Reanimatie van een Roffel

Gestart door Freakybaby, 13-12-2008 16:27:46

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: Freakybaby op 25-01-2010 20:00:16
Citaat van: Vulk op 25-01-2010 18:10:34
Hoeveel km doe je op dit moment per maand Freek? Wanneer denk je de 6 ton te halen? :)

Schandalig weinig op het moment... Denk maar een 2-3000 km per maand met de volvo.

En dat vind je schandalig weinig?  :eusa_shifty: ;D ;D

Freakybaby

Citaat van: elianmars op 25-01-2010 20:31:41
Citaat van: Freakybaby op 25-01-2010 20:00:16
Citaat van: Vulk op 25-01-2010 18:10:34
Hoeveel km doe je op dit moment per maand Freek? Wanneer denk je de 6 ton te halen? :)

Schandalig weinig op het moment... Denk maar een 2-3000 km per maand met de volvo.

En dat vind je schandalig weinig?  :eusa_shifty: ;D ;D

Als je uitgaat dat mijn jaargemiddelde sinds behalen van dat roze vodje op 170.000 km ligt, ja ;D

Zou je geen gas in die V70R laten bouwen met jouw km's  :eusa_shifty:
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Freakybaby

Citaat van: Freakybaby op 25-01-2010 12:19:50

TODO lijstje:
- Nieuwe winterbanden voor                                      *Vanmiddag/morgenochtend
- Relais mistlampen                                                  *Vrijdag (?)
- Stuurkogels vervangen (ACpuntje)                            * Maart? Als het wat warmer is en Wibo tijd heeft.
- Inbouwen telefoonhouder                                        *Vrijdag
- Inbouwen GPS antenne                                           *Vrijdag

Kan toch nu al afstrepen.. Wel wat trillingen bij wisselende snelheden, mag dus nog even terug. Voelt aan alsof er water in een band zit.

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Freakybaby

Citaat van: Freakybaby op 25-01-2010 12:19:50

TODO lijstje:
- Nieuwe winterbanden voor                                      *Vanmiddag/morgenochtend
- Relais mistlampen                                                  *Vrijdag (?)
- Stuurkogels vervangen (ACpuntje)                            * Maart? Als het wat warmer is en Wibo tijd heeft.
- Inbouwen telefoonhouder                                        *Vrijdag
- Inbouwen GPS antenne                                           *Vrijdag

En er ligt een vacuumschakelaar/decelleratieschakelaar mij hoopvol aan te kijken op mijn buro.. Binnenkort maar eens tijd maken om die in te bouwen, afgelopen zaterdag opgehaald bij Haasje.

Freakybaby

Vandaag toch maar de volvo gepakt door een lekke band (en weinig zin daar wat aan te doen) bij het andere gebakje. Om nog een beetje netjes aan te komen besloten even snel door de carwash te gaan, hebben hier in Sittard een leuke.

Is zo'n ding waar je doorheen gesleept wordt, en dan doorloop je de verschillende stappen. Ongeveer halverwege sloeg de auto ineens volkomen dicht, ook met airco aan geen gaatjes in het vocht te krijgen... Uitrijden, kop door het raam naar buiten en snel de auto stil gezet bij de stofzuig plaatsen. Ramen open en vlot was alles weer doorzichtig. Toch maar snel naar een klant in de buurt gereden, en daarna weer naar huis, op weg naar huis kwam de stoom letterlijk uit de openingen aan de zijkanten van het dash.

Onderweg nog koelvloeistof nivo nagekeken, maar geen verschil, thuis aangekomen mat aan de rechterkant eruit gehaald, drijfnat, maar water, geen kvs. Telefonisch even met Wibo overlegd, en tijdens de lunch even de parafaan eraf gehaald (fijn veerpootbrug mocht dus ook even eraf) aan de rechterkant compleet verstopte afvoer, en het rubber van het bakje wat naar de interieurfan gaat was van de plek gedrukt.

Alles schoongemaakt, zoveel water als ik eruit kon krijgen eruit gehaald, kachelweerstand eruit gehaald, en doek erin. Bij rotondes gutste het water eruit.. Heb veel rotondes gezien, tot het heel behoorlijk droog bleef ongeacht hoe gek ik deed.

Nu staat ie met een vochtvreter en handdoeken erin.. Komend weekend veel km's, dan kan ie weer wat verder drogen.

Vulk

Dat is niet fijn. Misschien gelijk de afvoeren langs achter even schoonmaken?

Freakybaby

Citaat van: Vulk op 05-02-2010 06:55:24
Dat is niet fijn. Misschien gelijk de afvoeren langs achter even schoonmaken?

Die afvoeren bij de kofferbak bedoel je? Die zijn volgens mij nog wel open, maar is idd wel een klusje voor de voorjaarsschoonmaak.

jrs2k3

Bekend probleem, heb ook hier te kampen mee gehad. Je fan wordt dan net zon schoepenrad :) maar fijn dat je het weer droog hebt gekregen.

Freakybaby

Fan draait nu wel, zit alleen een bijgeluid in. Zaterdag maar eens kijken of ik dat vogeltje de nek om kan draaien. Had de kachelweerstand er nog naast liggen vandaag, dus alleen stand 4 beschikbaar. Daarvan heeft ie de zekering door getrokken.

Blijkbaar draait ie toch wel zwaarder oid. Met nieuwe zekering eens aankijken, en voor zaterdag een sleutelplekje regelen.

Freakybaby

Dus toch de fan kapot.. Of hij draait duidelijk te zwaar. Inspuiten met WD40 heeft niet echt geholpen. Op dit moment heb ik de kachelweerstand weer afgekoppeld om te voorkomen dat die overbelast raakt.

Thys

Verstandig om de weerstand af te koppelen. Heb ik niet gedaan, en toen kon ik allebei gaan vervangen. :eusa_shifty: Fan liep ook serieus zwaar

Freakybaby

Hopelijk heb ik het op tijd gedaan... Gisteren prima stand 1-2-3 vandaag niks.. Maar slechts heel kort geprobeerd.

En probeer maar eens een alter 1 kachelweerstand te vinden  :eusa_eh:

cas

Citaat van: Freakybaby op 06-02-2010 16:32:57
Hopelijk heb ik het op tijd gedaan... Gisteren prima stand 1-2-3 vandaag niks.. Maar slechts heel kort geprobeerd.

En probeer maar eens een alter 1 kachelweerstand te vinden  :eusa_eh:

ff goed naar je kachelmotor kijken, als die te hard heeft staan werken in stand 4, worden de koolborstels erg heet, met gevolg dat de houders door de printplaat smelten, het geheel naar buiten drukken ( door de koolborstelveertjes natuurlijk) en dat nu dus de koolborstels slecht zo nu en dan even contact maken.

hoop dat ik het goed genoeg heb uitgelegd.

even motor eruit, plastic kap eraf, zodat je het printplaatje ziet en kijken naar de 4 klemmetjes die de koolbostelhouders op zijn plek moeten houden.  

ik zoek even de foto op van hoe het dus NIET moet.

hier maar even het linkje met de fotos erbij !

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,39033.msg782675.html#msg782675

EN..... ik heb volgens mij uit een alter 1 een weerstand in mijn alter 2 gepropt... zelfde. alleen ander wit stickertje erop, plastic gestanste nummer kwam wel overeen.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Freakybaby

Citaat van: cas op 06-02-2010 16:42:29
EN..... ik heb volgens mij uit een alter 1 een weerstand in mijn alter 2 gepropt... zelfde. alleen ander wit stickertje erop, plastic gestanste nummer kwam wel overeen.

Heb je 1 of 2 stekkers op die kachelweerstand?

Ik heb een kachelweerstand met 1 stekker, alter 2 en ECC hebben 2 kleinere stekkers (ding is al eens stuk geweest). Bij die nieuwere varianten zitten er vrij grote alu koelribben (of moet ik zeggen verwarmings ribben) op, die van mij is een groene klont met wat weerstanden erin.

Een jaar of 2 terug heb ik thuur mijn overbodige interieurfan gegeven, dacht dat die kapot was, waren idd de koolborstels. Die kan ik dinsdagavond weer ophalen.

cas

Citaat van: Freakybaby op 06-02-2010 16:55:05
Citaat van: cas op 06-02-2010 16:42:29

Heb je 1 of 2 stekkers op die kachelweerstand?

Ik heb een kachelweerstand met 1 stekker, alter 2 en ECC hebben 2 kleinere stekkers (ding is al eens stuk geweest). Bij die nieuwere varianten zitten er vrij grote alu koelribben (of moet ik zeggen verwarmings ribben) op, die van mij is een groene klont met wat weerstanden erin.

Een jaar of 2 terug heb ik thuur mijn overbodige interieurfan gegeven, dacht dat die kapot was, waren idd de koolborstels. Die kan ik dinsdagavond weer ophalen.

dan heb jij idd een andere weerstand, hopen dan dat die sterk genoeg was, en het de kachelmotor zelf is, die is makkelijker vinden denk ik ( je oude) .  ik heb dus idd ( heb de oude links van me staan) grote allu ribben en 2 stekkers. 9144354
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....