Voorruit volvo 850 een barst van 10cm

Gestart door Antonie, 13-12-2008 21:07:40

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Citaat van: -D©©©L- op 13-12-2008 21:09:21
550 euro is rijkelijk veel geld.
België zeker ?

nee dan moet er nog zowat 50% bij...  :P

arjenT5R

Citaat van: MichielMaas op 13-12-2008 22:38:05
Citaat van: bassie81 op 13-12-2008 22:34:09
Citaat van: arjenT5R op 13-12-2008 22:11:02
Is het een idee om een ruitverzekering te nemen
en over een maandje of 2 pas claimen?

Kan.... maar lukt dit wel? Of krijg ik dan een clausule er in: met uitzondering voor ruiten.  :(

Daar is een woord voor..... Fraude

Og je betaald genoeg voor die K*t verzekeringen
heb je een keer wat kun je het niet claimen pfff ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Antonie

In ieder geval goed te horen dat z'on voorruit ook wel goedkoper kan dan die 550 euro.
Die Bas Autoglas in Hengelo is ook zeker een optie die Vertigo aangaf. Is natuurlijk ook dichtbij.

Ja de verzekering een pootje lichten ben ik over het algemeen toch wel voor.  ( Half Nederland is toch al oververzekerd )
Maar goed we gaan morgen maar eens rond bellen en mailen en dan kijken wat het beste is.

Misschien nog een domme vraag :
Zijn alle voorruiten hetzelfde bij de 850's ? Zit er bijvoorbeeld geen verschil tussen een 850R / T5R of een GLT ? 

Vertigo

Citaat van: Antonie op 14-12-2008 09:51:11

In ieder geval goed te horen dat z'on voorruit ook wel goedkoper kan dan die 550 euro.
Die Bas Autoglas in Hengelo is ook zeker een optie die Vertigo aangaf. Is natuurlijk ook dichtbij.

Ja de verzekering een pootje lichten ben ik over het algemeen toch wel voor.  ( Half Nederland is toch al oververzekerd )
Maar goed we gaan morgen maar eens rond bellen en mailen en dan kijken wat het beste is.

Misschien nog een domme vraag :
Zijn alle voorruiten hetzelfde bij de 850's ? Zit er bijvoorbeeld geen verschil tussen een 850R / T5R of een GLT ? 

ruiten zijn hetzelfde.... enige keuze die je hebt is meen ik de kleur en met of zonder raamband aan de bovenzijde.

Orgineel is meen ik groen getint en met raamband.

Roffel-Patje

Even reageren op wat eerder werd gezegd: De eigenaar van Carglass woont in GB, dus als je een dikke auto op een filiaal ziet, is die waarschijnlijk van de filiaalmanager. En die krijgt gewoon een (managers) salaris. Kan hij zelf voor kiezen om een dikke auto van te kopen.

Terug naar de ruit: Alle 850 ruiten zijn hetzelfde, sterker nog, het is dezelfde ruit als de 1e generatie V70, euro ruitcode 8822. De nieuwere V70 heeft ruitcode 8827.

Standaard wordt de 850 geleverd met een BLAUWE zonneband. Een ruit zonder zonneband is (bij Carglass!!) niet leverbaar.

De ruiten die aftermarket geleverd worden SCHIJNEN van een andere kwaliteit te zijn als de OEM ruiten. Als ik een nieuwe ruit in mijn Roffel ga zetten (en dat ga ik binnenkort doen), dan komt er dus een OEM ruit in. Kost me een paar stuivers meer, maar is het me dubbel en dwars waard.

suc6

Pat

LekkeRRRR

Citaat van: bassie81 op 13-12-2008 22:10:45
bovendien zijn ze bij Carglas niet altijd echt heel netjes met de montage van de ruiten,... Is echt een beetje stampwerk en niemand kijkt er meer naar het netjes afwerken van beschadigingen,... maargoed dat kan bij ieder ander ook gebeuren lijkt me.

Gisteren de voorruit vervangen door Carglass. Geen OEM Volvo ruit want het stempeltje ontbreekt. Carglass garandeert dezelfde kwaliteit. Ze moeten voldoen aan een europese norm.
Ik zag nadien dat er in de rubbers rondom de ruit een aantal haaltjes zaten die er bij mijn weten voordien niet zaten. Helaas heb ik van de randen van de ruit vooraf geen foto's gemaakt. Het is dus handig om vooraf foto's van de rubbers te maken.
;)/jan

ovlov 058

Citaat van: LekkeRRRR op 17-01-2009 14:31:54
bovendien zijn ze bij Carglas niet altijd echt heel netjes met de montage van de ruiten,... Is echt een beetje stampwerk en niemand kijkt er meer naar het netjes afwerken van beschadigingen,... maargoed dat kan bij ieder ander ook gebeuren lijkt me.

Gisteren de voorruit vervangen door Carglass. Geen OEM Volvo ruit want het stempeltje ontbreekt. Carglass garandeert dezelfde kwaliteit. Ze moeten voldoen aan een europese norm.
Ik zag nadien dat er in de rubbers rondom de ruit een aantal haaltjes zaten die er bij mijn weten voordien niet zaten. Helaas heb ik van de randen van de ruit vooraf geen foto's gemaakt. Het is dus handig om vooraf foto's van de rubbers te maken.
;)/jan

Hoop dat je goed verzekerd was, anders heb je 350 euro teveel betaald bij de autoruitenmafia(carglass) :eusa_wall:

AllardAX

Ik was ook niet verzekerd en heb vorig jaar bij Autoglas Veghel een voorruit laten plaatsen voor 215 euro compleet.

Roffel-Patje

;)/jan

Kun je een (paar) foto(s) van de haaltjes hier plaatsen?

LekkeRRRR

Citaat van: Roffel-Patje op 24-01-2009 06:10:08

;)/jan

Kun je een (paar) foto(s) van de haaltjes hier plaatsen?

;)/jan

Roffel-Patje

Is duidelijk gevalletje van beschadiging tijdens demontage. De haak waarmee de lijsten losgewipt worden (zgn Mitsubishi-wipper) heeft de scheurtjes in de rubbers veroorzaakt. Had voorkomen kunnen worden door de rubbers in te spuiten met WD40 voor demontage.... Tip: Noem mijn naam niet, maar doe je beklag bij het desbetreffende Carglass filiaal, het liefste bij de Chef werkplaats en/of de filiaalmanager. Blijf voet bij stuk houden dat de lijsten heel waren toen je de auto bracht. Mocht dit geen resultaat hebben, neem dan contact op met Carglass After Sales. Zij zijn te bereiken onder 0800-0406. De dame(of heer) van het callcentre zal je doorverbinden met deze afdeling.

Als je je e-mail adres hebt opgegeven tijdens het maken van de opdrachtbon, dan krijg je binnen enkele dagen een e-mail, waarin gevraagd wordt hoe tevreden je bent met de werkzaamheden. Hierin heb je ook de mogelijkheid om aan te geven dat je niet tevreden bent, en dat je teruggebeld wil worden om het op te lossen.

Mocht je er verder niet uitkomen, stuur me dan een pb.

vr. gr.

Pat