Hoi, dit ben ik.

Gestart door Renault_Volvo, 09-12-2008 15:13:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

ief

Hadden we het al gehad over hoe een verzekeraar reageert bij een 19-jarige die een turbo of snel vervoermiddel wil gaan verzekeren? :eusa_silenced:
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

LPGLE

Citaat van: ief op 09-12-2008 17:07:06
Hadden we het al gehad over hoe een verzekeraar reageert bij een 19-jarige die een turbo of snel vervoermiddel wil gaan verzekeren? :eusa_silenced:

ja  ;) , alleen geen reactie ...

zomaar ff een voorbeeldje :
http://link.marktplaats.nl/201406120
of:
http://link.marktplaats.nl/213910529

voor dat prijs verschil kan je zonodig nog een boel onderhoud uitvoeren , waar ik bij de 850 toch minder risico in zie...

Turbo-Geek

Kijk eerst een goed rond hier en dan zal je zien dat een 'goedkope' Turbo 850 ook een hoop (dure) kosten met zich mee kan brengen, daar hebben meer mensen zich in verslikt en zie je regelmatig auto's ook weer te koop staan.
Vwb vaste lasten is het een no brainer want de 850 is dan stukken duurder, zonder enige twijfel.
Qua comfort, veiligheid en snelheid is het met een 850 en zeker een T5 ook niet moeilijk in het voordeel van de 850, maar vwb wegligging en remmerij wint de Clio weer.

Maar, je bent een beginnend chaufeur en ik denk dat het rijden met een clio of vergelijkend kleinere auto de betere keuze is.
Staar je niet blind op een Williams, er zijn ook andere leuke kleine franse wagens die veel makkelijker te vinden zijn (en dus minder kostbaar zijn) en waarmee je ook veel meer kan doen.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Ludo

Citaat van: FGG op 09-12-2008 15:24:14
Ik zie dat je 19 bent en een dergelijke leeftijd resulteert veelal niet in een stabiel en hoog inkomen. Maar dat zijn dus aannames.

hoezo aannames?.
hij geeft het zelf al aan.

Citaat van: Renault_Volvo op 09-12-2008 15:13:54
Zou het verstandig zijn voor een jongeman van 19, met amper een inkomen om een 850 te kopen? Of zal ik toch voor een Clio'tje gaan?

in zo'n geval is het helemaal niet verstandig, om eender welke auto te kopen.

Snellebaksteen

Koop voor weinig een Starlet. Dan heb je een pittig bakkie dat super betrouwbaar is.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

johan283

Aan onderhouds kosten ben ik zo'n 15 cent per kilometer kwijt. En dat is exclusief benzine, bij een gemiddeld verbruik van 1:9 is dat ongeveer 1,15/9=13 cent / km

Onderhoud is berekend over een gemiddelde van 80.000 km

Dus ongeveer 15 cent onderhoud en 13 cent kilometer aan benzine. Dus ongeveer 28 cent per kilometer   ::) voor een getunede T5R. En dat is exclusief afschrijving

Clio wellicht wat goedkoper maar dat weet ik niet   ???

Campo

hou het eens dichter bij huis.

Een 850, al of niet turbo is wat zwaar en dus wat duurder in wegenbelasting, hoge eerste anschafprijs werkt ook niet mee in verzekering.
Heb zelf een aantal jaren een paar proefritten gemaakt in clios willams, helaas, tenzij je een exemplaar van een verzamelaar koopt (en die zijn dan weer echt duur, want zeldzaam) zijn de meesten inderdaad "bereden" en niet meer in superconditie. (ja ik weet het; is allemaal al geschreven... :eusa_silenced:)

maar dus; dichter bij huis, misschien niet al te flitsend uiterlijk, maar zeker snel: 440 of 480 turbo... (staan een paar mooie 480 turbos op marktplaats)

heb zelf intussen 250.000km + aan volvo 440's versleten (niet turbo overigens). Balans: 8 banden, startmotor, dynamo, een 16 bougies, 7 luchtfilters, 3 distributieriemen en een aantal liters olie en wat oliefilters.  Voor 250000 km niet zo gek dus...
daarbij:
Beproefde techniek, simpel, veel onderdelen verkrijgbaar, licht,(ongeveer 1000kg) en aanvankelijk lagere aanschafprijs waardoor relatief goedkoop te verzekeren.

en kijk maar eens op rica bij chiptuning: 165 pk op 1000 kg is niet gek hoor.......

walter leever

welkom op 't forum,

Ben zelf begonnen in een R5 Alpine-Turbo(ook een leuke,maar nog zelzamer)en heb deze nog steeds

ligt wel half uit elkaar(pa is er mee bezig,is op pensioen,hobby)geweldig autootje ,licht en supersnel

eigenlijk de voorloper van de Williams. :eusa_clap: :eusa_dance:

Na nog een paar andere  een 19 16V gehad en ook een Williams(laat me 1 ding zeggen als ze rijden dan rijden ze geweldig,maar niet goedkoop om in orde te houden) :eusa_doh:

misschien een tip:er is ook een Clio 16V,komt meer voor en bijna dezelfde prestaties. :eusa_drool:

Nu dus in een Volvo,en het is niet te vergelijken.

De Renaults zijn "gifkikkers",met de Volvo ga je ongemerkt veel te hard. 8)

Persoonlijk zou ik beginnen in een kleiner autootje als een 850,maar dat ben ik ::)

Renault_Volvo

#23
oke bedankt voor de reacties. wat een werk om alles door te lezen :P
blijft toch moeilijk om een keuze te maken. ik ga natuurlijk niet deze week nog beslissen, ik denk dat ik er nog wel maanden mee rond blijf lopen.
laat het duidelijk zijn dat ik een autoliefhebber ben, en niet bereid in een astra, golf of 205 te stappen, want jan en alleman heeft er een.
er is ook een derde mogelijkheid bijgekomen, want mijn (ja nu zeg ik het goed ipv me) ma zit er ook aan te denken aan een eigen auto'tje. maar ze wil percé een cabrio, liefst een 207CC, vw beetle cabrio of zelfs een daihatsu copen, naar mijn mening te 'vriendelijk' vormgegeven wagens. toen liet ik haar een foto van een Mazda MX5 zien, en dat vond ze ook niet gek. dus het is nu zo:
-850 voor me alleen
-clio voor me alleen
-of een mx 5 delen met mijn ma

de keuze word dus nog moeilijker, of juist makkelijker (als jullie zeggen een mx5 is een goed keuze?)

Grts.

FGG

De MX-5 is heel veel autopret voor niet al te veel geld. Geweldige kar, snel, ligt als een kart op de weg. Erg leuk. :eusa_dance:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

bupozaanstad

Ik kan en wil niet in je knip kijken maar als ik zo lees dat je best een snelle wagen onder je kont wil als beginnend bestuurder dan denk ik ook gelijk aan veiligheid. Ik zou in zo'n Cleo of Mazda geen veilig gevoel hebben. Je kan natuurlijk denken aan een 850 T5 of zelfs een T5-R maar een welgemeend advies: Kijk eens naar een 850 GLT, staat nog een hele knappe ex forum wagen te koop met een ingebouwde standkachel, onderhoud papieren en splinter nieuwe banden met nog geen 500 kilometer straat kontakt. En ook een GLT is behoorlijk rap!

Renault_Volvo

#26
ik wil wel graag en snelle wagen, om bij mijn vrienden een beetje leuk voor de dag te komen, maar ik ben echt geen ruige rijder ofzo. ik behandel een auto met respect. bovendien ben ik nog een beginnende bestuurder, en die maken over het algemeen de meeste brokken, dus daar ben ik voorzichtig mee. een stoplichtsprintje op zijn tijd is leuk, maar daar houd het ook mee wel op. maar idd een 850 GLT is ook leuk. ik zit ook wel een beetje in de richting 740/760 te denken, maar dat is me te veel een grijze mannen wagen, in ieder geval wat minder jeugdig.

behalve een liefhebber van mooie auto's ben ik ook helemaal 'in to trucks', en dan vooral de Scania 14-liters V8'en, alleen van het geluid van een 530 krijg ik al kippenvel. daarom zit ik er ook aan te denken samen met een maat van mij een 141 op te knappen. het is weleswaar geen personenwagen, en misschien ook in tikkeltje onhandig om te parkeren langs de kant van de weg, maar het lijkt me geweldig om er in te rijden. misschien een idee voor later.
maar dat terzijde.

Grts.

Freakybaby

Ook een 850 GLT is lastig te verzekeren voor jou. Gezien het vermogen van 170pk.

De MX-5 is een heerlijk speeltje, en een stuk goedkoper in onderhoud (mits je cabrio kap goed is). Daarnaast ook een pak zuiniger.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

bupozaanstad

Citaat van: Renault_Volvo op 10-12-2008 09:18:33
ik wil wel graag en snelle wagen, om bij mijn vrienden een beetje leuk voor de dag te komen, maar ik ben echt geen ruige rijder ofzo. ik behandel een auto met respect.
Grts.

Wat is belangrijker: Het goed voor de dag komen bij je vrienden of je eigen veiligheid? Ik denk het eerste. Ga als beginnend bestuurder eerst eens ervaring op doen op de weg dat is veel belangrijker dan een snelle wagen voor je vrienden  :-[

Renault_Volvo

#29
je hebt gelijk, veiligheid is idd beter dan goed voor de dag komen. ik vraag dan ook wat de meest verstandige keuze is, al is het een saaie astra eerste generatie, wat is het beste? met mijn hart volgen of op safe gaan?