V40 2.0t problemen met motor en remmen

Gestart door EX-850 rijder, 30-09-2003 09:22:45

Vorige topic - Volgende topic

EX-850 rijder

Ik heb even jullie mening nodig. Ik ben van een 850 naar een v40 gegaan en van een 2.5 10v naar een 2.0t een hele verbetering dacht ik bij mezelf.

Nu moet ik daar op een paar punten op terug komen, want wat klinkt die motor beroerd zeg! Hij is gruwelijk rauw en erger je hoort de kleppen tikken! Ben er al een paar keer voor terug geweest dat ze zo gruwelijk tikken. Mijn dealer heeft wel het een en ander geprobeerd (nokkenasversteller vervangen) maar het tikken blijft. Mijn dealer beweert nu dat met aan de kleppen zelf niks kan doen (dus niet stellen) en dat het binnen de toleranties valt. Verder zou ik er maar aan moeten wennen want het is geen vijf cilinder plus dat de motor dichter bij het interieur staat dan bij de 850. Maar is het normaal dat je dekleppen hoort tijdens het optrekken en het afremmen op de motor. Op snelheid hoor je het niet.

Dan de remmen.

Die doen het goed tot 120 kilometer per uur. Maar asl ik in duitsland ben en ik rijdt dan 160 a 180 en ik rem dan behoorlijk hard dan trekt ie naar rechts.  Mag dit zomaar? Verder blokkeert er altijd wel eerst een wiel voordat de abs ingrijpt. Dat was bij mijn 850 niet zo. Is dit ook normaal?

Graag jullie advies

Johann

Helaas voor jouw betreft het hier een Volvo 850 forum zoals de naam al deed vermoeden.

Het is niet de bedoeling dat dit forum een algemene Volvo vraagbaak gaat worden.

Ik stel voor dat je even gaat zoeken op kleppen en remmen.
De meeste zaken komen wel overeen.

Succes!

Thread gesloten.