Stotterend lopen bij warme motor

Gestart door Adri, 08-12-2008 13:14:56

Vorige topic - Volgende topic

Adri

Sinds lange tijd weer eens een levensteken van mij. Natuurlijk omdat ik problemen heb :-)

Wanneer ik ga rijden met de 850 T-5R automaat dan gaat dat de eerste tijd (half uurtje?) prima. Motor loopt als een zonnetje. Dan beginnen de problemen. Wanneer de motor stationair loopt is er geen enkel probleem, maar zodra ik naar bijv D schakel dan begint de motor direct te stotteren. Rijden kan nog wel maar de motor blijft stotteren en slaat soms zelfs af. Daarbij nog wat geplof in de uitlaat.

De problemen zijn (denk ik) ontstaan na een onderhoudsbeurt. Dit is echter alweer een paar maanden terug (ik rij momenteel niet vaak in deze auto) en ik ben er niet 100% zeker van.

Nog info die van belang kan zijn: de accu is niet goed en ga ik deze week vervangen. Accu is steeds leeg. Kan dit verband houden met mijn probleem?

Groet,
Adri

Adri

Schiet me net te binnen dat bij die laatste onderhoudsbeurt de distributieriem is vervangen.... Kan het zijn dat deze een tandje verkeerd staat...? Is dat makkelijk te controleren?

thuur

Citaat van: Adri op 08-12-2008 21:47:25
Schiet me net te binnen dat bij die laatste onderhoudsbeurt de distributieriem is vervangen.... Kan het zijn dat deze een tandje verkeerd staat...? Is dat makkelijk te controleren?

Yep. Distrikap los (1 boutje, koeltankje zit in de weg) en kijken naar de merktekens. Desnoods even het wiel eraf en de motor (met de klok mee) 'op tijd' zetten.

Gr ;)

axelvr

zou alleen niet logisch zijn als hij het probleem alleen vertoont wanneer de motor warm is.

Het zou in mijn ogen ergens anders moeten liggen , als jij al zegt dat je accu steeds leeg is , lijkt het mij een elektrisch probleem , aangezien je ook ploffen in je uitlaat krijgt.

Wel de juiste bougies gebruikt? Is ook makkelijk te checken!

gr , Axel

Adri

Ik zal de distributieriem in de loop van de week eens controleren. Zal wel einde van de week worden vrees ik. Hetzelfde geldt voor de bougies, zal eens even kijken wat ze daarin gedraaid hebben.

Ik zie zelf nog niet direct het verband tussen mijn lege accu en het slechte lopen cq ploffen in de uitlaat....?

axelvr

misfires klik

ik zeg niet perse je accu , maar iets electrisch

Adri

Vandaag even de foutcodes uitgelezen, maar geen fouten aanwezig (A2). Dat lijkt dus in orde. Tevens een nieuwe accu erin gezet. toen proefrit gemaakt, maar geen problemen meer gehad. Morgen zal ik de 850 maar eens meenemen naar mn werk om te kijken of dat nog wat oplevert. Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat de lege accu de problemen veroorzaakte.
Ik heb trouwens nog wel de doppen van de bougies losgetrokken en weer vastgezet, wellicht dat dat......

Wordt vervolgd.

Edit: vanochtend ritje van 16km, geen enkel probleem, geen gestotter, prima lopende motor. Vreemd.

MICHEL306

Ik weet bijna zeker dat het een vacuum probleempje is, want zodra je je bak inschakeld heb je het probleem...en ploffen in de uitlaat  geeft ook aan dat er iets mis is met je vacuum verstelling van je ontsteking....vacuumslangen controleren!!

gr Michel