70 T-5D

darius

O.83 cent in temse..........
No show, only go.

Vulk

In Izegem (West-Vlaanderen, België), staat hij aan €0.77.

darius

Hof van commerce izegem....Westhoek rules
No show, only go.

Robby72

In Hasselt stond de diesel gisteren aan € 0,78 ( bij shell!!)
Het voordeel is dat er niet minder dan 7 stations zijn op minder dan 1500 m. Prijzenslag is mij dus niet vreemd...

JannesH

0,87 bij de Shell in Maarssen op de A12, en hij zakt nog steeds  :)