Foutcode EFI-716 ?

Gestart door VolvoDeMio, 11-12-2008 16:57:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

VolvoDeMio

Eens in de paar maanden gaat bij mijn TDI het Lambda-Lampje branden.

De allereerste melding een jaar geleden was EFI-717: Fuel Regulator Position Senson Signal. Die melding is niet meer teruggekomen.

Vervolgens om de paar maanden kreeg ik de melding EFI-716: Quantity of Fuelsignal.

Tijdens zo'n storing wordt de turbo buiten werking gesteld.
Na het resetten loopt hij weer als een zonnetje. 0ok tijdens de zomervakantie naar Spanje (met caravan) geen enkel probleem (wel resetter voor de zekerheid meegenomen).

Heeft iemand een idee waar ik aan mag denken?


Het vervangen van het dieselfilter heeft geen invloed gehad; toeval of niet, de week erna een storing.


Edit:
Hier een bijdrage van thuur uit een ander topic:

Citaat van: thuur op 12-12-2008 13:55:08

CiteerInformatie over storingscode 716

Toestand

Er wordt een controle uitgevoerd van de maximum- en minimumwaarden van de brandstofhoeveelheid. Dit wordt uitgevoerd wanneer het contact is ingeschakeld. De motorregeleenheid zet de brandstofregelaar eerst op de maximumstand en vervolgens op de minimumstand. De motorregeleenheid controleert het signaal van de standsensor wanneer hij vaststelt dat de brandstofregelaar een eindstand heeft bereikt. Storingscode EFI-716 Brandstofhoeveelheid wordt opgeslagen indien het signaal van de standsensor te veel afwijkt van de gewenste waarde.


Vervangende waarde
-Alleen de basislaaddruk is toegestaan


Mogelijke oorzaak

-Kortsluiting met de massa of voedingsspanning in signaalkabel van brandstofregelaar.
-Breuk in signaal- of voedingskabel van brandstofregelaar
-Defecte brandstofinspuitpomp
-Breuk in signaalkabel of in een van de voedingskabels van de standsensor voor de brandstofregeling.
-Kortsluiting met massa in signaalkabel of in een van de voedingskabels van de standsensor voor de brandstofregeling.


Storingsbeeld
-Motor slaat af
-Motor start niet.


Gr :eusa_think:


Aan het genoemde storingsbeeld voldoet mijn tdi echter niet.....
Start (nog) altijd, en slaat (nog) nooit af.....     :eusa_think:


VolvoDeMio

Citaat van: thuur op 12-12-2008 13:55:08

Mogelijke oorzaak

-Kortsluiting met de massa of voedingsspanning in signaalkabel van brandstofregelaar.
-Breuk in signaal- of voedingskabel van brandstofregelaar
-Defecte brandstofinspuitpomp
-Breuk in signaalkabel of in een van de voedingskabels van de standsensor voor de brandstofregeling.
-Kortsluiting met massa in signaalkabel of in een van de voedingskabels van de standsensor voor de brandstofregeling.


Inmiddels van Dennis850Estate begrepen dat de olie die vrijkomt bij het vervangen van de vacuümpomp (indien niet goed opgevangen) ook de connectoren van de dieselpomp (zitten er precies onder) kunnen vervuilen en storingen geven.


thuur

Olie en stroom gaan niet goed samen idd. Komt ook wel eens voor bij de nokkenassensorstekker.


Gr 8)

elianmars

Citaat van: VolvoDeMio op 31-12-2008 16:31:52
Citaat van: thuur op 12-12-2008 13:55:08

Mogelijke oorzaak

-Kortsluiting met de massa of voedingsspanning in signaalkabel van brandstofregelaar.
-Breuk in signaal- of voedingskabel van brandstofregelaar
-Defecte brandstofinspuitpomp
-Breuk in signaalkabel of in een van de voedingskabels van de standsensor voor de brandstofregeling.
-Kortsluiting met massa in signaalkabel of in een van de voedingskabels van de standsensor voor de brandstofregeling.


Inmiddels van Dennis850Estate begrepen dat de olie die vrijkomt bij het vervangen van de vacuümpomp (indien niet goed opgevangen) ook de connectoren van de dieselpomp (zitten er precies onder) kunnen vervuilen en storingen geven.




Zou het kunnen dat de dieselpomp er dan helemaal mee kapt? Toen ik een tijdje geleden m'n olie ververste, viel me op, dat er op die hoogte wat olie naar beneden kwam. Volgens mij kwam het niet bij de vacuumpomp vandaan, kon niet direkt localiseren waarvandaan wel.

Dit, omdat mijn dieseltje op het moment helemaal niet meer wil lopen  :-\

VolvoDeMio

Citaat van: VolvoDeMio op 31-12-2008 16:31:52
Citaat van: thuur op 12-12-2008 13:55:08

Mogelijke oorzaak

-Kortsluiting met de massa of voedingsspanning in signaalkabel van brandstofregelaar.
-Breuk in signaal- of voedingskabel van brandstofregelaar
-Defecte brandstofinspuitpomp
-Breuk in signaalkabel of in een van de voedingskabels van de standsensor voor de brandstofregeling.
-Kortsluiting met massa in signaalkabel of in een van de voedingskabels van de standsensor voor de brandstofregeling.

Inmiddels van Dennis850Estate begrepen dat de olie die vrijkomt bij het vervangen van de vacuümpomp (indien niet goed opgevangen) ook de connectoren van de dieselpomp (zitten er precies onder) kunnen vervuilen en storingen geven.


Ook hier even melden dat na geklus van Dennis waarbij deze connectoren losgehaald moesten worden het probleem bij mij (inmiddels al een jaar) opgelost is..... ;)