Achterklep open, deuren op slot

Gestart door Bromsnor, 07-12-2008 13:58:34

Vorige topic - Volgende topic

Bromsnor

Hallo,

Ik heb het volgende probleem met mijn 850 estate.
Als ik de achterklep open, dan gaan de deuren op slot. Doe ik daarna de achterklep weer dicht, dan worden de deuren ontgrendeld, TENZIJ ik de sleutel in het contact heb en de motor draait, dan gaan de deuren niet meer open en kan ik braaf de reserve sleutel gaan halen want alles is dan hermetisch afgesloten.

Verder zou ik niet weten wat voor cv er opzit, heb het hele form al doorgespit, heb wel een afbeelding van de ab gezien, zwart, vierkant en bovenaan twee ovale witte knopjes met lock en unlock erop. Verder zit er een zwart kunstof sleuteltje bij die ik eerst in een gaatje in het dashbord moet doen, waarna het bovenliggende ledje gaat branden, na een paar seconden. Doe ik dit niet, dan start hij gewoon niet. Verder knipperen er geen richtingaanwijzers of dergelijke bij het gebruiken van mijn ab.

Ik heb hier 2 ab's bij, waarvan één werkt en de ander niet, ik heb iets gelezen over inleren van de ab's, maar gaat volgens mij over andere types dan die van mij.

Heeft iemand ervaring met bovenstaand euvel?
Kan iemand mij zeggen wat voor cv erop zit?
Weet iemand een link of beschrijving over het inleren van de tweede ab?

Ik heb een Volvo 850 GLE estate 10 klepper, bouwjaar 1996 en ingevoerd vanuit duitsland in 2001.

Alvast dank,
Met vriendelijke groet,

Evert Everts

heutink

???
Ik heb een tijdje geleden iets gehad wat er op lijkt.......naar de dealer, slot v/d achterklep gerepareerd en alarm/sleutels opnieuw ingelezen.
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

Ronbroek

Bij mijn sedan heb ik op de dorpel van de kofferbak eens een losse massabevestiging gehad.

Bij het sluiten van de klep klikte de deurvergrendeling ook soms in.

Wellicht kan dit bij een estate ook het geval zijn  :eusa_think:

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

Emiel

Controleer de bedrading bij het achterklepscharnier links maar eens, Denk dat 1 van de draden daar aan massa gelegd word als je de klep opengooit.

T5turbo

Citaat van: Emiel op 07-12-2008 19:16:04
Controleer de bedrading bij het achterklepscharnier links maar eens, Denk dat 1 van de draden daar aan massa gelegd word als je de klep opengooit.

Was bij mij ook het geval!  ;)

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,22558.msg436721.html#msg436721
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!