Reanimatie van een Roffel

Gestart door Freakybaby, 13-12-2008 16:27:46

Vorige topic - Volgende topic

GeertG

Mooi dat het eindelijk opgelost is Freek.  :eusa_clap:

Nu inderdaad op naar de APK (na nog wat dingetjes)
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

elianmars

Zijn de mistlampen niet voorbedraad?

Freakybaby

Citaat van: elianmars op 19-01-2009 13:25:26
Zijn de mistlampen niet voorbedraad?

Sja.. Een van de vorige eigenaren heeft er een aparte manier van oplossen of een hele slechte beun op na gehouden. Er is dus in veel bedrading geknoeid, zo ook de bedrading van de mistlampen voor. Dat in combi met de brandplek in de zekeringkast bij het relais voor de mistlampen vind ik het niet zo'n prettig idee dat overnieuw daarop aan te sluiten. Zelf draden trekken en weten dat het goed en veilig is aangesloten vind ik dan een veel beter idee. Daarnaast heb ik gekozen voor niet originele mistlampen (hella micro FF) waarvoor ik de steuntjes nog moet maken en de bumper wat aanpassen.

Citaat van: GeertG op 19-01-2009 13:20:37
Mooi dat het eindelijk opgelost is Freek.  :eusa_clap:

Nu inderdaad op naar de APK (na nog wat dingetjes)

Als het een beetje mee zit hoop ik dat met een week of 2 in orde te hebben. In ieder geval voor eind februari.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Freakybaby

Zo, de zwarte stalen velgen zijn ook verleden tijd. Uitlijnen ging helaas niet lukken vanmiddag, dus daar moet ik maandag oid even een afspraak voor maken. Zo staat ie er nu bij

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Eugene

Ik vond de zwarte stalen velgen eigenlijk mooier  :eusa_eh:

If it's not blown, it sucks...

Freakybaby

Citaat van: Eugene op 19-01-2009 17:31:26
Ik vond de zwarte stalen velgen eigenlijk mooier  :eusa_eh:

Kopen? ;D

Vertigo

Citaat van: Freakybaby op 19-01-2009 13:07:50
Nou, het niet stationair lopen op lpg is opgelost.. Het bleek dat de spoel voor stationair gas niet bekrachtigd werd. 1 stom stekkertje is dus al die tijd het probleem geweest.

:eusa_clap:

Eugene

If it's not blown, it sucks...

Freakybaby

Ludo

Nou, het niet stationair lopen op lpg is opgelost..

dus, volgende keer volg je m'n advies meteen op?.   ;D
was zeker snel gevonden?.

Freakybaby

Citaat van: Ludo op 19-01-2009 17:35:50
Nou, het niet stationair lopen op lpg is opgelost..

dus, volgende keer volg je m'n advies meteen op?.   ;D
was zeker snel gevonden?.

Half uurtje.

Vorige keer hebben wij er samen een half uur boven gehangen om te kijken wat ermee mis was en we kwamen er niet uit. Na de kerstboommeeting heb ik de eerste mogelijkheid gepakt om langs te gaan. Het jaar ertussenin heb ik er vrijwel niks aan gedaan.

Ludo

Citaat van: Freakybaby op 19-01-2009 17:37:35
Het jaar ertussenin heb ik er vrijwel niks aan gedaan.

eigenlijk wel dom hé?.
een jaar ergernis om niks uiteindelijk...

Freakybaby

Citaat van: Ludo op 19-01-2009 17:40:48

eigenlijk wel dom hé?.

Ik heb me juist op andere dingen gericht gedurende dat jaar om te voorkomen dat ik die auto een rotschop zou geven of over de kling zou jagen. Heb me er dus ook niet heel erg aan geërgerd. Ik weet wel dat ik als ik ooit weer gedoe heb met lpg installaties hem meteen bij lpg technieken binnen schuif.

De reden waarom ik afgelopen jaar vrijwel niks gedaan heb is deels om persoonlijke redenen, en deels omdat mijn bedrijf gewoon de prioriteit verdiende. Dat begint nu goed te lopen, en dus ben ik weer begonnen mijn tijd ook aan andere dingen te besteden.

Vertigo

eigenlijk wel dom hé?.

Behalve de ergernis ook nog een jaar lang extra kosten door de verstookte benzine ipv LPG
en 3 boetes door registercontroles extra....

Freakybaby

Citaat van: Vertigo op 19-01-2009 17:47:49

eigenlijk wel dom hé?.

Behalve de ergernis ook nog een jaar lang extra kosten door de verstookte benzine ipv LPG
en 3 boetes door registercontroles extra....

Ach, die paar tientjes in de maand dat boeit ook niet al teveel. Ik zit toch maandelijks in luxemburg, dus dan gooi je hem vol voor 5 tientjes. En ik deed een maand met een tank benzine. Die 2 boetes per jaar voor de registercontroles die neem je dan maar op de koop toe. Had wel andere dingen aan mijn kop in 2008. De 3e boete kreeg ik toen ik aangifte ging doen van doorrijden na een aanrijding op het politieburo.

Maar ik ben enorm blij dat ie weer stationair heeft op lpg, en heb nog steeds de neiging om hem bij een optstopping of file op benzine te zetten ;D