Reanimatie van een Roffel

Gestart door Freakybaby, 13-12-2008 16:27:46

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Citaat van: Marc O. op 27-02-2009 20:25:33
Jeetje, die Alto heeft zelfs een knik in het dak zitten. Je moet er niet aan denken dat je daar met 50km/h tegenaan rijdt zeg.

Daar stond ik ook van te kijken ja... wat is de constructie van zo'n ding dan zwak :o

Inderdaad succes, de moed zou je in de schoenen zakken  :-\

V70geRwin

Gewicht is ook veiligheid, die alto is bijna de helft van de 850, dus alle energie gaat daarheen.
Wel balen, blijft altijd vervelend zoiets en hopelijk geen nek klachten bij de voorliggers.
Suc6 met de afhandeling en verdere reanimatie!

Freakybaby

Vandaag goed bezig geweest.. Remmen rondom vervangen, stalen remleidingen, nieuwe remvloeistof. Dat was het geplannede deel, nu op voor de APK ergens deze week.

Verder om de schade van gisteren wat rijdbaarder te maken een nieuwe kentekenplaat gehaald, en even een koplampglas geleend (Thuur bedankt!) Dus ik kan weer sturen.

Kentekenplaat moet ik er nog op zetten, was vergeten ook een houdertje te halen (volgens mij stond ik nog half te slapen vanmorgen om 9 uur bij heuts).

Tijdens het remmen vervangen bij Wibo kwamen mijn ouders nog even ramptoeristje uithangen op de terugweg van hun wintersport, gelukkig wel met warm worstenbrood en warme pizzabroodjes ;D

Zo staat ze er nu bij.. Nu maar eens gaan bedenken en zoeken wat ik ga doen met de bumper, motorkap, kofferdeksel en koplampen...

En nu een biertje!
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Freakybaby

Citaat van: spekkie99 op 28-02-2009 12:42:35
Wel balen, blijft altijd vervelend zoiets en hopelijk geen nek klachten bij de voorliggers.
Suc6 met de afhandeling en verdere reanimatie!

Ik bel die man in de loop van komende week nog wel even op. Hoop dat hij en zijn dochter er geen klachten aan over houden.

De reanimatie is alweer een stapje verder, er bleek een handremschoen zonder remzool gemonteerd te zitten linksachter.. Stelletje prutsers bij van Dronten! Nu weer alles nieuw en goed ;D

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Taranis

Citaat van: Freakybaby op 28-02-2009 17:08:40
Verder om de schade van gisteren wat rijdbaarder te maken een nieuwe kentekenplaat gehaald

Kon dat zomaar? Ik ging vorige week zaterdag ook 2 nieuwe platen halen, maar die kon ik pas maandag afhalen omdat de duplicaatcodes gecheckt moesten worden bij de RDW en dat kon volgens de verkoper alleen tijdens kantoortijden.

Vreemd? :eusa_think:

Freakybaby

Citaat van: Taranis op 28-02-2009 17:55:31
Citaat van: Freakybaby op 28-02-2009 17:08:40
Verder om de schade van gisteren wat rijdbaarder te maken een nieuwe kentekenplaat gehaald

Kon dat zomaar? Ik ging vorige week zaterdag ook 2 nieuwe platen halen, maar die kon ik pas maandag afhalen omdat de duplicaatcodes gecheckt moesten worden bij de RDW en dat kon volgens de verkoper alleen tijdens kantoortijden.

Vreemd? :eusa_think:

Wibo vertelde ook al dat ie gezeik had met het halen van nieuwe platen voor Redlady.. Het ging erom dat de GAIK code leesbaar was, die typte hij in in de computer en in no time had ik een nieuwe plaat. De oude bleef natuurlijk daar.

Taranis

Citaat van: Freakybaby op 28-02-2009 20:14:48
Wibo vertelde ook al dat ie gezeik had met het halen van nieuwe platen voor Redlady.. Het ging erom dat de GAIK code leesbaar was, die typte hij in in de computer en in no time had ik een nieuwe plaat. De oude bleef natuurlijk daar.

Raar, volgens de verkoper was dat overal in Nederland zo. Blijkbaar niet, aangezien jij ze wel op zaterdag mee krijgt.

Ik heb inderdaad ook de oude platen ingeleverd. De codes waren nog leesbaar, ondanks dat de platen beschadigd waren (1 werd aangevallen door de trekhaak van de auto voor me, de ander kwam in aanraking met stickerverwijderaar... weet ook niet meer hoe dat kwam :eusa_whistle: )

Je auto staat er in ieder geval al weer redelijk netjes bij :)

Freakybaby

Ik wil hem nu door de APK krijgen, en zo kan ik ermee bij klanten in de buurt komen zonder dat meteen opvalt dat die beschadigd is..

Ik zou zeggen ga es met de platen langs bij heuts.. Of een ander met een kenteken pers.

Freakybaby

Vanmorgen maar weer wat aan het hobbyen geweest. Ik had de kentekenplaat nog niet bevestigd omdat de trekhaak van de zoekzoekie de bumper naar buiten uitgetrokken had.

Men neme een opgevoerde fohn

Beetje warmen en wat duwen Na de eerste keer met vinger maar snel wat anders gepakt

Foto was ongeveer halverwege het prutsen

Resultaat, en zoals ie voorlopig er even bij zal blijven staan:

Wat is nu nog voor de boeg:

• Apk
  • Zomerbanden monteren
  • Sparen voor spuitwerk en een kofferdeksel en grille scoren.

elianmars

't Ziet er weer een beetje netjes uit, Freek  :eusa_clap:

Freakybaby

Scheelt veel die plaat (je ziet de deuk in de bumper een stuk minder..)

Zit nu nog even te twijffelen of ik de andere motorkap er niet "even" op leg tot ik geld heb om die kap, een bumper en een kofferdeksel te laten spuiten  :eusa_think:

elianmars

Citaat van: Freakybaby op 03-03-2009 23:10:47
Scheelt veel die plaat (je ziet de deuk in de bumper een stuk minder..)

Zit nu nog even te twijffelen of ik de andere motorkap er niet "even" op leg tot ik geld heb om die kap, een bumper en een kofferdeksel te laten spuiten  :eusa_think:

Gewoon doen. Staat nog netter en het is zo gebeurd. Vier boutjes loshalen, kap wegtillen, "nieuwe" kap in de haken hangen en de vier bouten weer vastzetten.

Niet alleen doen, maar even hulp vragen aan iemand  ;)

Wel k*t dat ik een tijdje geleden twee 850 grilles heb weggegooid. Waren niet zo mooi meer, maar je had er wel eentje voor nood op je wagen kunnen zetten.
Maar ja. Weg is weg............  :eusa_wall:

Freakybaby

sjips happens Marcel.. Vind er wel een, zijn er meer die wat aan et klooien zijn geweest met grilletjes.

Dinsdag gaat met hulp van Eugene de andere kap erop, en de beschadigde mag daar blijven logeren tot ik de centen bij elkaar heb om ze te laten spuiten.

R o b

Citaat van: Freakybaby op 25-02-2009 23:23:40
Citaat van: Spin! op 25-02-2009 23:22:25
Citaat van: Freakybaby op 25-02-2009 21:37:04
Ja... Vrolijk wordt je er echt niet van. Weet wel dat bij de volgende woning een goede parkeerplaats zit.

Weet nog wel een appartementenblok waar een parkeerkelder zit in Eindhoven...gevalletje nieuwbouw :eusa_whistle:

En jij wil mij als buurman  :evil:

Nee, meer in het centrum!  ;D Gevalletje nieuwbouw 2001-2002!  ;)

UserID6342

Citaat van: Freakybaby op 03-03-2009 23:39:34
sjips happens Marcel.. Vind er wel een, zijn er meer die wat aan et klooien zijn geweest met grilletjes.
Dinsdag gaat met hulp van Eugene de andere kap erop, en de beschadigde mag daar blijven logeren tot ik de centen bij elkaar heb om ze te laten spuiten.
Heb hier nog wel een ori grilletje liggen van een alter I maar dat maakt volgens mij geen moer uit, als ik je ermee kan helpen moet je 'm maar ff op komen halen in Nijmegen.