veiligheidsriem vast in rugleuning

Gestart door elti, 06-12-2008 16:33:37

Vorige topic - Volgende topic

elti

De veiligheidsriem van de stoel LA is bij het neerklappen van de leuning vast blijven zitten. Het is waarschijnlijk het zwarte 'stopje' dat doorgeschoten is.
Heeft iemand ervaring met de probleem en hoe is dit op te lossen.

groet

Leen

gerardgrobben

ja toevallig...

je moet ff met sleutel (of dop) 14 de onderste bout aan de onderkant van de gordel losdraaien, en dan er op letten dat de gordel er niet zover weer inschiet.

De gordel rolt namelijk alleen maar af als de stoel in z'n normale stand staat.
Bij mij was het plastic stopje beschadigd, waardoo de gordel te ver oprolde. Na een uurtje demontage en montage van een nieuwe bleek exact hetzelfde aan de hand.
Onderste gordelbout losgehaald, veiligheidsspeld door de gordel, opnieuw vastkezet, en klaar was gerard.

tuba or not tuba, that's the question

elianmars

Dit probleem gebeurt inderdaad bijna alleen maar als de rugleuning plat ligt. Zodra de leuning weer in de originele stand staat, heb je grote kans dat de gordel weer "los schiet".

gerardgrobben

moet je wel lengte hebben, en niet de gordel op de rol hebben...

vandaar.
tuba or not tuba, that's the question

Midicijnman

Ik wordt er nu langzamerhand helemaal gek van. De gordel zit geblokkeerd in het linker deel van de achterbank. Alle topics doorgespit, alles gedaan, geen resultaat. De gordel blijft muurvast zitten. Mijn vraag is nu, zoals ook al in andere topics gesteld, hoe krijg ik dat spul open zodat ik het mechaniek van de gordel los kan krijgen? Danwel de hele mechaniek kan vervangen.

Iemand???

volvobug

Citaat van: Midicijnman op 23-02-2015 12:51:48
Ik wordt er nu langzamerhand helemaal gek van. De gordel zit geblokkeerd in het linker deel van de achterbank. Alle topics doorgespit, alles gedaan, geen resultaat. De gordel blijft muurvast zitten. Mijn vraag is nu, zoals ook al in andere topics gesteld, hoe krijg ik dat spul open zodat ik het mechaniek van de gordel los kan krijgen? Danwel de hele mechaniek kan vervangen.

Iemand???

Staat de leuning wel al rechtop of ligt die nog plat?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Midicijnman

Hij staat rechtop. De gordel is aan de onderkant losgemaakt. Ik heb nu alles bij elkaar al twee uur staan klooien. Onder alle hoeken en met of zonder vergrendeling. Niets werkt.

dielie850

Heb dit ook gehad alles gedaan maar geen resultaat :eusa_wall:
Moet je het plastic kapje even loshalen en de bekleding opzij leggen dan zie je het mechanisme zitten ;)
Bij mij zat het palletje vast (wat automatisch vast schiet bij de bank afklappen of aanrijding)

Midicijnman

Dat was inderdaad de truc. Jammer alleen dat al het plastic dat je vastpakt meteen afbreekt. Maar, het probleem is opgelost!!!

Sweij

En deze gaan je redden, de volgende keer. Ik heb het zelfde T-shirt...

2.95 bij Estateservices, iets duurde bij de dealert.