koppeling is wreed

Gestart door clifton, 20-12-2008 15:19:18

Vorige topic - Volgende topic

clifton

Mijn koppeling is wreed en maakt een metaal op metaal geluid als je het

koppelingpedaal omhoog laat komen.

Vooral met een aanhanger erachter heb ik hier last van.

Hij slipt niet.

Moet ik hem laten vervangen of geeft dit niet ?

Hopende op een goed advies.

Groet,

Clifton

thuur

Heb je het eerste topic van dit board al doorgelezen?

Gr :)

clifton

Thuur bedankt,

Als ik dit zo lees kan je er mee door rijden,
maar het hoort niet dus is vervangen de enige mogelijkheid als je er vanaf wil komen.

Groet,

Clifton

heutink

;D
Gewoon doorrijden,ik ben laatst heen en weer naar Copenhagen gereden met 1500 kilo erachter en 5 man erin, terwijl ik ook al 1,5 jaar dat fenomeen heb
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

)()()sT

Ja kan.... Ik heb in de 850 2 jaar ermee gereden. Bij perfect opkomen niks aan de hand, bij iets laten slippen dat schurende geluid.. Druklager is op zijn retour, de plaat zal nog wel goed zijn....
Ik heb toen wel voor de vakantie de koppeling vervangen, want hield niet zo van dat geluid met een caravan erachter ;)

Echter, laatst hier een voorbeeld gezien van onze koppeling-deskundige dat het niet altijd goed uitpakt als je maar door blijft rijden tot het einde ;)

Wat heeft ie gelopen??

dennis850estate

Citaat van: )()()sT op 20-12-2008 16:40:03

Echter, laatst hier een voorbeeld gezien van onze koppeling-deskundige dat het niet altijd goed uitpakt als je maar door blijft rijden tot het einde ;)

check !! http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,29566.0.html 

iedereen moet het natuurlijk zelf weten als ze doorrijden en dan zeggen dat het allemaal best kan. De praktijk wijst echter uit dat je toch aan vervanging toe komt. En waarom dan tegen beter weten in wachten  :eusa_think:

clifton

Bedankt Heutink en Arquitecto,

Je ziet er wordt verschillend op gereageerd,

Wat kan er gebeuren als je toch door blijft rijden ?
Zou alles stuk lopen ?

Auto is 850 estate van 1995 en heeft 37000 km gelopen, loopt op lpg g3 hij is verder in perfecte conditie, vandaar deze moeilijke beslissing van wel of geen revisie.

Groet

Clifton

daytonawim

Als je pech hebt en er iets meer aan de hand is, dan kom je net als ik na 400 tkm gewoon ergens een keer stil te staan, ik hebook mijn koppelings cylinder daardoor kapot getrapt , kost weer extra knaken :-( en het is erg ongemakkelijk als je ergens in NL stil komt te staan.

Gezien jou Km stand zou het mij niet verbazen als de eerste koppeling er nog in zit, en dan kom je zeler aan de beurt.

Ik zou Dennis eens lief aankijken als ik jou was :-)

clifton

Hallo daytonawim,

He is wel al de tweede koppeling, de eerste is vervangen bij 140000, gelijk gedaan omdat de krukaskering lekte.

Bedankt voor je advies

daytonawim

Clifton,

Is toen ook je drukgroep e.d vervangen ?

clifton

Ja alles op advies van de Volvo dealer

Groet

Clifton