Ruis op de cd

Gestart door kefke2001, 08-12-2008 20:00:00

Vorige topic - Volgende topic

gerardgrobben

Citaat van: kefke2001 op 08-12-2008 20:00:00
.............Dit doet hij enkel bij geschreven cd's en als ie een tijd gespeeld heeft doet ie het niet:.......

gewoon originele cd's nemen? of wat later in de auto stappen, dan maar?

zonder dollen : probeer eens een andere wisselaar...
het wil wel eens voorkomen dat die wisselaar de geest geeft.
tuba or not tuba, that's the question

thuur

Citaat van: EVV op 10-12-2008 08:10:36
Citaat van: FelixB op 10-12-2008 01:19:58
Heeeeeeeel belangrijk: brand de audio's eens op lagere snelheid (8-speed of 6-speed)!
Dit zou ik inderdaad zeker een keer proberen, ik heb wel eens eerder gehoord van een combinatie autoradio/cd brander alleen goed werkte als cd's op 1x snelheid gebrand werden. Wat ik overgens een fout van de brander vind, die zou als die sneller brandt dezelfde kwaliteit moeten afleveren door het laser vermogen te verhogen om zo toch dezelfde putjes te branden.

Ik hoor dit verhaal vaak, maar ik kan me er nog steeds niets bij voorstellen :eusa_think:

Mijn eerste cd-brander ging niet harder dan single speed (SCSI Matsushita/JVC met Philips loopwerk toen de harde schijven nog niet groter waren dan 500Mb ;D Wel veel geleerd..) en sindsdien werk ik uitsluitend met Plextor. Maar of ik een cd nu met 52x of 4x brand, geen enkele cd speler in mijn omgeving produceert een merkbaar verschil ??? Ook niet mijn 3 straals (maar zeer kritische) Arcam..

Gr :eusa_think:

Marc O.

Citaat van: thuur op 10-12-2008 12:29:42
Citaat van: EVV op 10-12-2008 08:10:36
Citaat van: FelixB op 10-12-2008 01:19:58
Heeeeeeeel belangrijk: brand de audio's eens op lagere snelheid (8-speed of 6-speed)!
Dit zou ik inderdaad zeker een keer proberen, ik heb wel eens eerder gehoord van een combinatie autoradio/cd brander alleen goed werkte als cd's op 1x snelheid gebrand werden. Wat ik overgens een fout van de brander vind, die zou als die sneller brandt dezelfde kwaliteit moeten afleveren door het laser vermogen te verhogen om zo toch dezelfde putjes te branden.

Ik hoor dit verhaal vaak, maar ik kan me er nog steeds niets bij voorstellen :eusa_think:

Mijn eerste cd-brander ging niet harder dan single speed (SCSI Matsushita/JVC met Philips loopwerk toen de harde schijven nog niet groter waren dan 500Mb ;D Wel veel geleerd..) en sindsdien werk ik uitsluitend met Plextor. Maar of ik een cd nu met 52x of 4x brand, geen enkele cd speler in mijn omgeving produceert een merkbaar verschil ??? Ook niet mijn 3 straals (maar zeer kritische) Arcam..

Gr :eusa_think:

Hmm...hier toch wel een verschil hoor. Ik brand eigenlijk alleen maar op 4x (zowel CD's als DVD's). Bij branden op 8-speed heb ik regelmatig dat de DVD overslaat. Speler is trouwens een 6 jaar oude Herman Karton en branden gebeurt met een TSS brander (in een HP laptop) op Philips DVD's.
...The Nile isn't just a river in Africa...

kefke2001

Bedankt voor de vele reacties heren.
Ik heb dus de lens es gepoetst met alcohol en een wattenstaafje.Niks,nada,njet.Dan maar de raad van de mediamarkt verkoper en volvo dealer gevolgd en ja het werkt dus.
Lag dus gewoon aan het type cd ;D
Maar alvast bedankt voor de goede raad  :) :) :)

Nu nog het verlichtingsprobleem oplossen in de radio want volvo kan de lampjes niet meer leveren. :(