Reanimatie van een Roffel

Gestart door Freakybaby, 13-12-2008 16:27:46

Vorige topic - Volgende topic

Freakybaby

Citaat van: Vulk op 14-06-2009 20:30:26
Dat dat ding 230 haalt op de teller met dik 5 ton achter de kiezen.
Echt geweldig. :)

Mooi he ;D
Verbaasde mij ook enorm
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

jrs2k3

Van het weekend de roffel gezien, ziet er nog netjes uit voor zijn 5 ton :) Ook leuk je ff gesproken te hebben!

Hebben de biertjes nog gesmaakt trouwens? :)

Freakybaby

De biertjes hebben zeer goed gesmaakt :) Nogmaals bedankt daarvoor. Was leuk je even te spreken, hangt de trekhaak er al onder?

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Freakybaby

Na een behoorlijk aantal probleemloze kilometers begint er weer wat te spoken.. Hopelijk gaat dit niet zo lang duren als het lpg-stationair spook..

quote van de openingspost in het lpg draadje:
CiteerGoed, of eigenlijk niet goed.

De gegevens:
GLT 2.5 20v 1992
Vialle AMS installatie
519.x00 km
Geen foutcodes op A2 of A7 (andere nog niet uitgelezen)
Voorkomend bij warme motor.
Normaal stationair strak 750 rpm

De symptomen:

4 juli voor het eerst een korte hik en enkele km's verder ineens niet meer op benzine willen lopen. Op gas perfecte loopcultuur, normaal verbruik. Na enige km's weer op benzine geschakeld en geprobeerd om het probleem opnieuw te laten voordoen; geen effect. Geen foutcodes bij uitlezen.

Sindsdien 1500 km probleemloos gereden.

9 juli: Na ongeveer 35 minuten gewacht te hebben met de sleutel in de accessoire stand wilde hij niet starten. Aanslaan en meteen afslaan voordat er (automatisch) op gas overgeschakeld werd. Hij probeert nog wel over te schakelen. Mbv noodprocedure op lpg gestart en enkele seconden 3500 rpm gedraaid, normaal gedrag verder. Na verlaten stad op de ring op benzine overgeschakeld, geen reactie op gaspedaal voor een seconde of 2-3 waarna de motor er vol in kwam.

9 juli 's avonds: verlaten amsterdam, ineens stationair toerental grofweg 3000 rpm op lpg, omschakelen naar benzine leverde uitvallen motor op. Terug schakelen op lpg is weer naar 3000 rpm toe. Gestopt bij tankstation, stekkers TPS, LMM en stat. regelaar gecontroleerd, weer starten via noodprocedure lpg, 3000 rpm stationair. ongeveer 5 km verder ineens wel weer lopen op benzine en normaal stationair.

10 juli: normale start en normaal gedrag in file amsterdam - delft. 2 uur file/langzaam rijdend verkeer. Bij stadsverkeer en stevig accelereren ineens weer 3000 tpm stationair op lpg, geen loop op benzine. Daar bestemming bereikt was auto geparkeerd en niet meer naar gekeken.

11 juli: volstrekt normaal gedrag in de 150 km die ik gereden heb. Zowel langere tijd snelweg als snel optrekken om te proberen het probleem weer op te wekken.

12 juli: nog ruim 300 km te gaan tot ik thuis ben, nu wel met basis gereedschap aan boord. Zal proberen relais 103 brug te maken om te kijken of dat wat kan doen..

Oplossingen..

Relais 103?
Brandstofpomp?
Bekabeling?

Ik heb nu van mijn pa wat basis gereedschap geleend zodat ik in ieder geval iets kan mocht ie morgen weer vervelend gaan doen ( Breda - monschau - toertje omgeving - Sittard)

Ben benieuwd wat dit gaat zijn.

UserID6342

Persoonlijk denk ik eerder aan je stationair regeling / LMM sensor Freek als aan een "storing"  in het bezinegedeelte ofzo, heb je foutcode's ?

Freakybaby

Citaat van: Dirk342 op 12-07-2009 09:43:49
Persoonlijk denk ik eerder aan je stationair regeling / LMM sensor Freek als aan een "storing"  in het bezinegedeelte ofzo, heb je foutcode's ?

Geen foutcodes, geen lambda lampje. Heb A2 en A7 uitgelezen. Vandaag 350 km zonder problemen gereden. Thuur gaf de tip van de stekker vd LMM, die zit bij mij nog niet met een tie-wrap vast.

UserID6342

Dat is in ieder geval de makkelijkste oplossing om even "snel" iets te proberen en het is bekend als de stekker niet vast zit met een tie-wrap deze soms problemen kan geven.

Vulk

Citaat van: Freakybaby op 12-07-2009 16:06:27

Geen foutcodes, geen lambda lampje. Heb A2 en A7 uitgelezen. Vandaag 350 km zonder problemen gereden. Thuur gaf de tip van de stekker vd LMM, die zit bij mij nog niet met een tie-wrap vast.

Na 5 ton mag dat wel eens. ;D

Freakybaby

Citaat van: Vulk op 12-07-2009 16:26:43
Citaat van: Freakybaby op 12-07-2009 16:06:27

Na 5 ton mag dat wel eens. ;D

Dat vastzetten dan.. Niet dat gekloot  >:(

Freakybaby

Weer een mijlpaal gehaald, ik rij weer dagelijks in de volvo, en hij loopt nog prima.

Ik heb alleen sinds een week weer last van een hangend gaspedaal, maar dat zal voor morgen zijn om daarnaar te zoeken. Vorige keer was het de TPS die scheef op het asje was gaan zitten. Eens zien wat het dit keer is.

De 19e staan draagarmbussen op het programma om vervangen te worden, daarna nog even uitlijnen en dan is ie weer klaar om nog een dagje ring te doen..

Lijstjes nog te doen?

• nieuw luchtfilter
  • Decelleratie schakelaar lpg
  • Draagarmbussen
  • Hangend gaspedaal nakijken
  • Nog eens in de wax zetten
  • Veel, heel veel rijden

elianmars

Citaat van: Freakybaby op 05-09-2009 12:02:29

• Veel, heel veel rijden

Er staat hier een groene V70 heel jaloers te wezen  :eusa_shifty:

Freakybaby

Citaat van: elianmars op 05-09-2009 14:45:37
Citaat van: Freakybaby op 05-09-2009 12:02:29

• Veel, heel veel rijden

Er staat hier een groene V70 heel jaloers te wezen  :eusa_shifty:

Had dat gezegd, hadden we wel een paar weekjes kunnen ruilen hoor  :eusa_whistle:

Enno

mooie km-stand :) ga zo door.....ik heb nog 115.000 km te gaan voordat ik zo ver ben...

Marc O.

Citaat van: Enno op 05-09-2009 20:32:04
mooie km-stand :) ga zo door.....ik heb nog 115.000 km te gaan voordat ik zo ver ben...

Op tijd olie verversen, dan gaat dat best lukken ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

Freakybaby

Citaat van: Marc O. op 05-09-2009 20:33:57
Citaat van: Enno op 05-09-2009 20:32:04

Op tijd olie verversen, dan gaat dat best lukken ;)

Jep, gewoon af en toe een nieuwe plas olie erin, en wat dingen die je kapot rijdt vervangen en lekker doorknallen, worden ze oud mee :)