Goedkope Diesel

Gestart door Jans Duiven, 04-12-2008 16:28:41

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

V power diesel (ik tank niet anders) voor 92 cent in Malmedy  :eusa_clap:

850newbie

Gewone goedkope diesel was vandaag in Rilland verder gezakt naar 0,88.5

willem169

0,88.5 is niet duur, in Schiedam zitten we nog op 0,90.1 bij de goedkoopste (Dijktank) en Argos.

850newbie

Citaat van: willem169 op 29-12-2008 08:08:44
0,88.5 is niet duur, in Schiedam zitten we nog op 0,90.1 bij de goedkoopste (Dijktank) en Argos.

Inmiddels verder gezakt naar 0,85.9

elianmars

82 cent bij de Shell in het centrum van Luik. Ik wist niet wat ik zag  :o

Tim Van Hautte

Bij octa plus (onbemand station) stond hij vorige week 0.78€

binsbergen

Citaat van: 850newbie op 18-12-2008 22:45:53
0,90.9 In Rilland.
Gelukkig gaat mijn V70 absoluut niet minder rijden op goedkope benzine die uit dezelfde tank bij dezelfde rafinaderij komt als alle andere merken ;-)

Helaas dat er nog zoveel mensen zijn die dit denken....
Maar een mix van allerlei brandstoffen (want dat is het bij die heeeeele goedkope) met verschillende additieven geeft aantoonbaar een verbruik wat hoger ligt dan bij bijvoorbeeld de Shell

En dat heb ik al bij een autootje of 50 geprobeerd, dusssss   zeg het maar

Ludo

Citaat van: binsbergen op 05-01-2009 21:16:00
een mix van allerlei brandstoffen..... met verschillende additieven

dusssss   zeg het maar

volgens mij wacht iedereen tot jij het zegt;
of m.a.w., onderbouwing van je schrijven.

850newbie

Ik heb mijzelf geprobeerd te overtuigen. Eerst jaren alleen maar Shell gereden nu alweer een paar jaar merk X. Verschil in verbruik is er niet onder dezelfde omstandigheden. Dat heb ik echt wel uitgeprobeerd. Ook voor mijn motorfietsen hetzelfde verhaal.
Ik rij bijna een ton in het jaar, als de goedkope diesel schadelijk zou zijn had de V70 zijn huidige km stand van 465.000km waarschijnlijk niet gehaald.
Zie het maar zo een flesje Chaudfontaine van 1,10 lest dezelfde dorst als kraanwater van 0,04. Ook hierbij zijn er nog steeds mensen die denken beter af te zijn met duur water.
Maar ieder zijn meug, je doet er verder niemand kwaad mee net zo min dat ik iemand benadeel met goedkoop tanken ;-)

Rogers XC 70 2000

Citaat van: 850newbie op 06-01-2009 14:06:37
Ik heb mijzelf geprobeerd te overtuigen. Eerst jaren alleen maar Shell gereden nu alweer een paar jaar merk X. Verschil in verbruik is er niet onder dezelfde omstandigheden. Dat heb ik echt wel uitgeprobeerd. Ook voor mijn motorfietsen hetzelfde verhaal.
Ik rij bijna een ton in het jaar, als de goedkope diesel schadelijk zou zijn had de V70 zijn huidige km stand van 465.000km waarschijnlijk niet gehaald.
Zie het maar zo een flesje Chaudfontaine van 1,10 lest dezelfde dorst als kraanwater van 0,04. Ook hierbij zijn er nog steeds mensen die denken beter af te zijn met duur water.
Maar ieder zijn meug, je doet er verder niemand kwaad mee net zo min dat ik iemand benadeel met goedkoop tanken ;-)

;D ;D
ik vraag me altijd af of het geen handige marketing-instrumenten zijn, al die "superieure" brandstoffen (die uiteraard duurder zijn)...
soms lijkt het er op dat de producenten ervoor zorgen dat de consumenten denken iets "nodig" te hebben....

rené97v70

En dat geldt natuurlijk niet alleen op het vlak van de brandstoffen. Denk maar eens aan al die afslankpillen of creme-pjes (moeilijk woord) waar je nog net niet jonger van wordt maar in ieder geval niet ouder......

Overigens grappig dat er nog steeds mensen zijn die erin geloven en de economie mede draaiende houden hierdoor.

;D

Dieselross

Ik tank bij een loonbedrijf in de buurt (witte) diesel € 0,90 hele jaar door  :eusa_dance:

reneetje

Citaat van: Dieselross op 09-03-2009 13:08:09
Ik tank bij een loonbedrijf in de buurt (witte) diesel € 0,90 hele jaar door  :eusa_dance:

Zeg eens eerlijk... ;)

Nog nooit vergist in de kleur ?  ::) :angel:
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Dieselross

ehhmm nee, niet vergist nee....  ;)

nakkie

0.84 eurocent de liter. (oz tank maasmechelen)